    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: A bitcoin...
    Date: Fri, 10 Nov 2017 11:23:22 +0100
    <othmdq$a10$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otht3j$ilk$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otibas$vrc$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <otihdn$676$1@node1.news.atman.pl> <m...@p...waw.pl>
    <gedm342555om.cab5242qj6ko$.dlg@40tude.net>
    <s...@p...org>
    <s...@4...net>
    <s...@p...org>
    <otshc4$s7g$2@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Z podobnych powodów jak w bankach. Bo ktoś kogoś oszukał/okradł.

    > A gdzie idziesz się wypłakać jak Ci zamaskowany typ przyfasoli
    > i zabierze 10k w gotówce? Zazwyczaj idziesz się wypłakać na
    > policję. A to czy oni coś ustalą, to inna sprawa.

    Raz za razem słychać o błędach -- 300 mln USD, 280 mln USD, kilka mld USD...
    Jakoś ;) o podobnych błędach w bankach zbyt często nie słychać.
    (nie twierdzę, że banki są niezbędne, ale że nie aż tak zawodne jak BTC)

    Dobre są też pocieszenia (dotyczące tych 300 mln USD):

    - to tylko spekulacyjne wartości
    - nie zginęły; są tylko niedostępne ;)

    Te 300 zablokowane zostały przez kogoś, kto próbował
    chronić szmal, choć nie wiedział, co robi -- jeśli
    wierzyć i jemu i tym, którzy o nim piszą...

    Masa górników została napadnięta przez jakiegoś robaczka,
    bo nie potrafiła zmienić hasła ze standardowe na rozsądne.

    Nie widzisz, że BTCem ,,opiekują'' się nierzadko ludzie
    zupełnie zieloni? Kupili koparki (być może na Allegro)
    i podłączyli je, lub poprosili kogoś o podłączenie...

    Obok nich są cwaniacy wyższych lotów, wciskających wszystkim, że:

    - sieć należy do wszystkich
    - BTC ma przyszłość świetlaną
    - qrs BTC może tylko rosnąć
    (choć chyba niejedna kryptowaluta już
    upadła, a i sam BTC zaliczył kilka zawałów)
    - transakcje są natychmiastowe i bezpłatne
    (choć niekoniecznie są szybkie i niekoniecznie są bezpłatne)
    - banki biorą horrendalne ceny za przelewy międzynarodowe/międzypaństwowe
    (choć taki Smart dawał wisienki za założenie konta i przelewał w UE za freeko)
    - transakcje są bezpieczne
    (choć niekoniecznie tak jest)

    IMO BTC po prostu może zadusić się, gdy więcej ludzi zechce zeń korzystać.
    Pomijam już fakt, że do dziś nie każdy chce korzystać usług banków, które
    są znacznie poręczniejsze/łatwiejsze od usług BTC...

    -=-

    Ale pobawmy się:

    - cena baryłki ropy skoczyła do 0,01 BTC
    - UE zbuduje gach paelamentu za 10000 BTC
    - akcje banków spadły średnio o ileś BTC...
    - PKB Polski wrósł o ileś BTC
    - program 500+ pochłonął w tym roku ileś BTC...
    - średnia pensja w Polsce to ileś BTC...
    - zadłużenie rządu USA przekroczyło magiczną wartość 3 milionów BTC
    - Ukraina wyraża szczetą chęć zapłacenia za
    gaz, ale źli hakerzy/crakerzy zablokowali
    sieć P2P łączacą ją z Kremlem/GazPrmem... ;)

    -=-

    Fork goni forka... Tym razem wywalą ASIC, następnym
    razem wywalą koparki małej mocy obliczeniowej,
    później uznają, że obok 21 milionów BTC są
    równie dobre miliony innych BTCośtamów,
    generowanych dla dobra publicznego przy
    okazji promowania kolejnego forka...

    -=-

    Na razie BTC ustabilizował się -- od początku miesiąca waha się w okolicach 26
    kpln...

    Hardfork SegWit2x został odwołany...