eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: 9hplnRe: 9hpln
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
    peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
    trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fb2f2ee$0$6348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
    <5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
    <5fc134dc$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <rptdeo$9u7$2@gioia.aioe.org>
    <5fc3b28c$0$509$65785112@news.neostrada.pl> <rq2n6n$7m9$1@gioia.aioe.org>
    <5fc787c1$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc8ebb7$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqfhu2$15s0$4@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rqiaub$1nh0$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sun, 06 Dec 2020 21:32:59 +0100
    Message-ID: <m...@p...waw.pl>
    Cancel-Lock: sha1:Vihh8Au+BRrhEdbHMxts2x1QsQ8=
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
    X-Trace: 1607286782 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 558 195.187.100.13:23105
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3854
    X-Received-Body-CRC: 559776616
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654225 pl.misc.telefonia.gsm:1095108
    [ ukryj nagłówki ]

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > Proponuję nie brać na logikę a samemu sprawdzić.. U mnie w każdym
    > przypadku, czy to w pozycjonerze czy nawigacjach telefonicznych albo
    > nawi stacjonarnej w ruchu pozycja jest precyzyjna i stała, wystarczy
    > się zatrzymać, postać chwilę a pozycja zaczyna fiksować.

    Nie wiem co to znaczy, że pozycja w ruchu jest stała. Obejrzałem sobie
    właśnie tracki z wielu przejazdów dokładnie tę samą trasą (różnice
    centymetrowe) i w przypadku użycia samego GPS + EGNOS znakomita
    większość przejazdów mieści się w "szerokości" ok. 8 metrów (różnica od
    środka ok. 4 m). Ale istnieje bardzo niewielka liczba śladów odległych
    od "środka" trasy o max. prawie 10 m. Niestety w tych śladach nie mam
    informacji o sygnale konkretnych satelitów, ani o liczbie satelitów.

    W bardzo podobnych warunkach, w przypadku "śladu stacjonarnego",
    odchylenia od środka "śladu" są praktycznie takie same jak w ruchu.

    Być może złudzenie polega na tym, że nie widzimy błędów w kierunku
    zgodnym z kierunkiem ruchu. Faktycznie, na pierwszy rzut oka, "ślad
    stacjonarny" jest "jeżem" w porównaniu go gładkiego śladu w ruchu.

    Dodatkowym powodem różnej wielkości błędów mogą być różne warunki -
    np. lepsza widoczność satelitów na drodze w porównaniu do gorszej
    w (okolicach) budynku itp. Tak czy owak, zablokowanie pozycji (lub
    nawet tylko wysokości) w odbiorniku - jeśli ten ma taką możliwość -
    lub w postprocessingu - daje znaczne zwiększenie dokładności.

    > Nie jestem pewny,  przynajmniej w GPS Test stoi że komercyjna wersja
    > GPS poprawia precyzję pomiarów. I jest sporo pozytywnych komentarzy.

    A może "komercyjna wersja GPS Test"?
    Który dokładnie sygnał GPS miałby być wykorzystywany komercyjnie?

    Może chodzi o Galileo - w założeniach Galileo miał być kiedyś
    przedsięwzięciem przynoszącym (bezpośrednio) zyski (High Accuracy
    Service), być może w przeciwnym przypadku trudniej byłoby przekonać
    decydentów do wydania nań zupełnie sporej ilości kasy.

    Jeśli nie Galileo, może masz na myśli komercyjne poprawki różnicowe?
    Takie serwisy istnieją, a przynajmniej istniały w czasach, gdy dostępne
    były tylko sygnały z 24 satelitów GPS (NAVSTARa - plus ew. dwa WAAS,
    które obejmowały tylko obszar Ameryki Północnej). Te poprawki różnicowe
    nie są częścią systemu GPS, można je odebrać przez Internet lub w innych
    przypadkach (raczej bezpłatnie) z nadajników naziemnych (wybrzeża).
    --
    Krzysztof Hałasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1