  • Data: 2003-01-18 10:55:28
    Temat: Re: 2 zł z dziurka
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Jan 2003 11:16:34 -0000, "kriskel" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
    >Wszystkie monety emitowane w Polsce są prawnym środkiem płatniczym. A zatem
    >te srebrne i złote mogą być w obiegu. Sęk w tym, że przy zakupie trzeba za
    >nie zapłacić więcej niż wynosi nominał. A zatem jasne jest, że ktoś kto
    >nabył taką monetę nie puści jej w obieg. Ale dwa złote z dziurką kosztuje 2
    >zł więc można się go bez skrupułów pozbyć na zakupach w sklepie. Lecz nakład
    >tej monety wynosi 2 mln. sztuk. A tzw. zwykłe monety obiegowe wydawane są w
    >wielomolionowych nakładach (kilkadziesiąt milionów sztuk).
> [...]
    Ale i tak naklad tego 2 zl jak na moente kolekcjonerska jest ogromny i
    bardzo mozliwe, ze w praktyce troche ich znajdzie sie w obiegu.
    Z reszta inne te monety 2 zlotowe z nordic gold tez czasem sie w
    obiegu spotyka i wylapuje :).

    BTW, szkoda, ze w NBP nie przyjmuja kart. Kupowalo by sie placac KK
    worek takich monet i mialo bezplatna wyplate gotowkiu z kredytowki :D.
    Ale swoja droga te orkiestrowe 2zl moga byc ciekawa lokata kapitalu. W
    najgorszym razie beda mialy warosc nominalna, mniejsza na pewno nie.
    Tylko inflacja im grozi :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730