  • 1. Data: 2007-10-12 21:23:27
    Temat: Procedura odwoławcza dot. usuwania danych z BIK-u
    Od: "MaxImuS" <maximus_one@_CIACH_interia.pl>

    Istnieje wpis w BIK-u
    oczywiście zły - bo dobrym bym sie nie martwil
    Wezwalem SKOK do jego usuniecia bo mam takie podstawy
    odpowiedzieli, ze rozwaza do czerwca 2008 - bo tyle wynosi okres
    dostosowawczy

    Pytanie
    - jak wyglada procedura i do jakiej instytucji mam sie odwołac na wpis
    niezgodny z prawem

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-12 21:28:56
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    MaxImuS napisał(a):
> [...]
    > dostosowawczy
    >
    > Pytanie
    > - jak wyglada procedura i do jakiej instytucji mam sie odwołac na wpis

    No wlasnie tak sprytnie to sobie w bankach ustawili, ze nie ma
    zadnych konkretnych procedur ani sankcji ustawowych w takim przypadku.
    Z BIG jest inaczej - a BIK jest poza prawem

  • 3. Data: 2007-10-12 21:57:31
    Od: "MaxImuS" <maximus_one@_CIACH_interia.pl>

    >No wlasnie tak sprytnie to sobie w bankach ustawili, ze nie ma
    >zadnych konkretnych procedur ani sankcji ustawowych w takim przypadku.
    >Z BIG jest inaczej - a BIK jest poza prawem

    to moze pozwac ich do sadu - tylko jakiego
    teraz - powiedzmy po powtornym wezwaniu
    czy po czerwcu
    o ile ma to jakikolwiek sens

  • 4. Data: 2007-10-13 06:52:53
    Temat: Re: Procedura odwo awcza dot. usuwania danych z BIK-u
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Paź, 23:57, "MaxImuS" <maximus_one@_CIACH_interia.pl> wrote:

    > to moze pozwac ich do sadu - tylko jakiego
    > teraz - powiedzmy po powtornym wezwaniu
    > czy po czerwcu
    > o ile ma to jakikolwiek sens

    Jesli wpis dotyczy prawdy (miales zaleglosci, splaciles) to chyba 5
    lat tam wisi.
    Jesli wpis jest klamliwy, tez tyle lat (bo uwazaja, ze jest prawdziwy)
    Z bik korzystaja same banki - a zaden nie bedzie swiadczyl w sadzie,
    ze nie dal ci np kredytu, bo zasugerowal sie tym wpisem jako jedynym
    czynnikiem decyzji odmownej - czyli nie udowodnisz straty.
    Natomiast jesli masz na pismie korespondncje z bankiem i rzeczywiscie
    wpis jest niezgodny z prawda, to jesli nie zalatwisz z nimi sprawy
    polubownie moglbys przeslac skarge do rzecznika praw obywatelskich.
    Brak w bik procedur odwolawczych na wzor big (gdzie brak aktualizacji
    mozna zglosic jako przestepstwo) jest ewidentnym naruszenim prawa
    obywatela - tobie pewno to juz nie pomoze na czas, ale moze pomoc
    zmienic ten stan rzeczy przy jego interwencji na przyszlosc, jesli
    bedzie mial wiecej takich zgloszen.
    No i wygooglaj jeszcze nadzor bankowy - moze tam tez zlozysz skarge na
    ten skok.

  • 5. Data: 2007-10-13 09:32:34
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > - jak wyglada procedura i do jakiej instytucji mam sie odwołac na wpis
    > niezgodny z prawem

    Bik jest tylko administratorem bazy danych i sam ich nie usuwa. Jezeli wpis
    nie ma podstaw prawnych (bank twierdzi że kredyt jest a go nie było bądź
    zaległość niby jest a jej nie było) to tylko bank może go usunąć.
    Należy na piśmie zgłosić sprawę do banku - najlepiej na poziomie centrali,
    ewentualnie strasząc zgłoszeniem do GIODO.

    Darek

  • 6. Data: 2007-10-15 06:15:22
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 12 Oct 2007 23:52:53 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > No i wygooglaj jeszcze nadzor bankowy - moze tam tez zlozysz skarge na
    > ten skok.

    SKOKi to nie banki i nie podlegają pod nadzór bankowy, ot nam decydenci
    zafundowali :/

    Xenocide