  • 1. Data: 2006-12-05 01:01:00
    Temat: Przeniesienie hipotecznego z BPH
    Od: "vlast" <v...@g...pl>

    Gdzie przenieść się z kredytem hipo z BPH? Kredyt 300 tys., CHF, 25 lat,
    oprocentowanie obecnie 3,90%. Eewntualna obniżka marży i w rezultacie
    oprocentowania do 3,40% możliwa po zawarciu aneksu za 500 pln i otworzeniu
    rachunku w BPH. Z oczywistych względów bank mnie denerwuje. Nie wspomnę o
    przesyłaniu nowego harmongramu z opóźnieniem i podawaniu złego kursu franka
    przez telefon, skutkujących karami. W planach mam zaciągnięcie jeszcze
    jednego kredytu w wysokości ok. 300-400 tys. Na razie rozmawiam z mBankiem,
    zastanawiają się. Gdzie ewnetualnie mogę jeszcze podejść?

  • 2. Data: 2006-12-05 07:42:15
    Temat: Re: Przeniesienie hipotecznego z BPH
    Od: "machanys " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    vlast <v...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jednego kredytu w wysokości ok. 300-400 tys. Na razie rozmawiam z mBankiem,
    > zastanawiają się. Gdzie ewnetualnie mogę jeszcze podejść?

    mbank to kiepski pomysl, tam przezes ustala oprocentowanie, nie rozumiem
    twoich problemow z BPH, tam obecnie nagminnie obnizaja oprocentowanie, ja
    ostatnio zszedlam az o 1.5% !!! za aneks z 500pln, poza tym jestem w
    oddziale, ktory nie zostaje wchloniety przez Pekao i ogolnie sobie chwale
    obsluge i ich serwis internetowy, jakbym musial gdzies isc to do ING, a
    kredyt wzialbym obecnie w PLN, poniewaz krzywa wzrostu oprocentownia w chf
    wzrasta i moze dotknac krzywaj oprocentowania w pln, w Czechach tez ludzie
    nie wierzyli ze kredyty w koronie moga byc nizej oprocentowane niz w
    walutach, a obecnie sie to tam dzieje, zlotowka tez jest silna do czasu, na
    wisone korekta i wzrost oprocentowania chf-ow moze nie milo cie zaskoczyc,
    natomiast nowy przezes NBP bedzie sie wstrzymywal ze wzrostem % w pln
    zastanow sie, bo takie nieprzemyslane ruchy to wieksza strata niz zysk
    zazwyczaj
    macHanys

  • 3. Data: 2006-12-05 08:16:05
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-05 02:01, vlast stwierdził, że:
    > Nie wspomnę o
    > przesyłaniu nowego harmongramu z opóźnieniem i podawaniu złego kursu franka
    > przez telefon, skutkujących karami.

    A to czasem nie jest tak, że podają Ci aktualny kurs, a zanim Ty
    spłacisz ratę on się zmienia? Tabeli kursowych w BPH jest kilka dziennie.
    Poza tym, jeśli to skutkuje karami, to pewnie masz opóźnienia w spłacie,
    a to oznacza, że z refinansowaniem może nie być tak łatwo, jak Ci się
    wydaje.

    > W planach mam zaciągnięcie jeszcze
    > jednego kredytu w wysokości ok. 300-400 tys. Na razie rozmawiam z mBankiem,
    > zastanawiają się. Gdzie ewnetualnie mogę jeszcze podejść?

    Jak ktoś już Ci napisał, nie prościej zapłacić te 500zł i obniżyć marżę?
    Za opinię bankową do przeniesienia kredytu zapłacisz 250zł, do tego
    dochodzą różnice kursowe przy spłacie obecnego kredytu, suma kosztów
    będzie znacznie wyższa niż opłata za aneks.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 4. Data: 2006-12-05 08:54:47
    Od: "vlast" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chodziło o dwa grosze (0,02 pln) niezgodności;) Z tej strony nie ma u nas
    problemu.
    > Jak ktoś już Ci napisał, nie prościej zapłacić te 500zł i obniżyć marżę?

    dobra, ale to jest tylko 0,5% oprocentowania mniej, czyli 3,40%. I nie chcą
    dać niżej.

  • 5. Data: 2006-12-05 08:59:09
    Od: "vlast" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    machanys <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > mbank to kiepski pomysl, tam przezes ustala oprocentowanie, nie rozumiem
    > twoich problemow z BPH, tam obecnie nagminnie obnizaja oprocentowanie, ja
    > ostatnio zszedlam az o 1.5% !!!
    a jaki masz kredyt, walutę? z kim negocjowałeś. Czy to jest istotne, aby nie
    być wchłoniętym przez Pekao?

    nie chcę robić gwałtownych ruchów, dlatego dałem mbankowi kilka miesięcy,
    żeby coś przygotowali. a tu 0,5% w dół (do 3,40%);) trochę mało.
    mbank proponuje mi 2,92% i uważam, że to jeszcze nie koniec negocjacji

  • 6. Data: 2006-12-05 21:18:03
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-05 09:54, vlast stwierdził, że:
    > dobra, ale to jest tylko 0,5% oprocentowania mniej, czyli 3,40%. I nie chcą
    > dać niżej.

    Nie operuj pojęciem oprocentowanie, tylko podaj marżę, do jakiej chcą Ci
    zejść (i jaką masz obecnie).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 7. Data: 2006-12-06 19:37:59
    Od: " vlast" <v...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> napisał(a):

    > Dnia 2006-12-05 09:54, vlast stwierdził, że:
    >
    > Nie operuj pojęciem oprocentowanie, tylko podaj marżę, do jakiej chcą Ci
    > zejść (i jaką masz obecnie).

    marża jest 2,0%, chcą zejść do 1,5% m.in. po zapłacie 500 pln za aneks, i,
    uwaga, otwarciu rachunku bieżącego. to jest granda, nie chcę mieć z nimi do
    czynienia więcej niż muszę. A jeśli chodzi o drugi kredyt, to chcą mi dać ok.
    50 tys. ale już w PLN. Nie chodzi nawet o walutę, ale o kwotę. Czy jest w
    ogóle możliwe zejście z marżą do poziomu 1% w mojej sytuacji?

  • 8. Data: 2006-12-06 19:44:05
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-06 20:37, vlast stwierdził, że:
    > Czy jest w
    > ogóle możliwe zejście z marżą do poziomu 1% w mojej sytuacji?

    Nie, zdaje się, że 1.5pp to minimalna marża.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 9. Data: 2006-12-08 17:50:02
    Od: "bycho" <b...@g...com>

    On 6 Gru, 20:44, Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> wrote:
    > Dnia 2006-12-06 20:37, vlast stwierdził, że:

    1.5pp to minimalna marża.

    potwierdzam, mi tez powiedzieli ze obecnie min. marża to 1.5%

    bycho

  • 10. Data: 2006-12-08 22:36:50
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Proponuje przejść do nas do ING ;) kredyt na spłatę w BPH marża standard 1%
    można dobrac do tego np refinansowanie jesli gotówka potrzebna. Na temat
    marży można jeszcze rozmawiać gdybym wiedział coś więcej, możliwe że byśmy
    zeszli poniżej 1%.

    Marcin Sygnowski
    Doradca ds. Bankowości Hipotecznej
    tel. 022/640-87-76, kom: 601-855-243