    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 7 Apr 2021 04:33:02 -0700 (PDT)
    <5...@g...com>
    <606d8918$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: A jednak DOSZŁO
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 kwietnia 2021 o 12:27:38 UTC+2 _Master_ napisał(a):
    > Sknerusem który umie policzyć sobie koszty tych dwóch kredytów. ;-)
    >
    > Mało tego on potrafi zsumować wszystkie raty + to ubezpieczenia przy
    > pierwszej.
    > A potem jeszcze wypełnić blankiecik że się tego ubezpieczenia zrzeka i
    > millenijna biurokracja jest zadowolona.
    >
    > Ubezpieczyciel jest zadowolony, ktoś dostał premię za pozyskanie
    > ubezpieczonego a ktoś za umowę kredytu.
    >
    > Tak to nie jest logiczne ale NOWOCZESNY MARKETING TAK DZIAŁA
    >
    > A ja (SKERUS) to wykorzystuję. To są moje wisienki ;-)

    Widać prawdziwe jest przysłowie "chytry dwa razy traci".
    I jakże piękny przykład wyparcia, racjonalizacji i projekcji - brakuje tylko
    sublimacji.

    Ten kredyt miał dwie opcje - obie na 60 miesięcy:
    - 115zł raty za każde pożyczone 5k bez ubezpieczenia,
    - 130zł raty za każde pożyczone 5k z ubezpieczeniem.

    Czyli bez ubezpieczenia nadpłacasz przez 5 lat 1900zł za każde pożyczone 5k.
    A z ubezpieczeniem nadpłacasz przez 5 lat 2800zł za każde pożyczone 5k.
    I dopóki nie spłacisz przed terminem, mało ważne jest to, ile w tych 2800zł to
    procenty, a ile ubezpieczenie - bo ZTCP to było tak, że to ubezpieczenie to jednak
    więcej niż 900zł i z ubezpieczeniem "oprocentowanie było niższe".
    Ale to nic nie znaczy - bo po rezygnacji z ubezpieczenia wcale nie pozostało Ci to
    "niższe oprocentowanie" - tylko masz takie samo, jakbyś od początku wziął bez
    ubezpieczenia.
    Czyli płacisz 115zł raty za każde pożyczone 5k.
    A te 15zł dodatkowe do pierwszej raty to właśnie było to "chytry dwa razy traci" - i
    jeszcze mu się wydaje, że umie liczyć.

    A że ktoś dostał premię za pozyskanie ubezpieczonego - pewnie tak. Tylko co z tego
    dla Ciebie? Dobry uczynek? No chyba że pani była ładna - w milku się takie trafiają
    ;> Tylko żeby się małżonka o takim "nowoczesnym marketingu" nie dowiedziała ;P