  • 11. Data: 2005-01-21 23:11:41
    Temat: Re: Przelew z poczty
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarosław Łysio wrote:

    > Bzdura.

    Nie bzdura tylko praktyka.
    Nie intersuje mnie co i gdzie poczta powinna przekazac i w jakim terminie.
    Potwierdzam tylko, ze zaden przelew nie doszedl do mnie szybciej niz w 3
    dni, a szczyt sezonu, to fakt, ze dawno, to bylo 2.5 miesiaca.

    Jeżeli tak jak piszesz jest to D+2, to te trzy dni by sie zgadzalo.
    W pierwszy nadanie, w drugi poczta inwestuje w odsetki, w trzeci wysyła
    elixirem i po południu mam na koncie.

  • 12. Data: 2005-01-21 23:43:54
    Od: "K.K." <e...@d...pl>

    > Jeżeli tak jak piszesz jest to D+2, to te trzy dni by sie zgadzalo.
    > W pierwszy nadanie, w drugi poczta inwestuje w odsetki, w trzeci wysyła
    > elixirem i po południu mam na koncie.

    Problem w tym że poczta nie ma i nie może mieć dostępu do systemu ELIXIR,
    więc musi korzystać z pośrednika, jakim jest BP SA, który notabene
    uzależniony jest od PKO BP SA. Można się o tym przekonać sprawdzając numer
    rozliczeniowy banku na wydruku potwierdzenia operacji u odbiorcy. Tam
    powinien być numer oddziału Banku Pocztowego, a nie poczty.
    Ten drugi dzień to jednak nie odsetki, a raczej przekazanie zlecenia do BP
    SA.

  • 13. Data: 2005-01-21 23:48:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    K.K. wrote:
    > Ten drugi dzień to jednak nie odsetki, a raczej przekazanie zlecenia do
    > BP SA.

    Czy oni to robia dalej ręcznie, że im na to całego dnia potrzeba.
    Miałem wrażenie, że to od razu ląduje w komputerze i spokojenie na
    następny dzień mogłoby pójść elixirem

  • 14. Data: 2005-01-21 23:58:47
    Od: "K.K." <e...@d...pl>

    > Czy oni to robia dalej ręcznie, że im na to całego dnia potrzeba.
    > Miałem wrażenie, że to od razu ląduje w komputerze i spokojenie na
    > następny dzień mogłoby pójść elixirem

    He he... mniej więcej od połowy 2003 roku ich systemy informatyczne są
    wzajemnie dostosowane, ale mimo to nawet obsługa ichnich rachunków (BP)
    przez pocztę wymaga podobnego czasu, czyniąc je w ten sposób mało
    atrakcyjne, więc chyba są jakieś istotne przyczyny, bo nie działali by
    celowo na swoją niekorzyść.

  • 15. Data: 2005-01-22 15:51:45
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    > Nieprawda. Przelew z poczty niczym nie różni się od tego "z banku do
    > banku" - to i to eliksir, czyli max 2 dni

    To że transakcja jest typu elixir - to nic nie znaczy odnośnie szybkości
    transakcji. Znaczy że transakcja jest elektroniczna. Ale kiedy bank
    (uczestnik KIR-u) ją do KIR-u prześle to już inna bajka. Czyli transakcja
    wprowadzona do systemu bankowego/pocztowego może być w poniedziałek a
    wstawiona do KIR-u w piątek ... i to też będzie elixir :)

    Tomasz
    <NOTO>

  • 16. Data: 2005-01-23 10:56:15
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomasz napisał(a):

    > To że transakcja jest typu elixir - to nic nie znaczy odnośnie szybkości
    > transakcji.

    http://www.poczta-polska.pl/dtc_finansowe_wplata_sta
    ndard.htm

    Wpłata Standard - nowa usługa Poczty Polskiej

    Od 1 lipca Poczta Polska proponuje swoim Klientom jedyną na rynku usługę
    gwarantującą termin przekazania do rozliczeń międzybankowych przyjętych
    wpłat na rachunki bankowe - Wpłatę STANDARD. Wpłata STANDARD - jest to
    zlecenie przekazania wpłaty gotówkowej wpłaconych środków pieniężnych na
    wskazany przez Klienta rachunek bankowy w formie elektronicznej, Wpłata
    STANDARD włączana jest do rozliczeń międzybankowych w postaci
    elektronicznej (ELIXIR) najpóźniej na I sesję w drugim dniu roboczym po
    przyjęciu wpłaty (oznacza to możliwość zaksięgowania środków w banku na
    rachunku beneficjenta w tym dniu).

