-
1. Data: 2004-11-29 13:01:44
Temat: Problem - przelew zagraniczny się zgubił w Multibanku
Od: Samotnik <s...@s...eu.org>
No właśnie. Wysyłałem miesiąc temu kwotę do kraju UE. Do dzisiaj nie
doszła. W Multibanku nic nie wiedzą, odbiorca też nic nie wie i się
na mnie obraził, co będzie miało teraz konsekwencje finansowe.
Po prostu im się "zgubiło". Co w tej sytuacji zrobić? Krew mnie
zalewa.
Co ciekawsze, Multibank twierdzi, że przelew powinien iść bezpośrednio
do banku odbiorcy, bez korespondentów, a ja widzę na potwierdzeniu, że
poszedł do Deutsche Bank. Żeby było jeszcze ciekawiej, to na papierowym
potwiedzeniu przelewu mam właściwe dane banku odbiorcy (SWIFT, pełny
numer IBAN rachunku itp.), a w historii w Internecie - jedynie jakiś
zupełnie z czapki wyjęty ciąg literek, który domniemywam jest jakimś
kodem SWIFT, szkoda tylko, że niewłaściwym.
Jak to widzicie? Ja chyba normalnie zażądam odszkodowania od Multi. Nie
chodzi o kasę, tylko o bezpowrotnie utraconego kontrahenta.
Multi łaskawie spisał reklamację przelewu (termin rozpatrzenia 30 dni),
a ja mam leżącą gdzieś w Chinach czy innym Pakistanie kasę, straconego
kontrahenta i umowę z polską firmą, która miała być faktycznym
beneficjentem transakcji, której ten przelew dotyczył. Teraz to popłynę,
że hej...
--
Samotnik
-
2. Data: 2004-11-29 17:31:29
Temat: Re: Problem - przelew zagraniczny się zgubił w Multibanku
Od: "Zeus" <z...@f...de>
Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
news:cof6jo$rlm$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No właśnie. Wysyłałem miesiąc temu kwotę do kraju UE. Do dzisiaj nie
> doszła. W Multibanku nic nie wiedzą, odbiorca też nic nie wie i się
> na mnie obraził, co będzie miało teraz konsekwencje finansowe.
> Po prostu im się "zgubiło". Co w tej sytuacji zrobić? Krew mnie
> zalewa.
>
> Co ciekawsze, Multibank twierdzi, że przelew powinien iść bezpośrednio
> do banku odbiorcy, bez korespondentów, a ja widzę na potwierdzeniu, że
> poszedł do Deutsche Bank. Żeby było jeszcze ciekawiej, to na papierowym
> potwiedzeniu przelewu mam właściwe dane banku odbiorcy (SWIFT, pełny
> numer IBAN rachunku itp.), a w historii w Internecie - jedynie jakiś
> zupełnie z czapki wyjęty ciąg literek, który domniemywam jest jakimś
> kodem SWIFT, szkoda tylko, że niewłaściwym.
>
> Jak to widzicie? Ja chyba normalnie zażądam odszkodowania od Multi. Nie
> chodzi o kasę, tylko o bezpowrotnie utraconego kontrahenta.
>
> Multi łaskawie spisał reklamację przelewu (termin rozpatrzenia 30 dni),
> a ja mam leżącą gdzieś w Chinach czy innym Pakistanie kasę, straconego
> kontrahenta i umowę z polską firmą, która miała być faktycznym
> beneficjentem transakcji, której ten przelew dotyczył. Teraz to popłynę,
> że hej...
Współczuje Stary.
Na Twoim miejscu z miejsca zrobiłbym porządek w historii swoich przelewów -
jeżeli mowisz, ze dane przelewu sa in Ordnung, to bez problemu bank ci uzna
reklamacje. Chcac miec wszytkich po swojej stronie mozesz sie zatroszczyc o
poswiadczenie braku wplywu srodków na konto kontrahenta, na pismie, lub
inaczej.
To by wiele pomoglo, bo przedstawiajac taki dokument, bylbys bardziej
wirygodny. Mowiac, ze kasa nie wplynela na konto przeznaczenia troche moga
ci nie wierzyc.
A swoja droga to nawet i po miesiacu, ale powinno dojsc..
Zeus
@@@
Zeus
@@@