    From: "boogie5" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Prośba o ocenę portfela
    Date: Fri, 16 Jul 2004 16:52:47 +0200

    Witam

    Mam zamiar zainwestować w fundusze inwestycyjne. Zapoznałem sie z różnego
    rodzaju poradnikami w sieci, przejrzałem archium grupy, prospekty emisyjne i
    co tam jeszcze. Tak więc odrobiłem prace domową i przygotowałem sobie
    portfel inwestycyjny. Prosiłbym o ocenę uwagi.

    Załozenia: mam 25 lat, horyzomnt inwestycji - min. 20 lat, cel zabezpiecznie
    na później, emerytura. Generalnie chodzi o oszczędnosci na "starość"
    Na początek wpłacam 10 000 + ok. 400-600 odkładam co miesiąc. jestem
    nastawiony na długofalowe inwestowanie,a le jak zobacze, że wciagu roku
    straciłem 25% całych oszczednosci to raczej nie wytrzymam.

    Portfel:

    1) fundusze akcyjne 30% BPH FIO Akcji i DWS TOP 25 małych spółek
    2) zarównowazone + stab. wzr 30% SEB1 + DWS zabezpiecznia emerytalnego
    3) funduse obligacji 20% BPH Euro Obligacji i SEB 2
    4) lokata bankowa 20%

    Dobierajac fundusze myśąłem aby zrównowazyć ryzyko akcji (po połowie małe
    spółki i duze firmy giełdowe). Ponadto z dosć rysykowych małych spółek mogę
    dokonać konwersji do DWS zabezpiecznia emerytalnego - to zminimalizuje
    koszty (czy tutaj sie coś nie mylę).

    Tak wiec w skrócie:
    - czy ten portfel ma ręce i nogi?
    - jaką wybrać staregię po zainwestowaniu - włożyłem i się nie interesuję
    tylko dopłacam co miesiac (nie mam wykształcenia ekonomicznego)
    - dac sobie sposkój i dac pieniądze komuś kto zna sie na inwestowaniu?
    - czy konwersja w obrębie jednego TFI jest najmniej kosztowna?
    - czy istnieje jakiś sposób aby wydatki na fundusze odpisać od kosztów
    działalnosci firmy albo czegoś innego (mam też etat)?
    - zakąłdajac że kupuję fundusze przez mbank, nie ponosze inych opłat niż
    koszty zarządzania i podatek belki przy spieniężaniu jednostek
    - przy konwersji nie płacę podatku belki?
    - no i to o co juz się pytałem, jaa stategię inwestowania przyjać, zakąłdjac
    że nie mam czasu an codzinne śledzienie bankiera.pl itd, a wyształcenia
    ekonomicznego brak?

    pozdrawiam, i mam nadzieje, ze znajdzie się dobra dusza, która pomoze
    zielonemu (nie mylić ze Shrekiem:).

    boogie5