  • 31. Data: 2008-12-21 23:00:05
    Temat: Re: Przydają się karty przed świętami, prawda ?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Gru, 23:56, Cubus <c...@n...pl> wrote:
    > Wojciech Bancer pisze:
    >

    > Kiedy ludzie zrozumieją, że KAŻDE przesunięcie w czasie płatności
    > w stosunku do czasu zakupu to kredyt. A to zawsze kosztuje!
    > Nigdy nie ma lunchu za darmo!
    >
    > --
    > oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    > ID: 7JLTTMQN ---------------------------

    Owszem. Problem w tym, żeby kosztowało bank, a nie Ciebie..! Ja już
    nie pamiętam, kiedy przekroczyłem GP.

  • 32. Data: 2008-12-21 23:01:31
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Gru, 23:41, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > On 2008-12-21, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Tandem "karta + debet" w koncie to sposób na bardzo tani kredyt
    > konsumencki. Oczywiście najlepiej być na plusie, ale nie zawsze
    > się tak da. :)
    >
    > --
    > Wojciech Bańcer
    > p...@p...pl

    I tu się zgadzam. Sam mam taki instrument, ale z racji GP w terminie
    chwilowo nie korzystam. To taki mój backup.

  • 33. Data: 2008-12-21 23:23:46
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No dokładnie - stąd obrona przez banki pazurami różnych mozliwości automatycznego
    spłacania kart z rachunku, "nowość" w postaci SMS-a o konieczności spłaty itp.
    polowania na jelenia.
    Sam byłem kiedyś takim jeleniem, to wiem ;-)

    -----

    > Zakłada przy tym, że min. 90% klientów w okresie powiedzmy 2 lat przekroczy GP,
    będzie miało miesiące w których nie przekroczy limitu.
    > Będąc w posiadaniu KK ryzyko znalezienia się w tej grupie dojonej przez bank jest
    na prawdę duże.

  • 34. Data: 2008-12-21 23:26:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-21, Cubus <c...@n...pl> wrote:

    [...]

    > ROTFL.
    > A ja w ubiegłym roku NIE KUPIŁEM samochodu za 100 tys.
    > Idąc Twoim tokiem rozumowania jest to mój zysk, tak???

    To nie jest mój tok rozumowania.

    > Wygląda też na to, że Twoje finanse to permanentny debet.
    > Współczuję.

    Cóż. Jak się otwiera DG, to trzeba trochę zainwestowac. Sugerujesz,
    że lepsza jest sytuacja kiedy płacę więcej odsetek, czy mniej?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2008-12-22 00:01:32
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Cubus napisał:

    > Ależ ja absolutnie nie jestem przeciwnikiem KART PŁATNICZYCH!
    > Co więcej używam ich bardzo intensywnie i myślę, że ok. 80%
    > moich wydatków wykonuję przy ich pomocy.
    > Moje negatywne stanowisko dotyczy KART KREDYTOWYCH.

    Eh te definicje :-). Wg Ciebie karta kredytowa nie jest kartą płatniczą?
    A karta obciążeniowa AKA charge?

    > Karta kredytowa kosztuje. Zawsze.

    Jeżeli masz taką kartę, że nie płacisz opłaty
    rocznej/miesięcznej/jakichś ubezpieczeń i spłacasz wszystko w GP, to
    niby ile ona Ciebie kosztuje?

    A karta debetowa nic Cię nie kosztuje tylko wtedy, jeżeli za darmo masz
    zarówno sam plastik jak i prowadzenie konta, pod które karta jest
    podpięta są za darmo - czy jest to tak często spotykana w .pl kombinacja
    ;-)?

