  • Data: 2003-01-16 11:16:34
    Temat: Re: 2 zł z dziurka
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b03ihq$42m$1@foka.acn.pl...
    > widzieliscie nowe okolicznosciowe 2 zł z dziurka? ale fajne, mogloby wejsc
    > do regularnego obiegu. zostalo wydane z okazji 10-lecia WOŚP

    Wszystkie monety emitowane w Polsce są prawnym środkiem płatniczym. A zatem
    te srebrne i złote mogą być w obiegu. Sęk w tym, że przy zakupie trzeba za
    nie zapłacić więcej niż wynosi nominał. A zatem jasne jest, że ktoś kto
    nabył taką monetę nie puści jej w obieg. Ale dwa złote z dziurką kosztuje 2
    zł więc można się go bez skrupułów pozbyć na zakupach w sklepie. Lecz nakład
    tej monety wynosi 2 mln. sztuk. A tzw. zwykłe monety obiegowe wydawane są w
    wielomolionowych nakładach (kilkadziesiąt milionów sztuk).
    Ja dostałem to dwa złote jako resztę na zakupach. Ale chyba dalej w obieg
    nie puszczę. :-)

    Pozdrawiam
    kriskel