  • Data: 2003-04-15 06:44:40
    Temat: Re: 840 EURO do Niemiec
    Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Co ma przelewac po srednim kursie?
    > Pracodawca placi Ci w PLN i w takiej walucie wysyla przelew.
    > Zapewne masz wynagrodzenie ustalone w walucie, przeliczane na PLN po kursie
    > srednim NBP.
    > Jak na tym tracisz to niech pracodawca przelicza  na PLN po kursie sprzedazy
    > pieniedzy i bedziesz mniej tracil.
    nie jest tak jak mowisz.
    mam pensje ustalona w zlotowkach.

    > Tak jest w kazdym banku.
    > Natomiast nie rozumiem idei oszukiwania Ciebie przez bank pracodawcy na
    > kursach.  Jezeli juz ktos Ciebie kantuje na roznicach kursowych to raczej
    > robi to Twoj bank.
    > A nie bank Twojego pracodawcy. Z jego banku przelew wychodzi w PLN.

    sluchaj, mysle ze bezmyslna obrona bankow - to nie jest dobra strategia.
    ja rozumiem, ze przelew zagraniczny moze byc drogi i ze bank musi z czegos zyc.
    ale moim zdaniem - powinna istniec mozliwosc JASNEGO wyrazenia oplat za taki
    przelew i mozliwosc zeby osoba wysylajaca/przyjmujaca przelew pooniosla calosc
    oplat.

    ja nie znam takiej mozliwosc.

    moim zdaniem powinny istniec UCZCIWE formy przelewu zagranicznego, np:
    bank pobiera np. 3% wartosci przelewu, min. 100PLN, ale masz gwarancje, ze:
    1) przelicza Ci walute po srednim kursie NBP
    2) bank ktory przyjmuje przelew dostanie czesc z tej prowizji i sam nic nie
    zedrze

    wtedy osoba przyjmujaca przelew ma gwarancje, ze dostanie np. dokladnie 100
    euro.
    tak nie jest.

    pzdr,
    rafal urbanelis