    Przemek

  • 36. Data: 2008-12-22 04:24:57
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze raz powtórzę: produktem dedykowanym dla osób chcących płacić
    > pieniędzmi banku w czasie gdy ich gotówka leży na krótkoterminowych
    > lokatach są karty charge. KK są dla jeleni. Ot taka brutalna prawda.....:(

    Aha, a oto moja wersja:
    Karty charge też można nie spłacić w całości, jeśli uznasz, że ci się to
    opłaca. Natomiast efekty takiego niespłacenia w standardowym przypadku będą
    mniej korzystne niż w przypadku niespłacenia karty kredytowej. Na obu typach
    kart zadłużenie można sobie też rolować na kolejne okresy. Używanie charge
    zamiast kredytowej to dla mnie rzucanie sobie samemu gwoździ pod opony.

    marekz

  • 37. Data: 2008-12-22 06:00:24
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    MarekZ pisze:

> [...]
    > obu typach kart zadłużenie można sobie też rolować na kolejne okresy.
    > Używanie charge zamiast kredytowej to dla mnie rzucanie sobie samemu

    Wiesz hiptoeki tez mozesz nie splacic jesli uznasz,ze Ci sie to nie
    oplaca, ale rodzi to okreslone konsekwencje m.in. w postaci negatywnych
    wpisow do BIKu, oplat za przeterminowanie naleznosci itp.

    Co do samej idei karty charge - to jej nazwa definiuje, ze placisz
    calosc - jest to jedyna roznica pomiedzy nia, a karta kredytowa.

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 38. Data: 2008-12-22 07:49:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 21:29:28 +0000, xbartx napisał(a):

    > Też tak mówiłem, bo też jestem zdyscyplinowany. Tak jak napisałem sam na
    > sobie sprawdź i pożyj kilka miesięcy bez kk. Oczywiście tak jak
    > napisałem, nie są to jakieś oszałamiające kwoty, ale zawsze coś wyjdzie

    Żyłem kiedyś. Naprawdę nie widzę różnicy.
    Różnica jest taka, że na Allegro szukam aukcji z "Płatności Allegro", ale
    i tak nie kupuję czegoś, co nie jest mi potrzebne. Podobnie z codziennymi
    zakupami, których robię tyle samo ile wcześniej (II śniadanie, prasa).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 39. Data: 2008-12-22 07:51:42
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 21 Dec 2008 23:56:24 +0100, Cubus napisał(a):

    > Kiedy ludzie zrozumieją, że KAŻDE przesunięcie w czasie płatności w
    > stosunku do czasu zakupu to kredyt. A to zawsze kosztuje! Nigdy nie ma
    > lunchu za darmo!

    Jasne, ale płacę za to nie ja i nawet nie społeczeństwo. Płaci za to
    sprzedawca, który zdecydował się na wstawienie terminala...
    ... bo jakby go nie wstawił, to jednak część klientów doń nie przyjdzie.

  • 40. Data: 2008-12-22 08:38:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Dannyboy" <d...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz hiptoeki tez mozesz nie splacic jesli uznasz,ze Ci sie to nie
    > oplaca, ale rodzi to okreslone konsekwencje m.in. w postaci negatywnych
    > wpisow do BIKu, oplat za przeterminowanie naleznosci itp.

    No rodzi. Najlepszymi produktami do niespłacania w razie takiej chęci są
    linia kredytowa i karta kredytowa, to jest chyba powszechnie wiadome,
    przynajmniej na tej grupie. Linia zazwyczaj niżej oprocentowana, zazwyczaj
    trudniejsza do uzyskania w rozsądnej wysokości, bez możliwości darmowego
    kredytu (poza niby-wyjątkami typu Citi); karta kredytowa zazwyczaj wyżej
    oprocentowana, łatwiejsza do uzyskania z rozsądną wysokością limitu, z
    możliwością darmowego kredytu.

    > Co do samej idei karty charge - to jej nazwa definiuje, ze placisz
    > calosc - jest to jedyna roznica pomiedzy nia, a karta kredytowa.

    Nie mówimy chyba raczej o idei, tylko o świecie rzeczywistym.

    marekz