  • 11. Data: 2009-08-31 12:16:08
    Temat: Automatyczne skladanie zlecen - JESTEM ZA
    Od: Janusz <n...@n...com>

    > Praca nad projektem będzie wykonywana w bezpośredniej wspolpracy z DM.
    > RK

    Bardzo ciekawa inicjatywa. A czymś takim myślę od kilku lat, żeby któreś
    polskie biuro się na to zdecydowało. Na zachodnich rynkach od lat są
    dostępne dla inwestorów, u nas nic z tych rzeczy. Piszesz, że praca
    będzie wykonywana przy współpracy z DM, mam pytanie czy znalazłeś już
    chętnego brokera na taki projekt, czy dopiero zamierzasz takiego znaleźć?
    Oczywiście zrobienie takiego czegoś bez biura jest możliwe. Sam myślałem
    o tym, ale zacząłem mieć wątpliwości natury prawnej. Wiele biur daje
    przecież interfejs w HTML, żadna sztuka zasymulować dla programisty
    przeglądarkę i zapytania GET i POST. Sam jeszcze mógłbym sobie tego
    używać, gorzej już jednak z udostępnieniem czegoś takiego innym
    użytkownikom. Wstępną wersję (tylko wysyłanie zleceń) można pewnie
    napisać w dzień lub dwa. Ale potrzeba jeszcze paru rzeczy np. API do
    notowań, stan konta, historia rachunku,zleceń. Z tym już jest więcej
    roboty. Robiłem do tego przymiarki kilka miesięcy temu, ale nie miałem
    czasu tego pociągnąć.
    Jeśli byłaby to współpraca z brokerem o jakim rozwiązaniu myślisz:
    1. API łączące się bezpośrednio z serwerem brokera
    2. Rozszerzenie funkcjonalności aktualnej aplikacji brokera. API wówczas
    wysyłało by zlecenie do aplikacji, a aplikacja do serwera brokera.

    Myślę, że biuro gdyby zdecydowałoby się na coś takiego raczej nie
    zleciłoby tego swym informatykom, a firmie zewnętrznej, a najszybciej i
    najtaniej dla firmy, która dostarcza jej aplikację doskładania zleceń
    (np. Rodan). Informatycy w biurach to raczej specjaliści od
    administrowania siecią niż programiści. Dla takich firm to nie problem
    dostarczyć coś takiego. One w zasadzie coś takiego już mają gotowe. To
    byłaby kwestia dostosowania softu na potrzeby API inwestorskiego.

    Marzeniem byłoby coś takiego jak http://forum.mql4.com/14219 do
    MetaTradera na forexie. Ciekawostka, że do mt3 API dawał sam MetaTrader
    a od mt4 z tego zrezygnowali. Teraz robi to jakaś firma zewnętrzna
    (chyba brazylijska). I chyba dają to API bez wiedzy MetaTradera, ale nie
    jestem tego pewien. Może brokerzy generalnie nie lubią inteligentnych
    inwestorów co składają zlecenia wymyślnymi sposobami.

    Bardzo ciekawy jestem czy uda Ci się pociągnąć TEN projekt. Bardzo będę
    Ci kibicował, bo sam chciałbym coś takiego mieć i najważniejsze, żeby
    było to w pełni legalne. Od ręki przeszedłbym do takiego brokera co da API.

    Pozdrawiam

    J.

  • 12. Data: 2009-08-31 12:19:11
    Od: Janusz <n...@n...com>