  • 1. Data: 2009-05-03 13:13:14
    Temat: Przelew z UK do PL z zachwowaniem waluty GBP
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Witam,

    Jakie rozwiązanie jest najkorzystniejsze do przelewów gotówki z UK do
    Polski z zachowaniem waluty (funty). Nie chodzi o czas a o opłaty - jak
    najtaniej. Czy jest sens dla powiedzmy jednorazowej transakcji otwierać
    rachunek walutowy? Nie zagłebiałem się jeszcze w konkretne oferty banków,
    ale wydaje mi się, że nie... jednak jeśli tak to w jakim banku/jakich
    bankach polecacie?

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2009-05-03 14:28:39
    Temat: Re: Przelew z UK do PL z zachwowaniem waluty GBP
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Michał pisze:
> [...]
    > rachunek walutowy? Nie zagłebiałem się jeszcze w konkretne oferty banków,
    > ale wydaje mi się, że nie... jednak jeśli tak to w jakim banku/jakich

    Bzwbk ma jakies tanie przelewy w gbp do swojego konta walutowego.
    Chyba 2,5 funta za przelew. Konto darmowe.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2009-05-04 07:55:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > rachunek walutowy? Nie zagłebiałem się jeszcze w konkretne oferty banków,
    > ale wydaje mi się, że nie... jednak jeśli tak to w jakim banku/jakich

    w Citi przelejesz GBP (musisz miec dwa konta), wypłacisz gotówke w kasie
    w RP i wymienisz w kantorze...taniej sie juz nie da ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-05-05 08:27:48
    Od: "piotr" <c...@g...pl>

    Michał <n...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > rachunek walutowy? Nie zagłebiałem się jeszcze w konkretne oferty banków,
    > ale wydaje mi się, że nie... jednak jeśli tak to w jakim banku/jakich

    Darmowy przelew z Natwesta do PKO BP. Otwarcie i utrzymanie rachunkow darmowe
    ( w pko otwierasz a'viste z kaucja odzyskiwana przy zamknieciu konta 100GBP).
    Kasuja jedynie 2funty na miesiac za konto w NATWEST.

    Maksymalny przelew dziennie chyba 7.999 GBP.

    pozdro.

  • 5. Data: 2009-05-05 18:35:54
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Dnia Tue, 5 May 2009 08:27:48 +0000 (UTC), piotr napisał(a):

> [...]
    > Kasuja jedynie 2funty na miesiac za konto w NATWEST.
    >
    > Maksymalny przelew dziennie chyba 7.999 GBP.

    Sumarycznie najtaniej chyba (akurat w tej sytuacji) wychodzi BZWBK, konto
    za friko tylko opłata za specjalne blankiety do przelewów 3zł (5 sztuk) i
    za każdy przelew 2,5Ł. Limit 750Ł na przelew, max 2kŁ w miesiącu. Tylko
    właściciel rachunku (przynajmniej tak jest w regulaminie) może go wykonać.
    Trochę średnie rozwiązanie, bo nikt "obcy" z zagranicy nie może wpłacić.

    PKO BP 5zł/m-c za rachunek nie mając otwartego (ZŁOTEGO lub PLATINIUM)
    przelew z NatWestu bez opłat - nie zagłębiałem się w szczegóły.

    Citi podobnie, opłata 4,99zł/m-c a, że przelew Citi UK -> Citi PL poprzez
    CitiPhone UK za darmo. Jednak przy braku konta w Citi UK i Pl - chyba
    pierwsze jest najlepsze.

    Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,