  • Data: 2005-08-06 14:25:17
    Temat: Re: 19lat, konto, praca , emerytura???
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 06 Aug 2005 16:03:43 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

    > Nie ma superkamketu funduszy emerytalnych. Jest supermarket funduszy
    > inwestycyjnych, prócz tego jest fundusz emerytalny Skarbiec Emerytura.
    >
    > Czytać, czytać i jeszcze raz czytać.

    A ja dodam, że ze zrozumieniem.

    > Tak.

    Tylko, jesli będziesz opłacał ZUS, czyli w praktyce, jęsli praca będzie na
    umowę a pracę, a Ty nie jesteś studentem i nie chcesz się wymigiwać od
    płacenia ZUSu

    > Teoretycznie chyba 7 dni od daty rozpoczęcia pracy. W praktyce do
    > losowania upływa znacznie więcej czasu. Jednak nie wiem dlaczego nie
    > wybrać go w rozsądnym terminie.

    Losowania są 2 x do roku (koło grudnia i koło lipca), ale im wcześniej
    wybierzesz fundusz, tym wcześniej ZUS zacznie bez opóźnień przesyłać tam
    squadki (i tak im za długo to schodzi, nawet jak na bieżąco przekazują),
    czyli mniej stracisz na tym całym wynalazku

    Hasło do google na dziś "OFE" - znajdziesz różne fundusze i poradniki, jak,
    kiedy i dlaczego wybrać OFE

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl