-
1. Data: 2015-03-18 19:32:51
Temat: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: xbartx <x...@b...net>
Dla mnie to nowość i jakoś mi umknęła ta informacja albo jej tu na
grupie nigdy nie było.
Dzwonię dzisiaj do dawnego Polbanku aby zainicjować chargeback dla
jednej z moich transakcji a Pani mnie informuję, że w Rajfim nie ma
czegoś takiego, jest co najwyżej reklamacja a chargeback mogę zrobić w
MC. Pytam się grzecznie Pani a niby jak ja mam to zrobić w MC jak ja dla
nich nie jestem klientem, bo kartę mam z banku a nie z MC. Usłyszałem że
mogę sobie złożyć reklamację. W zasadzie to mnie już utwierdziło w
przekonaniu, że ta karta jest ewidentnie do odstrzału.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
2. Data: 2015-03-18 20:33:45
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: RobertS <b...@x...pl>
W dniu 2015-03-18 o 19:32, xbartx pisze:
>
> Dla mnie to nowość i jakoś mi umknęła ta informacja albo jej tu na
> grupie nigdy nie było.
> Dzwonię dzisiaj do dawnego Polbanku aby zainicjować chargeback dla
> jednej z moich transakcji a Pani mnie informuję, że w Rajfim nie ma
> czegoś takiego, jest co najwyżej reklamacja a chargeback mogę zrobić w
> MC.
>
po przejęciu Półbanku przez ww. niestety zrobiło się i drożej i gorzej,
mnie została jedynie nieaktywna naklejka do płatności zbliżeniowych na
etui od telefonu...
kart się pozbyłem już jakiś czas temu
--
pozdrawiam
RobertS
-
3. Data: 2015-03-18 20:36:03
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: em <e...@g...com>
Bank nie może "wymigać" się od chargebacku i musi przekazać go do organizacji
płatniczej.
Napisz wniosek o zastosowanie procedury chargeback i podaj przyczynę, opis sytuacji,
ewentualne dowody.
Przyczyny można znaleźć np. na stronach:
http://blog.unibulmerchantservices.com/visa-chargeba
ck-reason-codes-and-time-limits/
http://blog.unibulmerchantservices.com/mastercard-ch
argeback-reason-codes/
Wniosek zostaw za potwierdzeniem w placówce Półbanku lub wyślij poleconym do ich
siedziby.
Zapewne szybko nie odpowiedzą, bo tam takie rzeczy trwają i trwają. Zależnie czego
sprawa dotyczy może to trwać od miesiąca do ... wielu miesięcy.
Przy prostej sprawie i niskiej kwocie pewnie zwrócą, co się należy. Przy fraudzie lub
większych kwotach będą milczeć, potem kluczyć lub wręcz odrzucą i może być
konieczność korzystania z arbitra bankowego lub sądu. Ale ja bym im nie odpuszczał.
A w tym że ten bank to porażka, to masz pełną rację. A szczególnie to widać przy
reklamacjach, gdzie procedury mają zniechęcić klientów. Proces reklamacji trwa długo
i często odpowiedzi nijak się mają do treści reklamacji, a bank ustosunkowuje się do
innych transakcji niż te reklamowane. Jakby nikt dokładnie nie czytał tych
reklamacji. Nie mówiąc o podstawowej analizie faktów, która przerasta chyba ich
pracowników.
-
4. Data: 2015-03-18 22:26:53
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: xbartx <x...@b...net>
W dniu 18.03.2015 o 20:36, em pisze:
> Przy prostej sprawie i niskiej kwocie pewnie zwrócą, co się należy. Przy fraudzie
lub większych kwotach będą milczeć, potem kluczyć lub wręcz odrzucą i może być
konieczność korzystania z arbitra bankowego lub sądu. Ale ja bym im nie odpuszczał.
No to mi właśnie przypomniałeś o mojej sprawie u arbitra, która leży
dalej nie załatwiona od listopada 2012 r. :/ a dotyczy tej właśnie karty
i nieistniejącego już Polbanku.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
5. Data: 2015-03-18 22:35:40
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: Krzysiek <k...@o...pl>
W dniu środa, 18 marca 2015 22:26:54 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:
> No to mi właśnie przypomniałeś o mojej sprawie u arbitra, która leży
> dalej nie załatwiona od listopada 2012 r. :/ a dotyczy tej właśnie karty
> i nieistniejącego już Polbanku.
