  • 21. Data: 2008-02-01 18:57:54
    Temat: Re: Przelew z internetu niemile widziany?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Beer wrote:

    > A pani twierdzi, że teoretycznie niby można, ale "u nas w Polsce to
    > jeszcze z tymi przelewami internetowymi to wie pan..." itd... :) I
    > dalej, że niby mogę przelać, ale nie jest to raczej mile widziane.
    > O co biega?

    zwykle biega o to samo, w tym przypadku tez chodzi o pieniadze,
    a dokladnie o koszty obslugi wysylanych klientom potwierdzen

    > Można WYMÓC na kliencie wycieczkę na pocztę lub do jakiegoś banku?
    > Dlaczego mam płacic dodatkowo za jakis przelew?

    przeciez nikt tego nie wymaga

    > Czy rzeczywiście drukowany np. z mbanku dowód wpłaty jest mniej ważny,
    > niż wydany na poczcie?

    w praktyce druczek wydany na poczcie lub potwierdzenie wydane
    przez ubezpieczyciela sa wygodniejsze dla klienta, nie kazdy
    ma czas na prowadzenie dyskusji na temat waznosci druczkow

  • 22. Data: 2008-02-01 20:02:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Beer wrote:

> [...]
    > "Prosimy o wpłacenie (przelewem za pośrednictwem poczty lub banku)..."
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > itd..
    > Więc dzwonię do firmy i pytam, czy mam przez to rozumieć, że NIE MOGĘ
    > wykonać przelewu przez internet?
    > A pani twierdzi, że teoretycznie niby można, ale "u nas w Polsce to
    > jeszcze z tymi przelewami internetowymi to wie pan..." itd... :) I dalej,
    > że niby mogę przelać, ale nie jest to raczej mile widziane.
    > O co biega?
    > Można WYMÓC na kliencie wycieczkę na pocztę lub do jakiegoś banku?

    Ale co tu wymuszać, przecież przelew "przez internet" jest jak
    najbardziej "za pośrednictwem (...) banku".

    Trudno mi zrozumieć twoje wątpliwości, po co tam dzwoniłeś i co pani miała
    na myśli mówiąc o "przelewach internetowych" - tzn jakie to są przelewy
    które nie są za pośrednictwem banku.

    p. m.

  • 23. Data: 2008-02-02 01:19:32
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Kamil Jońca pisze:

    > No i tu jest problem. Słyszałem, że niektórzy policjanci nie honorują
    > takiego zaświadczenia, ale to musiałbyś sie upewnić.

    nieprzyjecie ewentualnego mandatu + skarga na funkcjonariusza policji =
    policjant nauczony nowych technologii

  • 24. Data: 2008-02-02 08:21:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 01 Feb 2008 13:14:39 +0100, Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >No i tu jest problem. Słyszałem, że niektórzy policjanci nie honorują
    >takiego zaświadczenia, ale to musiałbyś sie upewnić.

    Dawno już nieprawda.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 25. Data: 2008-02-02 08:21:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 01 Feb 2008 13:53:56 +0100, Karol S <k...@z...pl>
    wrote:

    >A to już inna sprawa. Wydruk z mbanku możesz sobie sam łatwo spreparować
    >w wordzie, a na świstku z poczty (albo po zleceniu bankowego przelewu z
    >okienka) jest pieczątka i podpis.

    A jakikolwiek inny to już nie?
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 26. Data: 2008-02-02 11:56:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Karol S" fnv4p7$9ti$...@n...task.gda.pl

    > A to już inna sprawa. Wydruk z mbanku możesz sobie sam łatwo spreparować
    > w wordzie, a na świstku z poczty (albo po zleceniu bankowego przelewu z
    > okienka) jest pieczątka i podpis.

    IMO brak wpływu na koncie ubezpieczyciela spowoduje interwencję z jego
    strony i takie OC może stracić swoją moc. Inna sprawa, co to 'brak wpływu',
    ale imo tydzień to bardzo długi okres na pojawienie się tegoż wpływu,
    podczas gdy na wypłacenie odszkodowania to niekoniecznie dużo.

    Być może nawet taki 'brak wpływu' spowoduje zawiadomienie stosownego
    urzędu, który sprawę wyjaśni. :)

    Tak czy inaczej -- raczej ubezpieczyciel stratny nie będzie. :)
    Niby polisę da, ale będzie ona równie wartościowa, co ów przelew.

    Natomiast banki (z tego, co pamiętam) są raczej pamiętliwe i długo
    trzymają zapisy transakcji, :) więc w razie czego łatwo przyjdzie
    ubezpieczycielowi podważenie ważności takiej polisy. :)

    -=-

    Inaczej rzecz się ze sprzedażą ,,bułki''. Może stać się tak, że zanim
    pieniądze wyruszą z banku klienta, ,,bułka'' zostanie zjedzona
    w majestacie prawa i (; jej ;) odzyskanie nastręczać będzie trudności.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2008-02-02 12:58:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.02.2008 Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał/a:

    > IMO brak wpływu na koncie ubezpieczyciela spowoduje interwencję z jego
    > strony i takie OC może stracić swoją moc.

    Poczytaj ustawę najpierw, zanim zaczniesz się wypowiadać...

    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 28. Data: 2008-02-02 13:32:47
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Samotnik" s...@l...localdomain

    > Poczytaj ustawę najpierw, zanim zaczniesz się wypowiadać...

    Powiadasz, że polisa będzie ważna pomimo braku zapłaty składki? :)
    MZ każde oszustwo unieważnia umowę. :) Nawet ;) małżeństwa kościelne
    uznaje się za nieważne, jeśli dopuszczono się poważnego oszustwa :)
    przy zawieraniu, a podrobienie dowodu wpłaty IMO jest poważnym oszustwem.

    Jeśli jakaś ustawa prawi inaczej -- oświeć mnie i tę ustawę mi pokaż. :)
    Na razie jesteś strasznie tajemniczy, bo ustaw jest wiele. :)

    -=-

    I może symetria -- co wówczas, gdy za ten sam samochód (za to samo OC)
    zapłaciłem ubezpieczycielowi dwa razy?
    Ubezpieczyciel mi zwróci pieniądze, czy uzna, że sprzedał mi dwie polisy? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 29. Data: 2008-02-02 13:56:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.02.2008 Eneuel Leszek <p...@c...fontem.lucida.console9> napisał/a:

    [ciach - szkoda słów]

    > Jeśli jakaś ustawa prawi inaczej -- oświeć mnie i tę ustawę mi pokaż. :)

    Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych.

  • 30. Data: 2008-02-02 14:33:34
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "Samotnik" s...@l...localdomain

    > [ciach - szkoda słów]

    > Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych.

    Może jakiś konkretny punkt, który wg Ciebie stawia oszusta nad prawem. :)

    --