-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!a
ioe.org!SD4ps5IT5S/ui2ihEqRqCw.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
From: trybun <M...@j...cb>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: 9hpln
Date: Wed, 9 Dec 2020 10:06:04 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 59
Message-ID: <rqq41s$2kb$4@gioia.aioe.org>
References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
<5fb2f2ee$0$6348$65785112@news.neostrada.pl>
<5fbdaf48$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <rpnr8g$ppn$1@gioia.aioe.org>
<5fbfcb98$0$513$65785112@news.neostrada.pl> <rpqlr8$bm5$1@gioia.aioe.org>
<5fc134dc$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <rptdeo$9u7$2@gioia.aioe.org>
<5fc3b28c$0$509$65785112@news.neostrada.pl> <rq2n6n$7m9$1@gioia.aioe.org>
<5fc787c1$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5fc8ebb7$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
<rqfhu2$15s0$4@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
<rqiaub$1nh0$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
NNTP-Posting-Host: SD4ps5IT5S/ui2ihEqRqCw.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.5.1
Content-Language: pl
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:654345 pl.misc.telefonia.gsm:1095120
[ ukryj nagłówki ]W dniu 06.12.2020 o 21:32, Krzysztof Halasa pisze:
> trybun <M...@j...cb> writes:
>
>> Proponuję nie brać na logikę a samemu sprawdzić.. U mnie w każdym
>> przypadku, czy to w pozycjonerze czy nawigacjach telefonicznych albo
>> nawi stacjonarnej w ruchu pozycja jest precyzyjna i stała, wystarczy
>> się zatrzymać, postać chwilę a pozycja zaczyna fiksować.
> Nie wiem co to znaczy, że pozycja w ruchu jest stała. Obejrzałem sobie
> właśnie tracki z wielu przejazdów dokładnie tę samą trasą (różnice
> centymetrowe) i w przypadku użycia samego GPS + EGNOS znakomita
> większość przejazdów mieści się w "szerokości" ok. 8 metrów (różnica od
> środka ok. 4 m). Ale istnieje bardzo niewielka liczba śladów odległych
> od "środka" trasy o max. prawie 10 m. Niestety w tych śladach nie mam
> informacji o sygnale konkretnych satelitów, ani o liczbie satelitów.
>
> W bardzo podobnych warunkach, w przypadku "śladu stacjonarnego",
> odchylenia od środka "śladu" są praktycznie takie same jak w ruchu.
>
> Być może złudzenie polega na tym, że nie widzimy błędów w kierunku
> zgodnym z kierunkiem ruchu. Faktycznie, na pierwszy rzut oka, "ślad
> stacjonarny" jest "jeżem" w porównaniu go gładkiego śladu w ruchu.
>
> Dodatkowym powodem różnej wielkości błędów mogą być różne warunki -
> np. lepsza widoczność satelitów na drodze w porównaniu do gorszej
> w (okolicach) budynku itp. Tak czy owak, zablokowanie pozycji (lub
> nawet tylko wysokości) w odbiorniku - jeśli ten ma taką możliwość -
> lub w postprocessingu - daje znaczne zwiększenie dokładności.
Ruch = precyzja pozycjonowania. Proponuję sprawdzić np na pozycjonerze i
gdzieś w lesie dochodzić do zaparkowanego i spozycjonowanego auta. 50m,
30,10, 1m, stop, stoisz i po chwili postoju pokazuje że nie jesteś już
przy aucie a gdzieś obok.
>
>> Nie jestem pewny, przynajmniej w GPS Test stoi że komercyjna wersja
>> GPS poprawia precyzję pomiarów. I jest sporo pozytywnych komentarzy.
> A może "komercyjna wersja GPS Test"?
> Który dokładnie sygnał GPS miałby być wykorzystywany komercyjnie?
>
> Może chodzi o Galileo - w założeniach Galileo miał być kiedyś
> przedsięwzięciem przynoszącym (bezpośrednio) zyski (High Accuracy
> Service), być może w przeciwnym przypadku trudniej byłoby przekonać
> decydentów do wydania nań zupełnie sporej ilości kasy.
>
> Jeśli nie Galileo, może masz na myśli komercyjne poprawki różnicowe?
> Takie serwisy istnieją, a przynajmniej istniały w czasach, gdy dostępne
> były tylko sygnały z 24 satelitów GPS (NAVSTARa - plus ew. dwa WAAS,
> które obejmowały tylko obszar Ameryki Północnej). Te poprawki różnicowe
> nie są częścią systemu GPS, można je odebrać przez Internet lub w innych
> przypadkach (raczej bezpłatnie) z nadajników naziemnych (wybrzeża).
Sorry, to nie program "GPS Test" miałem na myśli a "GPS Status". Nie
wiem gdzie bo nawet nigdy bym nie pomyślał o jakichś komercyjnych
GPSach, ten w wersji free w zupełności mi wystarcza. Natomiast gdybyś Ty
był sprawą zainteresowany to polecam ww GPS Status.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.20 10:07 trybun
- 09.12.20 12:33 witrak()
- 09.12.20 15:03 Eneuel
- 09.12.20 15:08 Eneuel
- 09.12.20 15:27 Eneuel
- 09.12.20 19:53 Krzysztof Halasa
- 10.12.20 12:01 trybun
- 10.12.20 13:39 _Master_
- 10.12.20 18:02 Pete
- 10.12.20 20:11 Krzysztof Halasa
- 10.12.20 20:19 J.F.
- 10.12.20 20:31 Krzysztof Halasa
- 10.12.20 20:47 J.F.
- 13.12.20 19:56 Krzysztof Halasa
- 15.12.20 08:45 trybun
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...