  • 11. Data: 2008-10-12 11:10:04
    Temat: Re: Provident - kilka pytan
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 23:34:24 +0200, "lwh" <...@...pl> wklepał(-a):

    >Bo to jest chwilówka. Dla przymuszonych nagłą potrzebą na niewielkie kwoty.
    >Jak pożyczę 1000 i co tydzień przez miesiąc oddam po 250, to źle , lichwa?

    Takiego oprocentowania to nawet w Erze nie ma! :> Nic tylko brać.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 12. Data: 2008-10-12 20:33:08
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 23:34:24 +0200, lwh napisał(a):

    > Bo to jest chwilówka. Dla przymuszonych nagłą potrzebą na niewielkie kwoty.
    > Jak pożyczę 1000 i co tydzień przez miesiąc oddam po 250, to źle , lichwa?

    Ale jeśli ma oddawać co tydzień po 250 zł, to nie będzie oddawał
    miesiąc, tylko dwa!
    A oprocentowanie pożyczki w wysokości ponad 300% w skali roku, to chyba
    trudno inaczej nazwać niż lichwa.

    > Obsługa kosztuje niezależnie od wielkości pożyczki
    > Można uważać takich pożyczkodawców za mafię, i co z tego.
    > Nie chcesz nie bierz. Wziąłeś, nie oddajesz, pożałujesz.

    Wszystko w porządku, jeśli pożyczkobiorca wie ile to oprocentowanie
    wynosi. Ale prawie zawsze nie wie, gdyż nikt z Providenta nie przyzna
    się do tego, że RRSO wynosi ponad 300%, zazwyczaj opowiadają bajeczki o
    jakichś 15 procentach.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2008-10-13 07:06:35
    Od: "lwh" <...@...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Ale jeśli ma oddawać co tydzień po 250 zł, to nie będzie oddawał
    > miesiąc, tylko dwa!

    Nie przesadzaj. W miesiącu co tydzień to jest 5 razy, bo tyle się zmieści.
    W przykładzie 5*250=1250 (>1000) i to jest owe 300% w skali roku, a jedynie
    25% od kwoty. Część z tej kwoty nazywa się inaczej niż odsetki.

    "Prawie jak Żywiec"

  • 14. Data: 2008-10-13 09:10:03
    Od: "mydelko kwa" <m...@p...com>

> [...]
    > miesiąc, tylko dwa!
    > A oprocentowanie pożyczki w wysokości ponad 300% w skali roku, to

    Głupie to jest, że trzeba oddawać już po tygodniu, to chyba trzeba wziąć
    większą pożyczkę niż się chciało, po to żeby móc ją zacząć tak wcześnie
    spłacać...

  • 15. Data: 2008-10-13 09:11:38
    Od: "mydelko kwa" <m...@p...com>

    Użytkownik "Brzezi" <u...@e...net.pl> napisał w wiadomości
    ldomain...

    > Watpie ze znajdzie sie jakis jelen ktory pozyczy cokolwiek komus bez
    > dochodu...

    Każdą pożyczka wiążę się z większym lub mniejszym ryzykiem, może taka
    osoba będzie akurat uczciwsza i rzetelniejsza niż ktoś, kto ma
    zaświadczenie o zarobkach? Pomyśl o sytuacji np potrzebuje tych
    pieniędzy żeby zrobić kurs, dzięki którego dostanę pracę, albo mam
    okazje w coś zainwestować i sprzedać z zyskiem.

  • 16. Data: 2008-10-13 11:09:18
    Od: "lwh" <...@...pl>

    Użytkownik "mydełko kwa" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Głupie to jest, że trzeba oddawać już po tygodniu, to chyba trzeba wziąć

    Nie trzeba od razu
    To zależy od umowy. W niej będą konkretne liczby.
    Cała moja dywagacja dotyczy procentów i kwot, emocji i marketingu.

  • 17. Data: 2008-10-13 13:41:49
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "lwh" <...@...pl> napisał

    > Po jałmużnę to do księdza, mopsu, znajomych itp

    Taaa... do ksiedza. :)
    Juz widze jak daje...

  • 18. Data: 2008-10-13 13:57:00
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał

    > Trick polega na tym, ze tam raty podobno spłaca się nie co miesiąc, ale
    > co tydzień!

    Tych ludzi nazywa sie po prostu: "ROWEROWCAMI". (ci ktorzy
    przyjezdzaja do mieszkania co tydzien). :)

  • 19. Data: 2008-10-13 14:03:27
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "mydelko kwa" <m...@p...com> napisał

    > Czy można dostać pożyczkę nie mając aktualnie źródeł dochodu?

    Wiem na 100%, ze w swoim czasie dawali kase za "piekne oczy"
    500 zl bez niczego. Ale to gruchnelo i byla giga afera.

    Jak jest teraz nie mam pojecia.

    > pożyczkę? Czy ta firma to jakaś jedna wielka ściema i matactwo, czy głosy
    > niezadowolenia pochodzą od tych co nie doczytali do końca umowy?

    Oprocentowanie RRSO oscyluje nawet w granicach 200 - 250 %.

    Neko