  • 1. Data: 2007-10-14 21:57:41
    Temat: Przelew walutowy z UK do Polski
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Interesuje mnie jakie moga byc koszty takiego przelewu z UK dokladnie z
    Natwest UK do Getinbanku na konto w GBP.
    W banku w UK koszt jest Ł20 co pokrywa koszty na terenie UK. Czy mozna
    okreslic jakie dodatkowe koszty bankow posredniczacych spotkaja moje
    pieniadze zanim dotra do Getinbanku. Podejrzewam, ze pojdzie to przez Pekao
    SA albo PKOBP.
    Jakiego rzedu sa koszty bankow posredniczacych?

  • 2. Data: 2007-10-15 05:40:45
    Temat: Re: Przelew walutowy z UK do Polski
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sun, 14 Oct 2007 22:57:41 +0100, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > Getinbanku. Podejrzewam, ze pojdzie to przez Pekao SA albo PKOBP.
    > Jakiego rzedu sa koszty bankow posredniczacych?

    To już chyba lepiej puścić to przez moneybookers i wtedy te 20 funciaków
    to będzie aż nadto za całą operację.

    Xenocide

  • 3. Data: 2007-10-15 17:54:14
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Pekao SA albo PKOBP.
    > Jakiego rzedu sa koszty bankow posredniczacych?

    Tego powinienes sie dowiedziec w Natwest UK, powinni znac 'droge' takiego
    przelewu i koszty posredników. Rozejrzyj sie za korespondentami Getinbanku w
    Wielkiej Brytanii, pomiedzy korepondentami kasa idzie bez posredników, wiec
    moze oplacaloby sie podjac gotówke z Natwest UK i wplacic ja u korespondenta
    Getinbanku.

  • 4. Data: 2007-10-17 20:05:16
    Od: "Amigo40" <a...@o...pl>

> [...]
    > moze oplacaloby sie podjac gotówke z Natwest UK i wplacic ja u korespondenta

    Getin trzyma swoje GBP w DEUTGB2L ( NWBKGB2L i DEUTGB2l raczej mają wymienione
    klucze swiftowe) więc jedynym korespondentem powinien być DEUTGB2L. Więc w
    zależności od opcji z jaką wyślesz SHA, BEN, OUR każdy z trójcy sobie może coś
    "wziąć" w zależności na pewno od kwoty przelwu.

  • 5. Data: 2007-10-18 20:58:58
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > coś
    > "wziąć" w zależności na pewno od kwoty przelwu.

    W Natwest oplata ?20 pokrywa koszty operacji na terenie UK, nie pokrywa na
    terenie Polski. jakby poszlo taka droga to byloby OK. Gorzej jak pojdzie
    przez JAKIS POLSKI BANK, to wtedy potraca mi dodatkowo.
    Czy przy robieniu tego przelewu mozna sprawdzic jaka droga on pojdzie, czy
    raczej jest to niemozliwe.

    You pay ?20 a transfer. The overseas bank will also make a charge. You can
    choose to pay all the charges, to pay only our charges or to have the
    recipient to pay all the charges.

  • 6. Data: 2007-10-18 21:46:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > przez JAKIS POLSKI BANK, to wtedy potraca mi dodatkowo.
    > Czy przy robieniu tego przelewu mozna sprawdzic jaka droga on pojdzie, czy

    Moze sprobuj
    http://www.online.citibank.pl/zagranica/

    MK

  • 7. Data: 2007-10-21 17:49:30
    Od: "Pen" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy przy robieniu tego przelewu mozna sprawdzic jaka droga on pojdzie, czy
    > raczej jest to niemozliwe.

    Tak, nadawca (Natwest) powinien to wiedzieć.