  • 31. Data: 2003-04-12 22:08:29
    Temat: Re: Odp: Ranking KK w Pulsie Biznesu
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    Rozumiem, ze pisze teraz do jednego z autorow tego porownania...

    Otoz widzalem to porownanie pare dni temu. Jest niestety MERYTORYCZNIE
    niepoprawne. Ja rozumiem, ze mozna robic ranking wg. jakiegos zalozonego
    scenariusza (czyli np. "karta dla ciulacza"), ale nie zwalnia to z obowiazku
    niepopelniania bledow!

    Te bledy ktore pamietam, to szczegolnie punkty za nieoprocentowany kredyt.
    Pamietam, ze np. PKO BP dostalo wiecej punktow niz Citek, a przeciez daja one
    dokladnie te sama ilosc dni nieoprocentowanego kredytu - czyli SREDNIO 51 (w
    Citku tez moze byc 52 dni jak miesiac ma 31 dzionkow. Wystarczy przeczytac
    regulamin kart PKO BP i stwierdzic, ze klient ma 21 DNI NA ZAPLACENIE
    wystawionego wyciagu).

    Druga CIEKAWA punktacja w tej sekcji to punkty dla MC Partnera - 4 punkty za 0
    dni nieoprocentowanego kredytu (sic!). No chyba, ze 4 punkty to minimum w
    zalozonej skali.

    Generalnie, to bym jeszcze troche popisal, ale nie mam juz tego artykulu przed
    soba...

    Reasumujac - Puls Biznesu sie nie popisal i nie moze byc tu mowy o rzetelnym
    dziennikarstwie...

    Pozdrawiam,

    Karciarz01

  • 32. Data: 2003-04-13 08:34:21
    Temat: Odp: Ranking KK w Pulsie Biznesu
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Znaczy co? Akceptują Amexa, a nie akceptują Visy czy Mastercarda???

    A przynajmniej na to wskazuja naklejki.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 33. Data: 2003-04-13 09:27:33
    Temat: Re: Ranking KK w Pulsie Biznesu
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.

    > A przynajmniej na to wskazuja naklejki.

    I Visa z MC się na to godzą? ;]]
    Ale jeżeli to wynika tylko z naklejek, to może być złudne. Może uznali, że
    Visa i MC, to jest oczywiste, że się akceptuje? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 34. Data: 2003-04-13 10:11:21
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > I Visa z MC się na to godzą? ;]]
    > Ale jeżeli to wynika tylko z naklejek, to może być złudne. Może uznali, że
    > Visa i MC, to jest oczywiste, że się akceptuje? :)

    Nie jestem 100% pewien, ale wydaje mi sie iz widzialem 1 sklep gdzie byla
    tylko naklejka AmExa w Galerii Mokotow.

    --
    JaKi

  • 35. Data: 2003-04-13 11:10:48
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Waszczynski <w...@w...org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b78m2a$ibj$...@i...gazeta.pl...

    > Znaczy co? Akceptują Amexa, a nie akceptują Visy czy Mastercarda???

    Tak jest! Po prostu naklejka AmericanExpress Welcome, i nic prócz tego...
    Ale chyba nie mają też żadnych terminali i spisują dane na kartkę (takie
    ładne z logiem AmEx) ale nie wiem dokładnie - nie mam AmExa, a przy kasie
    widziałem taki bloczek i na drzwiach taki znaczek.

  • 36. Data: 2003-04-13 13:11:31
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > Citku tez moze byc 52 dni jak miesiac ma 31 dzionkow. Wystarczy przeczytac
    > regulamin kart PKO BP i stwierdzic, ze klient ma 21 DNI NA ZAPLACENIE

    Średnio 51/52 czy maksymalnie?
    Co to jest popełnianie/niepopełnianie błędów?

    Pomijam fakt, że jeżeli ktoś korzysta z karty tak, że wydaje prawie cały
    limit, to nowe zakupy zrobi po spłaceniu karty, a to zwykle nie nastapi
    wcześniej jak koło 20 dnia miesiąca.
    Spłacić te zakupy będzie musiał do ok. 20 następnego - więc mamy już co
    najwyżej miesiąc "kredytu".
    Bonus powinny więc dostać karty (nie czytałem, nie wie czy tak było),
    gdzie termin spłaty można ustawić samodzielnie (ma to chyba Raiffeisen)
    - nijak nie będzie jednak wtedy 51 dni "kredytu".
    Ponadto należałoby dokonywać większości zakupów na początku okresu
    rozliczeniowego, by te "51 dni" "kredytu" w pełni wykorzystać. Jakby nie
    kombinować , średnio nie będzie 51/52 dni a kilka - kilkanaście, góra
    miesiąc.

    Nie należy zbytni przejmować się "kredytowością" karty - dla
    przeciętnego obytwatela odpowiedniejsza jest karta charge, obciążana na
    koniec miesiąca.
    Kredytówka to raczej coś dla gentlemana - kogoś kto ma limit karty
    znacznie przekraczający dokonywane nią wydatki.

    Pzdr: Dogbert

    Pzdr: Dogbert

  • 37. Data: 2003-04-13 19:34:21
    Od: m...@o...pl

    > Nie jestem 100% pewien, ale wydaje mi sie iz widzialem 1 sklep gdzie byla
    > tylko naklejka AmExa w Galerii Mokotow.

    Jest też taka restauracja na rogu Belwederskiej i Grottgera - "Roma". Tam też
    jest tylko nalepka AmExa...

    m23m

  • 38. Data: 2003-04-13 22:03:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest też taka restauracja na rogu Belwederskiej i Grottgera - "Roma". Tam
    też
    > jest tylko nalepka AmExa...

    A może to ktoś przetestować? Bo we Wrocławiu też jest knajpa, gdzie jest
    nalepka jedynie Mastercarda, ale nic z tego nie wynika, bo obsługuje ich
    Polcard...

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 39. Data: 2003-04-14 15:50:42
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    > ładne z logiem AmEx) ale nie wiem dokładnie - nie mam AmExa, a przy kasie
    > widziałem taki bloczek i na drzwiach taki znaczek.

    Bo inprintery dla visy czy MC są inne niż dla AmExa. Więc jest to sytuacja
    możliwa. W Chorwacji nie byłem ale znajomi mówili, że często mają tylko
    inprintery AmExa.