  • 11. Data: 2007-06-22 11:20:28
    Temat: Re: Przeliczniki walut i nie tylko...
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@t...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:f5g9hv$pcq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kursy mają znaczenie marginalne w porównaniu z prowizjami. Dla transakcji
    > 100 euro różnica wyniesie w tym przypadku 1,48zł. czyli poniżej 0,4%. Nie
    > wiadomo też z czego wynika ta różnica, czy to jakiś chwilowy artefakt
    > (wynikajacy z różnej pory dnia ustalania kursu) czy stałe zjawisko.

    sprawdzilem w roznych dniach roku. Kurs BRE jest zawsze korzystniejszy od
    ING

    > Nie przypuszczam. Zostanie bowiem naliczona prowizja, zapewne w okolicach
    > 1-3% (czyli w tym najgorszym przypadku wygeneruje to ponad 7-krotnie
    > większą różnicę).

    mbank nie nalicza prowizji od zakupu w EUR, bierze czysty kurs.

    > A są to: ...?

    pisze: sa banki ktore nie stosuja prowizji i maja lepsze kursy od ING: jest
    nim np. mbank.

  • 12. Data: 2007-06-22 11:24:25
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > mbank nie nalicza prowizji od zakupu w EUR, bierze czysty kurs.

    Ale tutaj rozważamy przypadek, kiedy większość płatności będzie zapewne w
    GBP i brak prowizji ma tutaj podstawowe znaczenie.

    marekz

  • 13. Data: 2007-06-22 12:06:23
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    > Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale tutaj rozważamy przypadek, kiedy większość płatności będzie zapewne w
    > GBP i brak prowizji ma tutaj podstawowe znaczenie.

    bierze GBP z tabeli banku i rozlicza? Przeciez VISA tez musi zarobic na
    przeliczeniach GBP na EUR?

  • 14. Data: 2007-06-22 12:17:28
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > bierze GBP z tabeli banku i rozlicza? Przeciez VISA tez musi zarobic na
    > przeliczeniach GBP na EUR?

    Właśnie tak. Bierze GBP z własnej tabeli i rozlicza.

    marekz

  • 15. Data: 2007-06-22 18:11:47
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    RobertS napisał(a) w wiadomości: ...

    >albo przez euro na zlote albo przez dolary na zlote (wyjdzie podobnie)
    >chociaz chyba biorac kk z PKO BP glowne waluty sa przeliczane na zlote
    >bezposrednio, ale sprawdz to

    Czy miałeś na myśli GBP->PLN bezpośrednio? Czyżby nie przechodziło
    przez Visa/MC tylko jakoś inaczej?
    Ktoś tu wspominał, że ruble albo lity przeliczało bezpośrednio
    na złotówki... Jeżeli to prawda to od czego to zależy?

    Arek

  • 16. Data: 2007-06-23 09:30:44
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "xviper"

    po co ta kłótnia
    Deutsche Bank PBC mial 22 VI kurs EUR 3,8358
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/kursy_w
    alut/l2/2007/l3/6/l4/22

    za konto DB Start placisz 2 zl/mies
    a wypłatę gotówki w bankomatach Barclays Banku masz bez prowizji
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/db_star
    t/l2/konto_db_start

    Jak moja córka była w GB to właśnie taką kartę VE jej wyrobiłem
    potem kolega ktory mial mBankową wpłącał mi na rachunek w DB złotówki
    żeby w Anglii córka wyjęła mu funciaki - jak płącili 500 GBP za
    akademik
    to się to bardzo opłacilo
    *** blad ***

  • 17. Data: 2007-06-25 17:32:47
    Od: d...@y...com

    American Express:
    > 1% marzy banku przy transakcjach zagranicznych

    Przepraszam, kompletnie sie na tym nie znam, co to oznacza i dlaczego
    jest zaleta?

    Generalnie tak, wi kszo p atno ci b dzie w GBP i brak prowizji ma
    tutaj podstawowe znaczenie. Dlatego, o ile dobrze zrozumialem,
    powinienem dokladnie przyjrzec sie ofercie ING. Chyba ze ktos ma
    jeszcze inny pomysl? ;-)