-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.uzoreto.com!aioe.org!
peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neos
trada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neost
rada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: 9hpln
References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
<5fb2f2ee$0$6348$65785112@news.neostrada.pl>
<5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
<5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
<5fc134dc$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <rptdeo$9u7$2@gioia.aioe.org>
<5fc3b28c$0$509$65785112@news.neostrada.pl> <rq2n6n$7m9$1@gioia.aioe.org>
<5fc787c1$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5fc8ebb7$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
<rqfhu2$15s0$4@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
<rqiaub$1nh0$1@gioia.aioe.org>
Date: Sun, 06 Dec 2020 21:32:59 +0100
Message-ID: <m...@p...waw.pl>
Cancel-Lock: sha1:Vihh8Au+BRrhEdbHMxts2x1QsQ8=
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 47
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 195.187.100.13
X-Trace: 1607286782 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 558 195.187.100.13:23105
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3854
X-Received-Body-CRC: 559776616
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654225 pl.misc.telefonia.gsm:1095108
[ ukryj nagłówki ]trybun <M...@j...cb> writes:
> Proponuję nie brać na logikę a samemu sprawdzić.. U mnie w każdym
> przypadku, czy to w pozycjonerze czy nawigacjach telefonicznych albo
> nawi stacjonarnej w ruchu pozycja jest precyzyjna i stała, wystarczy
> się zatrzymać, postać chwilę a pozycja zaczyna fiksować.
Nie wiem co to znaczy, że pozycja w ruchu jest stała. Obejrzałem sobie
właśnie tracki z wielu przejazdów dokładnie tę samą trasą (różnice
centymetrowe) i w przypadku użycia samego GPS + EGNOS znakomita
większość przejazdów mieści się w "szerokości" ok. 8 metrów (różnica od
środka ok. 4 m). Ale istnieje bardzo niewielka liczba śladów odległych
od "środka" trasy o max. prawie 10 m. Niestety w tych śladach nie mam
informacji o sygnale konkretnych satelitów, ani o liczbie satelitów.
W bardzo podobnych warunkach, w przypadku "śladu stacjonarnego",
odchylenia od środka "śladu" są praktycznie takie same jak w ruchu.
Być może złudzenie polega na tym, że nie widzimy błędów w kierunku
zgodnym z kierunkiem ruchu. Faktycznie, na pierwszy rzut oka, "ślad
stacjonarny" jest "jeżem" w porównaniu go gładkiego śladu w ruchu.
Dodatkowym powodem różnej wielkości błędów mogą być różne warunki -
np. lepsza widoczność satelitów na drodze w porównaniu do gorszej
w (okolicach) budynku itp. Tak czy owak, zablokowanie pozycji (lub
nawet tylko wysokości) w odbiorniku - jeśli ten ma taką możliwość -
lub w postprocessingu - daje znaczne zwiększenie dokładności.
> Nie jestem pewny, przynajmniej w GPS Test stoi że komercyjna wersja
> GPS poprawia precyzję pomiarów. I jest sporo pozytywnych komentarzy.
A może "komercyjna wersja GPS Test"?
Który dokładnie sygnał GPS miałby być wykorzystywany komercyjnie?
Może chodzi o Galileo - w założeniach Galileo miał być kiedyś
przedsięwzięciem przynoszącym (bezpośrednio) zyski (High Accuracy
Service), być może w przeciwnym przypadku trudniej byłoby przekonać
decydentów do wydania nań zupełnie sporej ilości kasy.
Jeśli nie Galileo, może masz na myśli komercyjne poprawki różnicowe?
Takie serwisy istnieją, a przynajmniej istniały w czasach, gdy dostępne
były tylko sygnały z 24 satelitów GPS (NAVSTARa - plus ew. dwa WAAS,
które obejmowały tylko obszar Ameryki Północnej). Te poprawki różnicowe
nie są częścią systemu GPS, można je odebrać przez Internet lub w innych
przypadkach (raczej bezpłatnie) z nadajników naziemnych (wybrzeża).
--
Krzysztof Hałasa
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.20 18:20 Eneuel Leszek Ciszewski
- 07.12.20 18:19 Eneuel Leszek Ciszewski
- 07.12.20 18:32 Eneuel Leszek Ciszewski
- 07.12.20 18:38 Eneuel Leszek Ciszewski
- 07.12.20 18:54 Eneuel Leszek Ciszewski
- 07.12.20 18:54 Eneuel Leszek Ciszewski
- 09.12.20 10:02 trybun
- 09.12.20 10:03 trybun
- 09.12.20 10:04 trybun
- 09.12.20 10:06 trybun
- 09.12.20 10:07 trybun
- 09.12.20 12:33 witrak()
- 09.12.20 15:03 Eneuel
- 09.12.20 15:08 Eneuel
- 09.12.20 15:27 Eneuel
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...