  • 231. Data: 2009-01-02 17:10:21
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 01 Jan 2009 18:43:51 -0600, witek napisał(a):

    > A jak nie płaci bo nie ma? Wiesz co się dzieje dalej?

    Wiem, wtedy każdy ma wedle tego, na co sobie zasłużył. Ten, kto chce w
    siebie inwestować to czyni i ma motywację, aby nauka, za która płaci, była
    warta swej ceny.
    Osobnicy którzy mają w d... naukę mają ją dalej w d... i nie przeszkadzają
    tym pierwszym, W efekcie końcowym poziom nauki się podnosi.

    > Słusznie.
    > Wymagających wykładowców zamienia się na takich co niczego nie wymagają.
    > Efekty już są.

    Wykładowców którzy są dobrzy, czyli najpierw nauczają, a potem wymagają się
    poszukuje i poleca poczta pantoflową i do nich dzieci posyła.
    Jak ktoś chce mieć papierek, to i tak go będzie miał. Papierek taki nie
    jest wiele wart.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 232. Data: 2009-01-02 17:11:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 08:41:11 -0600, witek napisał(a):

    > a tu sie zgadzam
    > protestuję tylko, przeciwko teorii, że każdego stać na płacenie sobie za
    > szkołę.

    W obecnej sytuacji każdego stać. Niektórzy mogą, skup się, pracowac na
    swoje wykształcenie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 233. Data: 2009-01-02 17:12:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 02:37:02 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W kazdym razie, na wysokim poziomie nie zalezy niestety uczacym sie
    > i obawiam sie ze moga byc problemy ze zmiana tej sytuacji.
    > Szkoly prywatne po prostu dostosowuja sie do wymagan "klientow".

    Dlatego na rynku są lepsze szkoły i gorsze szkoły. Absolwent dobrej szkoły
    ma kilka ofert pracy zanim ja skończy, absolwent złej szkoły ma kilka lat
    bezrobocia.
    W czym problem?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 234. Data: 2009-01-02 17:15:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 08:57:06 -0600, witek napisał(a):

    > Zależy od szkoły. Niestety duża cześć szkół prywatnych idzie na łatwiznę
    > i przyjmuje jak leci i ma poziom na wyskości krawężnika,.

    No i? Jakiś problem?

    > Do pewnego poziomu określonego aby otrzymać tytuł magistra.
    > Rozdawanie go za darmo na prawo i lewo powoduje tylko, że traci on na
    > wartości.

    No i? Jeśli tytuł daje uczelnia, to cóż, będzie tak jak właśnie piszesz.
    Można sobie wyobrazić, że tytuły są przyznawane przez państwowe komisje
    egzaminacyjne, jednak obawiam się, że powyżej matury byłby z tym
    niesamowity kłopot.

    > Przy czym jest to nie efekt przyjmowania jak leci ale kiepskiej oświaty
    > w podstawówce i szkole średniej.

    Matura dla każdego!

    > To nie uczelnia powinna dostosowyać poziom do absolwentów szkoł
    > średnich, to szkoły średnie powinny dostosowywać materiał do wymogów
    > uczelni.

    A wystarczy podnieść poprzeczkę maturalną i zlikwidować programy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 235. Data: 2009-01-02 17:41:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
    > No to niewielki bedziesz miał wybór.

    Wręcz przeciwnie.

    > Fajnie. Nie wszystkich na to stać.

    Jak kogoś nie stać to niech się nie decyduje na dzieci.

    > Przy czym ja tam jestem daleki od opini, że prywatna szkoła to dobra
    > szkoła. Za dużo sie naooglądałem.

    Zarówno państwowa jak i prywatna szkoła może być zła.

    ?

    > nauczyciel NIE MA 3 MIESIECY URLOPU.

    A ile ?

    > Chyba jednak mam. i to dużo lepsze niż ci się wydaje.

    W taki razie musiałeś dostać jakiejś zaćmy umysłowej, bo opowiadasz
    dziwne rzeczy.

    --
    Mithos

  • 236. Data: 2009-01-02 17:56:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Dobrze by bylo. Akurat tak sie sklada ze mam troche do czynienia
    > z jednymi i drugimi, wiec wiem, nie musze zgadywac.

    Ja też mam i miałem.

    > Oczywiscie, najlepsza szkola prywatna jest niewatpliwie lepsza od
    > najgorszej panstwowej, to jasne.

    Najlepsze uczelnie prywatne są na poziomie najlepszych uczelni państwowych.