By nie bylo tylko negatywnie, dopisze, ja u nich skladalem reklamacje, chyba z dwa
razy, po dluzszym czasie kasa wracala. Bywalo nawet ze do mnie sami dzwonili w
trakcie, ze sprawa jest w toku ale cos tam wiec jeszcze potrwa.
-
6. Data: 2015-03-19 00:01:52
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: gral <n...@e...pl>
W dniu 2015-03-18 o 19:32, xbartx pisze:
>
> Dla mnie to nowość i jakoś mi umknęła ta informacja albo jej tu na
> grupie nigdy nie było.
> Dzwonię dzisiaj do dawnego Polbanku aby zainicjować chargeback dla
> jednej z moich transakcji a Pani mnie informuję, że w Rajfim nie ma
> czegoś takiego, jest co najwyżej reklamacja a chargeback mogę zrobić w
> MC. Pytam się grzecznie Pani a niby jak ja mam to zrobić w MC jak ja dla
> nich nie jestem klientem, bo kartę mam z banku a nie z MC. Usłyszałem że
> mogę sobie złożyć reklamację. W zasadzie to mnie już utwierdziło w
> przekonaniu, że ta karta jest ewidentnie do odstrzału.
Spokojnie. Chargeback to procedura, którą może zastosować bank po
złożeniu reklamacji. Powinieneś złożyć reklamację transakcji kartowej i
nie martwić się, czy bank zastosuje chargeback czy np. odda Ci ze swoich.
PG
-
7. Data: 2015-03-19 16:19:47
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: tom <t...@n...wp.pl>
Spokojnie. Chargeback to procedura, którą może zastosować bank po
> złożeniu reklamacji. Powinieneś złożyć reklamację transakcji kartowej i
> nie martwić się, czy bank zastosuje chargeback czy np. odda Ci ze swoich.
>
> PG
>
Kiedyś czytałem że przy dużej ilości procedur chargeback bank jest
obciążany opłatami karnymi, dlatego bronią się rękami i nogami przed tą
procedurą.
-
8. Data: 2015-03-22 21:21:52
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
tom <t...@n...wp.pl> writes:
> Kiedyś czytałem że przy dużej ilości procedur chargeback bank jest
> obciążany opłatami karnymi, dlatego bronią się rękami i nogami przed
> tą procedurą.
Bank rozliczający transakcję (po stronie sprzedawcy) - inna historia.
--
Krzysztof Hałasa
-
9. Data: 2015-03-23 07:36:01
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: e...@g...com
W dniu środa, 18 marca 2015 22:26:54 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:
> No to mi właśnie przypomniałeś o mojej sprawie u arbitra, która leży
> dalej nie załatwiona od listopada 2012 r. :/ a dotyczy tej właśnie karty
> i nieistniejącego już Polbanku.
A czym arbiter się tłumaczy?
Terminy są bowiem określone w regulaminie. Owszem arbiter może je wydłużyć, ale tutaj
to już 2,5 roku.
-
10. Data: 2015-03-23 19:09:43
Temat: Re: [Rajfi] Nie mamy Pana "chargeback" i co nam Pan zrobisz
Od: xbartx <x...@b...net>
W dniu 23.03.2015 o 07:36, e...@g...com pisze:
> A czym arbiter się tłumaczy?
> Terminy są bowiem określone w regulaminie. Owszem arbiter może je wydłużyć, ale
tutaj to już 2,5 roku.
Wiesz też w zasadzie chciałbym to wiedzieć. Dodzwonić się na sekretariat
to już jest nie lada wyczyn tam to różnie bywa ale zazwyczaj mówią że do
końca miesiąca (znaczy z dwa/trzy razy tak mi powiedziano). Mam też
telefon do Pani arbiter ale to jest chyba poziom mega pro i nie dla mnie
raczej ;)
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide