  • 51. Data: 2012-02-16 14:04:18
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 02/16/2012 01:52 PM, z wrote:

    > I plotą cymbały banialuki mając nadzieję że za każdym razem jest to
    > bliższe prawdy :-)
    > Pierwszy z brzegu przykład z akcyzą na paliwa.
    > Obniżenie akcyzy przy obecnej cenie paliwa nie zmniejszyłoby wpływów do
    > budżetu i miałoby zbawienny wpływ na gospodarkę.
    > Tylko że NIE WOLNO nam tego zrobić.

    ...bo mamy dziure w budzecie, zdaje sie, i rzad stara sie ja zalepic
    zgodnie ze swoimi umiejetnosciami? Kwestia wtorna jest, czy te
    kompetencje sa wysokie, ale w koncu jest demokracja, wybralismy ich sami...

    Stawki VAT 23% nikt Polsce nie narzucil, obecnych podatkow od dochodow /
    firm / ZUSy itp. - rowniez nie.

    Albo taki kwiatek:

    Stawka akcyzy za energię elektryczną jest 10-krotnie wyższa niż
    unijne minimum zawarte w dyrektywie z 2003 roku. Zaliczamy się
    do pierwszej piątki państw Unii, które mają najwyższy wskaźnik
    poboru energii elektrycznej. Dodatkowo płacimy od tego dobra
    również podatek VAT.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 52. Data: 2012-02-16 14:17:16
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 16 Feb 2012 14:57:54 +0100, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...wpkg.org> wrote:

    >I rozumiem ze gdyby nie Unia, to VAT zamiast wzrosnac ostatnio do 23% -
    >spadlby do 5%?

    Po prostu stwierdziłem, że się mylisz pisząc "podatki nie sa w
    kompetencji UE, tylko rzadow krajowych". Nie doszukuj się niczego
    więcej w tym.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 53. Data: 2012-02-16 14:28:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Trzeba być ekonomicznym matołem - albo demagogiem, żeby myśleć, że "to
    > co roztropne w życiu rodziny" może być "szaleństwem w życiu wielkiego
    > królestwa"
    >
    > http://demotywatory.pl/3444499/To-co-jest-roztropnos
    cia-w-zyciu-kazdej-rodziny

    Na poparcie słów Jarka - oto, co mówi się w europarlamencie:
    (wszystko po polsku):

    Godfrey Bloom:

    http://www.youtube.com/watch?v=Cw2iHSQP21g&feature=r
    elated

    Nigel Farage:

    http://www.youtube.com/watch?v=3oAKe3WsgCU

    Daniel Hannan:

    http://www.youtube.com/watch?v=W8hi4U3TI_4

    Polecam też inne wypowiedzi tych panów. Można dowiedzieć się wiele
    ciekawych rzeczy o naszej nieudolnej Unii Europejskiej.

  • 54. Data: 2012-02-16 15:34:07
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 15:03:46, napisałeś na temat: ""Ratowanie"
    Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]"
    eisenberg e...@n...pl, news:d34d4991-4359-462e-a467-ad56eed03391@a15g2000yq
    f.googlegroups.com

    > Kolejny przykład - VAT na internet pozwolę sobie dorzucić

    Właśnie przed chwilą wysłałem PITa z odliczeniem za Net, niestety ostatnim :(

    --
    TZ

    - Pięta Achillesa to miejsce, które jest wrażliwe na śmierć -

  • 55. Data: 2012-02-16 16:15:04
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:gcomj75le0su6k4co08sr8p50qb33nl4gj@4ax.
    com...

    > Cos mi to wygląda raczej na dyskretne zasilanie niemieckich i
    > francuskich banków, niż ratowanie Grecji: nie chodzi o to by złapać
    > króliczka, ale o to by gonić go (zwłaszcza jeśli za pogoń dobrze
    > płacą) :-)

    Upraszczasz to, i to bardzo. Można sobie wyobrazić o wiele lepsze i tańsze
    sposoby zasilenia banków. Według mnie jest to jednak realna forma pomocy
    państwu greckiemu (nie muszą obsługiwać zadłużenia z własnych środków,
    spłacić go i tak nie spłacą, a decyzja o zaprzestaniu obsługiwania łatwo i
    szybko nie przychodzi).

