  • 11. Data: 2009-02-14 21:49:39
    Temat: Re: Prośba o wytłumaczenie
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 16:42, "me.meg" <m...@g...com> wrote:
    > a czy kasjer nie ma obowiązku przecięcia takiej niepodpisanej karty?

    Tu caly artykul na ten temat:

    http://www.creditcards.com/credit-card-news/sign-or-
    write-see-ID-1282.php
    http://tinyurl.com/btmd2v

  • 12. Data: 2009-02-14 21:58:18
    Od: Pan Papkin <p...@z...pl>

    WOJO pisze:

    > Niech wpada - na pierwszy rzut oka bedzie widać, że to nie mój podpis
    > podczas konfrontacji, a jak mu go dostarczysz na karcie, to nawet nie bedzie
    > musiał się specjalnie zastanawiać, bo da kasjerowi, a ten nawet nie porówna.
    > I właśnie dlatego kasjerowi powinno się zapalać czerwone śwatełko gdy widzi
    > kartę bez podpisu i powinien on prosić o dokument, na czym mi zależy.
    > WOJO

    no to ja dziękuje
    pp

  • 13. Data: 2009-02-14 22:08:02
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > no to ja dziękuje

    Ja po ostatnich obserwacjach zachowań kasjerów także dziękuję i właśnie
    dlatego nie podpisuję karty, tylko szukam innego rozwiązania.
    WOJO

  • 14. Data: 2009-02-14 22:11:09
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
    > Niech wpada - na pierwszy rzut oka bedzie widać, że to nie mój podpis

    A skad bedzie wiadomo, jak sie podpisales na karcie, skoro jej nie bedzie,
    Sherlocku?

  • 15. Data: 2009-02-14 22:16:40
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Legenda niesie, że Amerykanie na pasku do podpisu na karcie często zamiast podpisu
    piszą "Check my ID".
    Nie wiem, czy dotyczy to także kredytówek, ale czemu nie.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-02-14 22:21:13
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    Przeciez tu chodzi o bezpieczenstwo platnosci a nie o jakies wyzywanie
    sie na bogu ducha winnej kasjerce!

    Masz rację, jednak frustruje mnie brak ujednoliconego podejścia do tej
    sprawy osób odpowiedzialnych za kasę.
    Jedni maja tatalnie w d. podpis i mimo tego, że widnieje na karcie, nawet na
    niego nie zerkną, co umacnia mnie w przekonaniu, że podpis ten jest tam
    zbędny, a nawet szkodliwy. Inni próbują na siłę uszczęśliwić mnie długopisem
    i kategorycznie żądają podpisu. A trzecia grupa to Ci, którzy podchodzą
    zdroworozsądkowo i chcą dokument, którym zazwyczaj okazuje się kilkukrotnie
    lepiej zabezpieczony przed podrobieniem DO.
    Czy są jakieś przepisy w prawodawstwie polskim, które tą sprawę ujednolicają
    ?
    WOJO

  • 17. Data: 2009-02-14 22:26:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A skad bedzie wiadomo, jak sie podpisales na karcie, skoro jej nie bedzie,
    > Sherlocku?

    Oświeć mnie Watsonie, bo nie nadążam za Twym tokiem rozumowania.
    WOJO

  • 18. Data: 2009-02-14 22:36:58
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 14 Lut, 17:21, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    > Czy są jakieś przepisy w prawodawstwie polskim, które tą sprawę ujednolicają?

    Z tego co wiem, to "leci z nami" prawnik, wiec niech sie wypowie.
    Ja Ci moge tylko powiedziec, jake sa oficjalne zalecenia VISA i MC w
    USA.

  • 19. Data: 2009-02-15 03:06:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WOJO wrote:
    > Witam !
    > Prosze mi wyt?umaczyae, dlaczego wymagany jest podpis na karcie kredytowej ?
    > Pozdrawiam !
    > WOJO

    bo ojciec sie podpisywal, dziadek sie podpisywal i pradziadek sie
    podpisywal, wiec pewnie musi byc.

    Po nic. Bo zawsze tak było.

  • 20. Data: 2009-02-15 03:08:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Legenda niesie, że Amerykanie na pasku do podpisu na karcie często zamiast podpisu
    piszą "Check my ID".

    Legendy są wieczne.