  • 1. Data: 2008-02-04 17:20:33
    Temat: ING KK - nowy podglad ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Czy nowy system online w przypadku obslugi KK uwzglednia jakies biezace
    blokady czy nadal jest tak samo kiepski jak ten stary ?

    W zasadzie jest kilka nowosci np. podaja sumarycznie caly obrot KK w
    danym roku waznosci karty co jest dosyc przydatne jesli trzeba sie
    zorientowac ile jeszcze nalezy wydac aby byc zwolnionym z oplaty
    rocznej. Jesli ktos KK ING traktuje jako dodatkowa to jest to calkiem
    fajna sprawa.

    Jutro tez dowiem sie jak wyglada sprawa z ksiegowaniem, bo wyslalem
    przelew na karte i sprawdze czy zaksieguje sie normalnie czy znowu w
    jakims dziwnym trybie made by ING (czyli po godzinie 12 nastepnego dnia
    od kiedy przelew jest fizycznie w banku).

    Interesuje mnie jednak bardzo ten podglad, bo karta nie jest zla i jej
    jedyna wada (aczkolwiek jak dla mnie bardzo duzo) jest kiepski podglad
    online (druga niby wada to slaba jakosc karty, ale przy bezplatnym
    duplikacie to zaden problem). Totez, od biedy moglbym sobie zostawic
    karte ING jako trzecia podstawowa (VISA Multi, AmEx Mille, MC ING) i
    wykrecenie 5k/rok nie sprawiloby jakiegos wielkiego problemu, a
    jednoczesnie mialbym 3 karty w 3 roznych systemach i do tego wszystko w
    bardzo prosty sposob darmowe.

    --
    Mithos

  • 2. Data: 2008-02-04 17:40:00
    Temat: Re: ING KK - nowy podglad ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):
    > Czyli jednak ING nie idzie w odstawkę? O ile Multi i ING to wiem jak
    > zrobić, aby były darmowe, to jaki jest plan na AmExa? Co roku tak jak w
    > Windows - wysiadłem i wsiadłem? ;)

    Na chwile obecna idzie. Ale chcialbym miec jednak jakiegos MC (rozwazam
    albo ING albo Raiffeisen, bo tylko te dwa moga byc minimalnym kosztem
    darmowe/niewiele platne).

    Sprawa z AmExem jest banalna :) Zamieniasz go na miesiac na VC/MC, a
    pozniej odmieniasz. Wszystko w ramach Millenium. W dodatku oni podobno
    teraz zwalniaja z oplat tak samo jak Citi (czyli w zasadzie kazdego kto
    cokolwiek karta wydaje). Dzisiaj bylem zamienic MC na AmExa i pani w
    oddziale powiedziala zebym sie nie przestraszyl jak bedzie do mnie
    dzwonil dzial zatrzymywania klientow :)

    Tym niemniej z mojej stalosci KK moze nic nie wyjsc, bo skoro Multi
    wprowadza jakies chipy autoryzowane PINem to az mi sie robi przykro, ze
    bede musial z ich karty zrezygnowac.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-02-04 17:49:18
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 04 Feb 2008 18:20:33 +0100, Mithos napisał(a):

> [...]

    Czyli jednak ING nie idzie w odstawkę? O ile Multi i ING to wiem jak
    zrobić, aby były darmowe, to jaki jest plan na AmExa? Co roku tak jak w

    Xenocide

  • 4. Data: 2008-02-04 18:01:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):
    > No mistrzowska Rajfiego jest ok jako rezerwa za 25zl na rok. ING mnie
    > jakoś nie przekonuje znaczy karta jest oks jakby poprawili to www w nowym
    > właśnie wydaniu tylko kto poprawi tę obsługę przynajmniej w oddziałach w
    > moim mieście ;)

    Jedyne co karta ING ma kiepskie to podglad. W dodatku wydac 5k rocznie
    to nie jest duzy problem (przez 3 miesiace uzywajac swojej VC ING jako
    karty rezerwowej wydalem nia 3k). Na plus Raiffeisen zaliczam, ze mozna
    sobie ustawic limit wyplat na 0 zl i nikt mi pieniadzy z karty nie
    wyprowadzi. Minusem jest to, ze juz mi raz odmowili karty :)

    > Hmmmm może rzeczywiście przejdę się w końcu do tego Mille tylko takie
    > wachlowanie kartami - nie zawsze może być na to czas. Szkoda, że ten AmEx
    > taki drogi domyślnie.