    Zresztą ja aktualnie dokształcam się na 2 kierunku studiów podyplomowych
    i akurat uczelnia państwowa (podobno najlepsza w kraju) wygląda pięknie
    ale tylko na papierze. Wykładowcy prezentują żenujący poziom (dobrze, że
    akurat nie ja musiałem za te studia płacić) i ogólnie wygląda to
    kiepsko. Nie ma możliwości ingerencji w program w trakcie studiów (nawet
    na życzenie połowy uczestników) ani zmiany prowadzącego, bo przecież to
    "wybitny fachowiec". Na uczelni prywatnej wygląda to całkowicie
    odmiennie, zupełnie inne podejście, zupełnie inna jakość.

    > W szkole na Ksiezycu, zapewne tak. W rzeczywistosci i tu i tu
    > przecietny nauczyciel generalnie robi to, czego sie od niego oczekuje
    > (dziwne, nie?). Tyle ze oczekiwania sa rozne, szkola panstwowa nie
    > oczekuje, ze uczniowie beda z niego zadowoleni (w sensie: beda
    > zadowoleni, ze nie musza sie uczyc).

    Raczej nie oczekuje się tego, że nauczyciel czegokolwiek nauczy i będzie
    się starał, bo i po co ?

    > Tzn. zdazaja sie wyjatki, w rodzaju np. jakiegos nauczyciela
    > czekajacego na emeryture, ktory nie ma bladego pojecia o niczym godnym
    > nauczania, ale to sa wyjatki.

    Akurat ja mam zupełnie inne doświadczenia i nauczyciele zaawansowani
    stażem i wiekiem (tacy właśnie czekający na emeryturę) byli ZNACZNIE
    lepsi od całej reszty. Przynajmniej tak zapamiętałem swoje LO.

    > Nie, sa kierunki/wydzialy/instytuty itd. lepsze i gorsze. To jest
    > bardziej kwestia motywacji nauczycieli/studentow/uczniow niz masowek
    > i wlasciciela. Masowka nie tworzy przepasci w poziomie zajec, jak nie
    > zaliczysz egzaminow itp. to Cie w koncu wywala i po problemie.

    Z tego co ja obserwuję to trzeba się mocno natrudzić aby zostać
    wyrzuconym. Znam uczelnie państwowe, które w listopadzie mają niedobory
    kandydatów i nadal przyjmują chętnych. I tak samo było jeszcze wtedy
    kiedy wszędzie były egzaminy. Dodatkowo mogę powiedzieć, że na
    niektórych przedmiotach każdego roku były te same pytania na egzaminy (w
    formie testu).

    --
    Mithos

  • 237. Data: 2009-01-02 19:58:01
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Tak? Ciekawe. Bo wiesz, 20 lat temu obowiązek szkolny działał tak samo.
    > Może po prostu nie kłam?

    Niestety nie masz racji. 20 lat temu obowiązek szkolny był do 15 roku życia,
    czyli do skończenia szkoły podstawowej. W tej chwili jest do 18 roku życia,
    czyli po gimnazjum MUSISZ nadal się uczyć.

  • 238. Data: 2009-01-02 20:07:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Wręcz przeciwnie.

    > Jak kogoś nie stać to niech się nie decyduje na dzieci.

    Wybacz, ale na akademickie dyskusje z dziećmi o myśleniu przedszkolaka
    nie mam czasu
    Cześć.

  • 239. Data: 2009-01-02 20:09:23
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > 16 czy 18 co za różnica. Po prostu ma to pokazać, że nauczyciel pracuje
    > znacznie mniej niż normalny pracownik. I tyle w tym temacie.

    Mithos, Art. 42 Karty Nauczyciela:"Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w
    pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień. ". Jeszcze
    niedawno był tam też zapis, iż dziennie nauczyciel nie może pracować więcej
    jak 8h, ale go zniesiono, bo zbyt wielu nauczycieli pracuje zdecydowanie
    dłużej.

    Rozumiem, że czy 16 czy 18 czy 40 to w zasadze dla Ciebie to samo.

    Nauczyciel nie jest "normalnym pracownikiem", bo w tym wypadku obowiązki
    jego regulowałby kodeks pracy, a nie osobna ustawa.

  • 240. Data: 2009-01-02 20:14:46
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Wakacje, ferie zimowe, długie weekendy. To ile to jest ?

    zero. Bo tyle dni może sobie nauczyciel wziąć kiedy mu pasuje.

    > Zwłaszcza, że niektórzy nauczyciele robią jedna klasówkę na semestr. Wow,
    > pewnie muszą to sprawdzać tygodniami.

    W przypadku przedmiotu, którego wymiar wynosi 1h na tydzień jest OBOWIĄZEK
    wystawienia 1 oceny na miesiąc każdemu uczniowi. Średnio nauczyciel uczy ok.
    120 osób (4 klasy matematyk lub polonista), chociaż bywa, że więcej.
    Wystarczy przeliczyć.