  • 11. Data: 2011-01-04 23:05:12
    Temat: Re: Przy okazji zerknijcie na Baltic Dry Indeks...
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    news:ig06i8$opm$1@news.onet.pl...

    > Ja pamiętam pół roku temu, jak ktoś przytaczał tutaj ten indeks jako
    > argument, za rychłą zwałką.

    he:) no i co?:)

    to że ktoś przytaczał swoją interpretację czegoś i się walnął, to znaczy że
    inna interpretacja tego czegoś tylko z ww. powodu jest do bani?

    w ten sposób to... sam wiesz:)

    abstrahuję od BDI oraz od innych opinii o BDI w tym swoich, chodzi mi tylko
    o metodologię i logikę ogólnie

  • 12. Data: 2011-01-05 01:43:05
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    skippy wrote:

    > abstrahuję od BDI oraz od innych opinii o BDI w tym swoich, chodzi mi
    > tylko o metodologię i logikę ogólnie

    Mnie giełda nauczyła jednego - nie ufaj nikomu :)

  • 13. Data: 2011-01-05 05:36:49
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Mnie giełda nauczyła jednego - nie ufaj nikomu :)

    Kółko Sympatyków Darvasa:)))
    Olać wszystko co pochodzi z zewnątrz własnej traderki: infa, prognozy,
    rekomendacje, porady itp.

    Brakuje nam jeszcze pełnej konsekwencji w postaci całkowitego odcięcia się
    od szumu:)

  • 14. Data: 2011-01-05 08:16:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Loser" <l...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > George- nie mowie, ze calkiem
    >
    > Ale juz zdecydowanie nie tak
    >
    > Szczegolnie z uwagi na Capesizy, ktorych coraz wiecej
    >
    > A ze teraz akurat powoli sie zbliza Chinski Nowy Rok-
    > a Chinczycy swietuja niezle to normalne, ze w tym czasie spada, bo
    > teraz akurat statki mialyby podchodzic pod zaladunek a przychodzic wlasnie
    > na chinskie swieta
    >
    > Taki drobiazg itp
    >
    > Ale jak ktos lubi to niech oglada
    >
    > Pozdrowko
    >
    > Loser
    >
    > PS dzis spadl o 80 punktow a Stany i inne za ceanami z grubsza na zero :-)

    Nie, no w taką korelację to ja również absolutnie nie wierzę.
    Dziś BDI spada, to sie stany zwalą... :)

    Patrzę na ten index i koreluje z rozbieganym wzrokiem Benka, ale to raczej
    trendy wielomiesięczne.

    george

  • 15. Data: 2011-01-05 08:54:20
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dziś BDI spada, to sie stany zwalą... :)
    >
    > Patrzę na ten index i koreluje z rozbieganym wzrokiem Benka, ale to raczej

    BDI nie ma znaczenia dla krótko czy średnioterminowców. Tutaj chodzi o
    długoterminowe trendy. I _moim_zdaniem_ po dwóch latach hossy powinien ją
    potwierdzić, a nie rysować odwrócony spodek.
    Wyceny akcji (nawet realne) wróciły do cen sprzed paru lat, ale BDI wtedy
    był zdecydowanie wyżej. Wpisuje się to wszystko w mające wkrótce nadejść
    załamanie rynku.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2011-01-05 09:12:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
> [...]
    > był zdecydowanie wyżej. Wpisuje się to wszystko w mające wkrótce nadejść

    Z tym załamaniem nie wiem, ale ogólnie się zgadzamy co do timingu obserwacji
    indeksu BDI i sygnałów które daje. Właśnie ta duża "dywergencja" daje do
    myślenia.
    Pozdrawiam

    george

  • 17. Data: 2011-01-05 12:17:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Z tym załamaniem nie wiem, ale ogólnie się zgadzamy co do timingu
    > obserwacji indeksu BDI i sygnałów które daje. Właśnie ta duża

    krótka wprawka z BDI z trendów / dywergencji miesiecznych (forward)
    http://www.zerohedge.com/article/empirial-observatio
    ns-predictive-power-divergent-baltic-dry-index

    george

  • 18. Data: 2011-01-05 19:41:59
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > rekomendacje, porady itp.
    >
    > Brakuje nam jeszcze pełnej konsekwencji w postaci całkowitego odcięcia się

    Eee tam. Ja czytam różnych ludzi, ale fakt faktem, sprawdzalność prognoz to
    loteria. Zresztą inwestowanie to nie jest przecież prognozowanie, bardziej
    reagowanie na to, co się dzieje.

  • 19. Data: 2011-01-05 22:21:32
    Temat: Baltic Dry Indeks...a reszta swiata
    Od: "Loser" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ciao

    Nawet ciekawy link z tego ZeroHedge.

    Co jednak dodatkowo istotne to ze z uwagi na ogolne swietowanie male byly
    aktywnosci na rynku frachtowym,a brokerzy skacowani.

    Wazniejsze jest to, ze wg wstepnych info cena rudy zel z Brazylii rosnie o
    8,8% w I kwartale 2011, a cena wegla energetycznego gwaltownie wzrosla
    zwlaszcz atego z Indonezji.

    Na razie jednak BDI zanotowal kolejna zwale o 5%, co nie przeszkodzilo
    nastepnie amerykanskim indeksom ladnie piac sie do gory.

    Z ta dostawa tonazu a malym zlomowaniem(poprawne politycznie- recycling :-) )
    to jest glowny czynnik, bo popyt rosnie, no i to jest odzwierciedlone w
    indeksach gieldowych.

    Te zalamanie rownowagia zatem i zachwianie korelacji z indeksami gieldowymi
    nastapilo od poczatku lata 2008, a pozniejszy kryzys tylko to potegowal

    Podpowiem jeszcze tylko ze futuresy na frachty pokazuja 2011 troche lepiej,
    niz obecne wskazania BDI i subindeksow

    Pozdrowko

    Loser

  • 20. Data: 2011-01-05 22:32:41
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Eee tam. Ja czytam różnych ludzi, ale fakt faktem, sprawdzalność prognoz
    > loteria. Zresztą inwestowanie to nie jest przecież prognozowanie, bardziej
    > reagowanie na to, co się dzieje.

    "bardziej" pełna zgoda, nawet naj- i to jest podstawa wszystkiego.

    Oczywiście nie chodzi mi o bieżącą reakcję w postaci coraz większego
    uśredniania w dół jakiegoś klopiącego banana.
    ;)))

    Co do meritum: przykładowo skoro grasz na wybicie (chyba to lubisz), to w
    odpowiednim momencie zwiększysz TP i zawęzisz stopa.
    Jeśli psychicznie spodziewasz się wybicia z formacji, to nie jest to
    prognoza???

    Trochę upraszczam, ale mówimy o ogólnej idei.

    Poza tym reakcja reakcją ale jak długo nie zapuścisz robota = świadoma
    interpretacja ergo prognozowanie na podstawie doświadczenia życiowego
    (prawie jak sędzia, ale bez wykonywalnych wyroków).

    Czyli nie należy mylić reagowania na bieżąco z błędami algorytmu
    pozbawionego emocji.