    Karte odbierasz w oddziale. Poczta przychodzi do nich 3 razy na tydzien,
    wiec na karte czekasz ok 2 dni (ja mam odebrac w srode po pracy, a bylem
    ja zmienic dzisiaj ok. godziny 18). Tak wiec nie wymaga to za wiele czasu :)

    > No może będzie jakaś opcja typu z chipem albo bez.

    Afair ze strony Multi widac, ze Golda wydaja tylko z chipem. A na nie
    Golda daja max 10k limit. No chyba, ze wpadna na jakies inny, elastyczny
    pomysl (elastycznosc + Multi... ta).

    Najsmieszniejsza jest to ze chipa tlumacza poprawa bezpieczenstwa min.
    przed skopiowaniem karty, natomiast na argument, ze przeciez to przed
    niczym nie zabezpiecza bo karta ma takze pasek magnetyczny nie potrafia
    nic odpowiedziec.

    Ja tam, nie wiem... nie mam zamiaru posiadac karty ze sporym limitem
    autoryzowanej PINem.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2008-02-04 18:16:17
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

  • 6. Data: 2008-02-04 21:59:14
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Mon, 04 Feb 2008 19:01:22 +0100, Mithos napisał(a):

> [...]
    > wiec na karte czekasz ok 2 dni (ja mam odebrac w srode po pracy, a bylem
    > ja zmienic dzisiaj ok. godziny 18). Tak wiec nie wymaga to za wiele

    Coś mi się tak wydaje, że chyba się przejdę do oddziału i też poużywam
    tego AmExa ;)

> [...]
    > przed skopiowaniem karty, natomiast na argument, ze przeciez to przed
    > niczym nie zabezpiecza bo karta ma takze pasek magnetyczny nie potrafia

    No to chyba tego Golda Multi się nie dorobię :/

    > Ja tam, nie wiem... nie mam zamiaru posiadac karty ze sporym limitem
    > autoryzowanej PINem.

    Jak tak dalej pójdzie to chyba nie będzie wyboru, bo wszystko będzie z
    "czipem".

    Xenocide

  • 7. Data: 2008-02-05 19:25:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski napisał(a):
    > Coś mi się tak wydaje, że chyba się przejdę do oddziału i też poużywam
    > tego AmExa ;)

    Dzis dzwoni do mnie Millenium, ze nie musze oddawac MC, a AmExa i tak
    dostane. No to sie zgodzilem i w ten sposob z redukcji kart nici :)

    > Jak tak dalej pójdzie to chyba nie będzie wyboru, bo wszystko będzie z
    > "czipem".

    Mam nadzieje, ze nie, bo wtedy nie bede placil KK...

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2008-02-05 19:38:47
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Jutro tez dowiem sie jak wyglada sprawa z ksiegowaniem, bo wyslalem
    > przelew na karte i sprawdze czy zaksieguje sie normalnie czy znowu w

    to może ktoś sie podzieli info jak wygląda nowy podgląd KK w ING?

    JR

  • 9. Data: 2008-02-05 19:41:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    JerzyR napisał(a):
    > to może ktoś sie podzieli info jak wygląda nowy podgląd KK w ING?

    Tak samo. Ja wyslalem wczoraj rano przelew na KK w ING i do dzisiaj
    pieniadze sie nie pojawily. Pewnie beda dopiero jutro "po 12".

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2008-02-05 23:56:10
    Od: "JerzyR" <j...@d...pl>

    > Tak samo. Ja wyslalem wczoraj rano przelew na KK w ING i do dzisiaj
    > pieniadze sie nie pojawily. Pewnie beda dopiero jutro "po 12".

    a jesli chodzi o transakcje bezgotówkowe to czy widać od razu blokady?
    Czy też nanastepny dzien?