  • Data: 2004-02-13 08:17:29
    Temat: RE: Uwaga na karty w klubach
    Od: w...@w...pl (Wojtek Frabinski) szukaj wiadomości tego autora

    > Słyszałem, że sprawdzają losowo. Nawet jak sklep ma floor
    > limit (dotyczy kart wypukłych) to transakcje poniżej floor
    > limitu są losowo sprawdzane.

    To zupelnie inne sprawdzanie. Ponizej floor limitu to po prostu jest
    losowa normalna autoryzacja transakcji ("losowanie" przeprowadza POS).
    Do klienta nikt nie dzwoni.
    Natomiast to o czym w tym watku mowa to monitoring transakcji
    przeprowadzany przez wydawce karty. Generalnie dziala to na zasadzie
    kontroli okreslonego zestawu parametrow dla transacji. Jeśli, ktorys z
    nich jest spelniony generowany jest alert, na który zwykle bank reaguje
    proba telefonicznego kontaktu z klientem. Sens tego jest prosty, w wielu
    przypadkach pozwala zablokowac kolejne transakcje oszukancze, które
    nastapily by bez monitoringu.
    Warto pamietac, ze obecnie w zwiazku z ustawa o EIP to monitoring chroni
    raczej pieniadze banku a nie klienta. Zauwazcie, ze kiedys z dobrego
    monitoringu znany był jedynie Citi, który wtedy był jedynym bankiem z
    dobrym ubezpieczeniem karty.

    --
    Wojciech Frabiński
    w...@w...pl