    UWAGA!!! Poczta Polska nie gwarantuje terminu zaksięgowania przez bank
    przekazanych środków na rachunku beneficjenta.

    Wpłata STANDARD - przyjmowana jest od Klientów we wszystkich placówkach
    pocztowych tj. w urzędach pocztowych i ich oddziałach oraz wyznaczonych
    agencjach pocztowych, w godzinach ustalonych dla świadczenia tej usługi.
    Kwota przyjmowanej wpłaty STANDARD (w PLN) nie jest ograniczona. W
    przypadku wpłaty w wysokości przekraczającej równowartość 10 000 EURO,
    Klient zobowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości. Za wykonanie
    usługi wpłata STANDARD pobierana jest od Klienta opłata w wysokości 0,5%
    wpłacanej sumy, jednak nie mniej niż 3,50 zł, Szczegółowych informacji o
    wpłacie STANDARD udzielają placówki pocztowe.

  • 17. Data: 2005-01-23 12:24:20
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@W...gazeta.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> napisał:

> [...]

    > Za wykonanie usługi wpłata STANDARD pobierana jest od Klienta opłata
    > w wysokości 0,5% wpłacanej sumy, jednak nie mniej niż 3,50 zł,

    Trochę się te wiadomości na pocztowej stronie zdezaktualizowały.

    Od 10.01.2005 opłata za wpłatę standard wynosi:
    1)2,50 zł za wpłatę o kwocie nie wyższej niż 1000 zł,
    2)0,5% od kwoty wpłaty w przypadku wpłaty wyższej niż 1000 zł.

    Pisałem o tym tutaj: <a href="http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,3.html?
    group=pl.biznes.banki&tid=1067522&pid=&strona=0">Zmi
    any cen w Poczcie -
    Wpłata Standard od 2,50 zł</a>

  • 18. Data: 2005-01-23 12:33:11
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Czy oni to robia dalej ręcznie, że im na to całego dnia potrzeba.
    > Miałem wrażenie, że to od razu ląduje w komputerze i spokojenie na
    > następny dzień mogłoby pójść elixirem

    Przede wszystkim, Poczta ma sporo ponad 8 tysięcy placówek. Nie wszystkie
    połączone są siecią WAN. Część danych na dyskietkach spływa drogą pocztową
    do komórek, które je dalej przetwarzają. Stąd właśnie gwarantowany jest
    termin przekazania wpłaty _najpóźniej_ na I sesję Elixiru w drugim dniu
    roboczym po dniu dokonania wpłaty. Nie wyklucza to wcale możliwości, że
    wpłata zostanie przekazana na sesję Elixiru już następnego dnia po dokonaniu
    wpłaty w placówce.

  • 19. Data: 2005-01-23 12:44:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarosław Łysio" <j...@W...gazeta.pl> writes:

    > 1)2,50 zł za wpłatę o kwocie nie wyższej niż 1000 zł,
    > 2)0,5% od kwoty wpłaty w przypadku wpłaty wyższej niż 1000 zł.

    Oj, jak "fajnie".
    Wplacam 1000 zl - 2.50 zl oplaty
    Wplacam 1000.01 zl - 5.00 zl oplaty

    MJ

  • 20. Data: 2005-01-23 13:07:26
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Jarosław Łysio napisał(a):

    > Trochę się te wiadomości na pocztowej stronie zdezaktualizowały.

    To fakt. Poza tym mogliby usunąć informacje o zwykłej usłudze
    działającej ze śp. Sybirem.