    Co do ogólnego obrazu sytuacji, uważam iż dla świata byłoby najlepiej, gdyby
    Grecy postąpili mniej więcej tak jak Islandczycy. Czyli powiedzieli
    kołchozowi: mamy was w dupie. Odechciałoby się kołchoźnikom rozszerzania
    kołchozu.

  • 56. Data: 2012-02-16 16:44:11
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote on 2012-02-16_12:08

    > W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 11:39:38, napisałeś na temat: ""Ratowanie"
    > Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]"
    > Piotr Gałka p...@C...pl, news:4f3cdced$1@news.home.net.pl

    > Taki artykuł niedawno gdzieś czytałem...
    > UE daje dla gminy dotację w wys. 300mln na zakup autobusów.
    > Ale żąda 100mln wkładu własnego gminy. Następnie zaleca zakup tych autobusów w
    > konkretnej firmie po cenie 2x wyższej.

    Zapewne w niezależnej, polskiej lub naszym. "Gratuluję" doboru
    lektury i współczuję, że coś z tego zostaje Ci w głowie, bo to
    zupełnie jakbyś papierem toaletowym dopychał ;-)

    witrak()

  • 57. Data: 2012-02-16 16:51:20
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 17:44:11, napisałeś na temat: ""Ratowanie"
    Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]"
    witrak() w...@h...com, news:jhjbja$ncu$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Zapewne w niezależnej, polskiej lub naszym. "Gratuluję" doboru
    > lektury i współczuję, że coś z tego zostaje Ci w głowie, bo to
    > zupełnie jakbyś papierem toaletowym dopychał ;-)

    A ja wcale Ci nie współczuje, że czytasz GWno pewnego góralskiego nadredaktora.

    --
    TZ

    - Hejnał z Wieży Mariackiej jest urywany, bo Tatar strzelił mu w grdykę. -

  • 58. Data: 2012-02-16 16:55:54
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 02/16/2012 12:08 PM, TZ wrote:

> [...]
    > UE daje dla gminy dotację w wys. 300mln na zakup autobusów.
    > Ale żąda 100mln wkładu własnego gminy. Następnie zaleca zakup tych autobusów w

    Wsrod wymogow tych 300 mln dotacji na zakup autobusow, przyznanych przez
    UE - czy byl tam nakaz od Unii, ze zakup autobusow musi byc dokonany w
    konkretnej firmie po cenie 2x wyzszej?

    Moglbys przytoczyc ten artykul?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 59. Data: 2012-02-16 17:14:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 02/16/2012 05:15 PM, MarekZ wrote:

> [...]
    > gdyby Grecy postąpili mniej więcej tak jak Islandczycy. Czyli
    > powiedzieli kołchozowi: mamy was w dupie. Odechciałoby się kołchoźnikom

    Sytuacja troche inna - w Islandii utopili glownie prywatni ludzie, male
    firmy czy "samorzady", chcace ulokowac pieniadze na wysoki procent.

    W Grecji utopily glownie banki, w greckich obligacjach.

    Swoja droga, ciekawe ile w Grecji utopily banki "wlasnych pieniedzy" (w
    greckich obligacjach), a ile ludzie, posiadajacy np. fundusze obligacji,
    za posrednictwem bankow.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 60. Data: 2012-02-16 17:45:10
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    W czwartek, 16 lutego 2012, o godz. 17:55:54, napisałeś na temat: ""Ratowanie"
    Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]"
    Tomasz Chmielewski t...@n...wpkg.org, news:jhjcer$df6$1@inews.gazeta.pl

    > Wsrod wymogow tych 300 mln dotacji na zakup autobusow, przyznanych przez
    > UE - czy byl tam nakaz od Unii, ze zakup autobusow musi byc dokonany w
    > konkretnej firmie po cenie 2x wyzszej?

    > Moglbys przytoczyc ten artykul?

    http://jkm.nowyekran.pl/post/51960,kwiatek-do-kozuch

    Teraz witrak() NowyEkran zaliczy do oszołomów i moherów, i przemiesza z papierem
    toaletowym ;-)

    --
    TZ

    - Do produkcji papieru gorszego dodaje się ścierki -