  • 1. Data: 2009-05-03 17:52:07
    Temat: Prosze o porade ws lokaty
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Mam pieniądze do zdeponowania, z czego połowę potrzbować będę za niecałe 3
    mce, a reszta może "leżeć".

    Znalazłem (dzięki p.b.banki) lokatę w OpenFinance/Noble:
    1/2kwoty (2mce/8%) + 1/2kwoty (12mcy/7%)
    https://lokaty.open.pl/form1/

    Dzis mija termin skłądania wniosków OpenFinance/Noble na te lokaty. By się nie
    spóźnić założyłem wniosek, mam czas 14 dni na przelew.

    Teraz pytanie do Was:
    Czy dobrze depnuję pieniądze? Czy ta lokata to normalna
    lokata, "bezgwiadkowa"? Czytałem regulamin promocji, jak i zakładania lokat,
    nic nie wzbudziłomojego niepokoju. Czy w to wchodzić, czy lepiej pominąć ten
    produkt?
    Zachęca mnie struktura (termin zapadalności 2mce plus reszta), jak i wysoki
    (tak mi się wydaje) procent.

    I dodatkowo: lokata ta ma stałe oprocentowanie - to dobrze przy dzisiejszej
    sytuacji na rynku depozytów?
    Wydawało mi się, że spodzieano się obniżek na ostatnim posiedzeniu RPP,
    dlatego stały procent zachęca. Czy słusznie?
    (wiem, że to prawie wróżenie, choć akurat ternedy na rynku lokat/oprocentowań
    są bardziej przwidywalne niż kursy walut czy giełdowe).

    Proszę o każdą uwagę

    NZSNNW

  • 2. Data: 2009-05-03 18:08:04
    Temat: Re: Prosze o porade ws lokaty
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:653d.0000014d.49fdd9c7@newsgate.onet.pl>, NZSNNW wrote:

> [...]
    > nic nie wzbudziłomojego niepokoju. Czy w to wchodzić, czy lepiej pominąć ten

    To są tak na prawdę 2 lokaty, które zakładasz jednocześnie, przelewem na
    1 rachunek. Z opisu widać, że to są tradycyjne lokaty bankowe. OF ma
    pewne problemy z procedowaniem przelewów, na potwierdzenia (mejlowe jak
    i papierowe) przyjdzie Ci poczekać, ale bez obaw, lokata będzie założona
    z dniem dotarcia przelewu. Przynajmniej tak dotychczas jest.

    > I dodatkowo: lokata ta ma stałe oprocentowanie - to dobrze przy dzisiejszej
    > sytuacji na rynku depozytów?

    Jeśli wierzysz, że oprocentowanie będzie spadać to dobrze.

    > Wydawało mi się, że spodzieano się obniżek na ostatnim posiedzeniu RPP,
    > dlatego stały procent zachęca. Czy słusznie?

    jw.

    --
    perian
    Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • 3. Data: 2009-05-03 18:42:13
    Temat: Re: PROBLEM
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

> [...]
    > i papierowe) przyjdzie Ci poczekać, ale bez obaw, lokata będzie założona
    > z dniem dotarcia przelewu. Przynajmniej tak dotychczas jest.

    Bardzo dziekuję za wyjaśnienia!

    Teraz pojawił się PROBLEM:

    Jeszcze lokaty ne założyłem, a już nabałaganiłem.
    Oto przyszło mailem potwierdznie założenia rachunku dla mnie. Nieopatrzne mail
    usunąłem, bo chciałem jednak założyć dwie lokaty, podzielić-zdywersyfikować
    kwoty. Wypełniłem wniosek od nowa na www, a tutaj "błąd - już masz rachunek i
    login, zaloguj się".
    Niestey, w outlooku mam włączone przeczyszczanie usuniętych po opuszczeniu - i
    nie mam już tamtego e-maila z numerem rachunku i loginem do systemu bankowego.

    Czy da się jeszcze na ten sam numer PESEL założyć lokatę w OpenF/Noble? Lub
    jak odzyskać tamte dane z usuniętej poczty? Infolinia dziś milczy, a termin
    mija o północy...

    NZSNNW

  • 4. Data: 2009-05-03 18:49:53
    Od: Jenka <y...@g...kropka.com>

    NZSNNW (n...@o...pl) w wiadomości
    <6...@n...onet.pl> napisał:

    > Niestey, w outlooku mam włączone przeczyszczanie usuniętych po
    > opuszczeniu - i nie mam już tamtego e-maila z numerem rachunku i
    > loginem do systemu bankowego.

    A czy na www masz ustawione usuwanie ściągniętych wiadomości?

    --
    Pozdrawiam, Jenka

  • 5. Data: 2009-05-03 19:12:36
    Od: Marcin Krasoń - Structus.pl <m...@g...com>

    Spróbuj zadzwonić na infolinię :-)

  • 6. Data: 2009-05-03 19:30:10
    Od: "Lukasz W." <w...@i...pl>

> [...]
    > Lub
    > jak odzyskać tamte dane z usuniętej poczty? Infolinia dziś milczy, a

    skoro tak, przez interfejs www powinien być ten mail dostepny
    no chyba, że masz konfigurację imap w OE, ktora usuwa z konta maile usuniete
    u Ciebie w OE przy kazdej synchronizacji z kontem

    L.W.

  • 7. Data: 2009-05-03 20:29:36
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    > A czy na www masz ustawione usuwanie ściągniętych wiadomości?

    Niestety tak.

  • 8. Data: 2009-05-03 20:30:11
    Od: n...@o...pl

    > skoro tak, przez interfejs www powinien być ten mail dostepny
    > no chyba, że masz konfigurację imap w OE, ktora usuwa z konta maile usuniete
    > u Ciebie w OE przy kazdej synchronizacji z kontem

    Sprawdzłem, usunięte.

  • 9. Data: 2009-05-03 23:08:19
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Użytkownik nadaje:

    > Sprawdzłem, usunięte.

    Jeśli używasz OE to on trzyma pocztę w plikach dbx - w ustawieniach
    lokalnych > dane aplikacji > identities (tu numer tożsamości) i nie
    czyści tych danych do momentu kompaktowania.
    Teraz będzie ci potrzebny program do plików typu dbx. Kiedyś był darmowy
    program dbx Extract. Teraz pewnie pozostaje wtyczka dbx do Total
    Commandera.

  • 10. Data: 2009-05-04 06:27:22
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    Użytkownik "NZSNNW" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1/2kwoty (2mce/8%) + 1/2kwoty (12mcy/7%)
    > https://lokaty.open.pl/form1/
    > Czy dobrze depnuję pieniądze? Czy ta lokata to normalna

    wg mnie normalna, tzn. normalnE dwie lokaty.

    proponuję podzielić na kilka kwot o różnej wielkości, tak, by potrzebując
    pieniędzy i musząc zerwać lokatę zrobić to tylko na potrzeną kwotę, a resztę
    pozostawić na lokatach.

    > Wydawało mi się, że spodzieano się obniżek na ostatnim posiedzeniu RPP,
    > dlatego stały procent zachęca. Czy słusznie?

    stopy mogą zostać utrzymane, obniżone, lub podniesione.
    wydaje mi się, że raczej w ciągu roku najbliższego (vide lokowanie w noble na 12
    miesięcy) jeśli stopy nie zostaną (mniej prawdopodobne) utrzymane, to zostaną
    obniżone (bardziej prawdopodobne).
    ale to tylko moje "wydaje mi się".