eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: 9hplnRe: 9hpln
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!a
    ioe.org!SD4ps5IT5S/ui2ihEqRqCw.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
    From: trybun <M...@j...cb>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: 9hpln
    Date: Wed, 9 Dec 2020 10:06:04 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 59
    Message-ID: <rqq41s$2kb$4@gioia.aioe.org>
    References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fb2f2ee$0$6348$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
    <5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
    <5fc134dc$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <rptdeo$9u7$2@gioia.aioe.org>
    <5fc3b28c$0$509$65785112@news.neostrada.pl> <rq2n6n$7m9$1@gioia.aioe.org>
    <5fc787c1$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fc8ebb7$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    <rqfhu2$15s0$4@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    <rqiaub$1nh0$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
    NNTP-Posting-Host: SD4ps5IT5S/ui2ihEqRqCw.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.5.1
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654345 pl.misc.telefonia.gsm:1095120
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 06.12.2020 o 21:32, Krzysztof Halasa pisze:
    > trybun <M...@j...cb> writes:
    >
    >> Proponuję nie brać na logikę a samemu sprawdzić.. U mnie w każdym
    >> przypadku, czy to w pozycjonerze czy nawigacjach telefonicznych albo
    >> nawi stacjonarnej w ruchu pozycja jest precyzyjna i stała, wystarczy
    >> się zatrzymać, postać chwilę a pozycja zaczyna fiksować.
    > Nie wiem co to znaczy, że pozycja w ruchu jest stała. Obejrzałem sobie
    > właśnie tracki z wielu przejazdów dokładnie tę samą trasą (różnice
    > centymetrowe) i w przypadku użycia samego GPS + EGNOS znakomita
    > większość przejazdów mieści się w "szerokości" ok. 8 metrów (różnica od
    > środka ok. 4 m). Ale istnieje bardzo niewielka liczba śladów odległych
    > od "środka" trasy o max. prawie 10 m. Niestety w tych śladach nie mam
    > informacji o sygnale konkretnych satelitów, ani o liczbie satelitów.
    >
    > W bardzo podobnych warunkach, w przypadku "śladu stacjonarnego",
    > odchylenia od środka "śladu" są praktycznie takie same jak w ruchu.
    >
    > Być może złudzenie polega na tym, że nie widzimy błędów w kierunku
    > zgodnym z kierunkiem ruchu. Faktycznie, na pierwszy rzut oka, "ślad
    > stacjonarny" jest "jeżem" w porównaniu go gładkiego śladu w ruchu.
    >
    > Dodatkowym powodem różnej wielkości błędów mogą być różne warunki -
    > np. lepsza widoczność satelitów na drodze w porównaniu do gorszej
    > w (okolicach) budynku itp. Tak czy owak, zablokowanie pozycji (lub
    > nawet tylko wysokości) w odbiorniku - jeśli ten ma taką możliwość -
    > lub w postprocessingu - daje znaczne zwiększenie dokładności.


    Ruch = precyzja pozycjonowania. Proponuję sprawdzić np na pozycjonerze i
    gdzieś w lesie dochodzić do zaparkowanego i spozycjonowanego auta. 50m,
    30,10, 1m, stop, stoisz i po chwili postoju pokazuje że nie jesteś już
    przy aucie a gdzieś obok.


    >
    >> Nie jestem pewny,  przynajmniej w GPS Test stoi że komercyjna wersja
    >> GPS poprawia precyzję pomiarów. I jest sporo pozytywnych komentarzy.
    > A może "komercyjna wersja GPS Test"?
    > Który dokładnie sygnał GPS miałby być wykorzystywany komercyjnie?
    >
    > Może chodzi o Galileo - w założeniach Galileo miał być kiedyś
    > przedsięwzięciem przynoszącym (bezpośrednio) zyski (High Accuracy
    > Service), być może w przeciwnym przypadku trudniej byłoby przekonać
    > decydentów do wydania nań zupełnie sporej ilości kasy.
    >
    > Jeśli nie Galileo, może masz na myśli komercyjne poprawki różnicowe?
    > Takie serwisy istnieją, a przynajmniej istniały w czasach, gdy dostępne
    > były tylko sygnały z 24 satelitów GPS (NAVSTARa - plus ew. dwa WAAS,
    > które obejmowały tylko obszar Ameryki Północnej). Te poprawki różnicowe
    > nie są częścią systemu GPS, można je odebrać przez Internet lub w innych
    > przypadkach (raczej bezpłatnie) z nadajników naziemnych (wybrzeża).


    Sorry, to nie program "GPS Test" miałem na myśli a "GPS Status". Nie
    wiem gdzie bo nawet nigdy bym nie pomyślał o jakichś komercyjnych
    GPSach, ten w wersji free w zupełności mi wystarcza. Natomiast gdybyś Ty
    był sprawą zainteresowany to polecam ww GPS Status.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1