  • 1. Data: 2008-02-04 22:38:09
    Temat: Pytanie o zakup mieszkania
    Od: Marek Wit <b...@m...pl>

    Witam,

    Taka sytuacja: mam możliwość kupna mieszkania kwota 200tyś zł.
    100tyś zł wkład własny, 100tyś kredyt. Czy do końca spłaty kredytu bank
    jest w 100% właścicielem mieszkania czy w 50% ?
    Powiedzmy, że sam mam kawalerkę wartą 120tyś zł, czy mogę zaciągnąć tak
    kredyt, żeby obciążona była hipoteka kawalerki a nie nowego mieszkania?

    Marek

  • 2. Data: 2008-02-05 02:23:16
    Temat: Re: Pytanie o zakup mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek Wit wrote:
> [...]
    > Powiedzmy, że sam mam kawalerkę wartą 120tyś zł, czy mogę zaciągnąć tak
    > kredyt, żeby obciążona była hipoteka kawalerki a nie nowego mieszkania?

    wszystko możesz.
    Jeżeli bank da ci kredyt pod wpis do księgi kawalerki to nie ma żadnych
    przeszkód.
    W żadnym momencie bank nie jest właścicielem ani 1% nowego tudzież
    starego mieszkania.
    Właścicielem w 100% będziesz ty, a bank wmaluje się tylko księgi
    wieczystej mieszkania, że coś tam bankowi wisisz.

    Ewentualny kupiec kupując takie mieszkanie musi sobie zdawać sprawę, że
    kupuje je z długiem.

  • 3. Data: 2008-02-05 08:02:45
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Marek Wit napisał(a):

    > Taka sytuacja: mam możliwość kupna mieszkania kwota 200tyś zł.
    > 100tyś zł wkład własny, 100tyś kredyt. Czy do końca spłaty kredytu bank
    > jest w 100% właścicielem mieszkania czy w 50% ?

    Bank nie jest właścicielem twojego mieszkania. Ty masz cały czas 100%.
    Bank jest tylko wpisany do hipoteki.

    > Powiedzmy, że sam mam kawalerkę wartą 120tyś zł, czy mogę zaciągnąć tak
    > kredyt, żeby obciążona była hipoteka kawalerki a nie nowego mieszkania?

    Możesz, bez problemów.

    Karol

  • 4. Data: 2008-02-05 08:23:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Karol S <k...@z...pl> writes:

    > Możesz, bez problemów.

    Bez problemu jak bez problemu. 100k pod zastaw mieszkania 200k
    dostanie bez trudu, ale pod zastaw 120k kawalerki to juz szczerze
    watpie.

    MJ

  • 5. Data: 2008-02-10 12:14:37
    Od: "Tania hipoteka" <t...@W...gazeta.pl>

    A niby dlaczego?
    Dostanie bez problemow (oczywiscie jesli chodzi o zabezpieczenie).
    Oczywiscie nalezy sie liczyc byc moze z nieco gorsza oferta, oraz
    koniecznoscia ubezpieczen, ale dostac dostanie.