    From: oboista <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re[2]: pkobp dziwne praktyki
    Date: Tue, 8 Aug 2006 20:00:53 +0200

    Witaj Wojciechowski!

    W Twoim liście datowanym 8 sierpnia 2006 (16:58:40) można przeczytać:

    > Moje zdziwienie wynikało raczej z faktu, iż w innych bankach:
    > VW, mBank, stare inteligo, ba nawet w pekao sa (ostatnio)
    > procedura jest prosta jak drut:
    > -środki wpływaja (nieważne jak długo "płyną)
    > i powięksają dwie zmienne :saldo i środki dostępne
    > natomiast w pko bp zwieksza sie tylko jedna zmienna
    > a druga czeka na koniec dnia, mozna i tak.

    W PKO BP z tego co wiem problem polega na braku możliwości realizacji
    transakcji w czasie rzeczywistym, i tak z obserwacji widzę, że niejako
    użyta doraźnie powłoka Inteligo pobiera dane o dokonanych
    transakcjach, natomiast saldo ściąga na koniec dnia roboczego ze
    starego systemu PKO BP i stąd te "piękne" rozbieżności.

    Bez całkowitej wymiany systemu działającego w oddziałach PKO BP nie
    widzę szans na jednoznaczne dookreślanie salda i środków dostępnych,
    bo tutaj pierwszeństwo musiałby uzyskać system Inteligo przed systemem
    całego PKO BP, a to najprawdopodobniej sparaliżowałoby pracę banku.

    Pozostaje czekać na szybkie wprowadzenie cywilizowanego oprogramowania
    w całym PKO BP, z takimi podstawowymi informacjami jak SMS'y czasu
    rzeczywistego na komórkę, transakcje i salda kart kredytowych przez
    www, jak i możliwość zakładania lokat walutowych bez udawania się do
    banku...

    eh rozmarzyłem się...
    --
    Pozdrowienia,