  • 1. Data: 2009-05-02 17:44:21
    Temat: Kredyt - PLN vs. EUR
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam.

    Ostatnio coraz gorzej o kredyt w CHF, są oferowane w PLN oraz w Euro.
    Ciekawie, bo rata w EUR wynosi troszkę mniej niż w PLN.
    Inna sprawa, przyjmujemy euro w 2012 (no tak mniej/wiecej) i złotówka i tak
    znika a ciekawe jak banki to przeliczą.

    Więc może kredycik w euro brać?

    Co Wy na to?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2009-05-02 18:11:40
    Temat: Re: Kredyt - PLN vs. EUR
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Irokez wrote:
    > Witam.
    >
    > Więc może kredycik w euro brać?

    Rowniez mam dylemat euro vs. pln
    W moim przypadku rata kredytu w euro jest ok 150 plnow nizsza. Czyli
    niemalo. Pomijajac ryzyko kursowe wystepujace podczas splaty kredytu
    musisz tez brac pod rozwage zzmiany kursu euro jakie pojawiua sie od
    chwili zarejestrowania umowy (bo wtedy banki najczesciej przeliczaja
    kwote zlotowek kredytu na walute). Od tego momentu Twoj kredyt jest juz
    "prowadzony" w euro i jesli wyplata tego sie kredytu nastepuje w
    transzach a kurs euro spadnie to moze sie okazac, ze zlotowek masz
    mniej niz Ci potrzeba!. Przy obecnych wahaniach kursow tego zjawiska
    balbym sie najbardziej. Te braki moga dojsc do kilkunastu tysiecy pln! (
    mam na mysli kredyt na poziomie 250-300 kpln)
    No i majac powyzsze na uwadze nie wiem co począć :(

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 3. Data: 2009-05-02 20:44:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Sat, 02 May 2009 20:11:40 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> wklepał(-a):

    >Rowniez mam dylemat euro vs. pln
    >W moim przypadku rata kredytu w euro jest ok 150 plnow nizsza. Czyli
    >niemalo.

    Niemało to może jest jak rata wynosi np. 600 zł. A ile procent Twojej raty to
    wychodzi? Warto ryzykować dla 150 zł miesięcznie?

    --
    Sławomir Szyszło

  • 4. Data: 2009-05-02 21:11:47
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    > Inna sprawa, przyjmujemy euro w 2012 (no tak mniej/wiecej) i złotówka i
    > tak znika a ciekawe jak banki to przeliczą.

    Nic nie przeliczą. Twoje zadłużenie wyrażone jest przecież w euro.
    Masz powiedzmy 150 000 euro długu w chwili konwersji PLN -> EUR
    i nadal tyle będziesz miał. Módl się tylko, żeby kurs wymiany
    złotówki na euro był jak najniższy bo Twoja pensja wyrażona w euro
    będzie wtedy wyższa i łatwiej będzie Ci spłacać raty.
    To samo się tyczy kredytów frankowych. Tyle, że franki zamiast
    za złote będzie się kupować za euro. I też lepiej żeby było tych
    euro w portfelu więcej.

  • 5. Data: 2009-05-02 21:30:15
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    Absolutnie, ale to absolutnie nie brałbym obecnie kredytu w EUR.

  • 6. Data: 2009-05-03 06:54:25
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Laphroaig pisze:
> [...]
    > "prowadzony" w euro i jesli wyplata tego sie kredytu nastepuje w
    > transzach a kurs euro spadnie to moze sie okazac, ze zlotowek masz
    a to zależy od banku - są kredyty walutowe i indeksowane do walut...

    Przy obecnym kursie euro skłaniałbym się właśnie ku takiemu kredytowi...

  • 7. Data: 2009-05-03 07:53:43
    Od: kk <d...@t...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Absolutnie, ale to absolutnie nie brałbym obecnie kredytu w EUR.

    z jakiego powodu?

  • 8. Data: 2009-05-03 09:11:04
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Sat, 02 May 2009 20:11:40 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> wklepał(-a):

    > Niemało to może jest jak rata wynosi np. 600 zł. A ile procent Twojej raty to
    > wychodzi? Warto ryzykować dla 150 zł miesięcznie?

    rata dla kredytu w PLN ok 1600 a dla kredytu w euro to 1450. I sklaniam
    sie do wniosku, ze nie warto ryzykowac. Bo latwiej mi co miesiac dolozyc
    150 niz jednorazowo 15000 pln.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 9. Data: 2009-05-03 09:16:08
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Radzik wrote:

    > a to zależy od banku - są kredyty walutowe i indeksowane do walut...

    W bankach, ktore odwiedzilem (DB, Nordea, DnB Nord, mBank) obowiazuje
    taka zasada jak opisalem wczesniej. Czyli w momencie wyplaty mozesz
    dostac mniej niz Ci potrzeba.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 10. Data: 2009-05-03 09:49:41
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > z jakiego powodu?

    W mojej ocenie prawdopodobieństwo znacznego wzrostu EURPLN jest wyższe niż
    spadku.

    Poza tym biorąc kredyt w EUR dajesz bankowi do ręki dodatkowe instrumenty
    typu spread i możesz"zostać na nieruchomości", tak jak to się przytrafiło
    niektórym kredytobiorcom w CHF.