  • 1. Data: 2002-09-13 11:24:17
    Temat: Re: 4 x błędny PIN w bankomacie
    Od: "michalb" <m...@w...pl>

    Mówi, że nie miała zapisanego pinu.....
    Ale szczerze mówiąc też mi się wydaje to podejrzaje
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2002-09-13 12:18:48
    Od: m...@p...onet.pl

    > Mówi, że nie miała zapisanego pinu.....
    Mówi prawdę. Problem w tym, że ludzie wykazują skrajną niefasobliowść wspisując
    PIN w bankomacie. Nie pamiętam juz kiedy ostatni raz NIE MOGŁEM odczytać PINu
    osoby przede mną, a wystarczy zasłonić klawiaturę drugą dłonią albo przytulić
    się bardziej do maszyny.
    Starsze panie proszące, aby wypłacić pieniądze za nie, bo nie potrafią, to juz
    osobna historia.

    majapu

  • 3. Data: 2002-09-13 13:29:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Nasze spojrzenie na te kradzieze z PINem jest chyba troche skrzywione.
    Czytamy tylko o tych kradziezach gdzie zlodziej uzyl PINu, bo w jakis sposob
    musial go poznac.
    Nikt natomiast nie pisze o skradzionych kartach, w sytuacji gdy zlodziej nie
    zlamal PINu.
    Banki tez takimi statystykami sie nie chwala?

    Karol

  • 4. Data: 2002-09-13 15:30:08
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>

    Wiadomość napisana przez: Karol:

> [...]
    > zlamal PINu.
    > Banki tez takimi statystykami sie nie chwala?

    Był kiedyś taki francuzki film o nieuczciwych transakcjach kartą. Ponoć
    do jedenj karty pasuje kilka kombinacji pinu, a nie tylko jedna.
    Przecież i tak porównywany jest tylko kod po zakodowaniu a nie numer
    pinu.
    Piotrek

  • 5. Data: 2002-09-14 23:37:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl> writes:

> [...]
    > do jedenj karty pasuje kilka kombinacji pinu, a nie tylko jedna.
    > Przecież i tak porównywany jest tylko kod po zakodowaniu a nie numer

    A z jakiego powodu i przez kogo (przez co)?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2002-09-16 07:43:50
    Od: Piotr Solarz <p...@...pl>

    Wiadomość napisana przez: Krzysztof Halasa:

    > A z jakiego powodu i przez kogo (przez co)?

    Bo chyba dla bezpieczeństwa porównuje się obraz zakodowany np. przez
    funkcję bez funkcji odwrotnej, a nie same cyferki.

    Piotrek

  • 7. Data: 2002-09-16 16:57:33
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    jako ciekawostka:

    niedawno widziałem karte VE na której był PIN zapisany obok podpisu na
    karcie :))

    Grześ

  • 8. Data: 2002-09-16 17:16:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Piotr Solarz <p...@...pl> writes:

    > Bo chyba dla bezpieczeństwa porównuje się obraz zakodowany np. przez
    > funkcję bez funkcji odwrotnej, a nie same cyferki.

    Slowem kluczowym jest tu "chyba". Skrot PINu jest tak samo latwy
    do zlamania przez brute force jak caly dostepny PIN.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-09-17 03:25:08
    Od: "tp" <t...@d...net>

    "Grzesio" <g...@i...pl> wrote in message
    > jako ciekawostka:
    >
    > niedawno widziałem karte VE na której był PIN zapisany obok podpisu na
    > karcie :))

    A jestes pewien, ze to byl prawdziwy,
    niezakodowany PIN ?

    Bo np. na kazdej mojej karcie jest nalepka
    z 4 cyferkami, ale proba ich bezposredniego
    uzycia nic zlodziejowi nie da...

    Pozdrowionka
    Tadeusz

  • 10. Data: 2002-09-17 16:56:05
    Od: "Grzesio" <g...@i...pl>

    pin był prawdziwy - napisany na pasku długopisem, potwierdzone przez
    właściciela karty :)))

    Grześ