-
Data: 2004-12-19 10:55:05
Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
Od: "Pio" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Tutaj obowiązuje umowa pomiędzy ogranizacją płatniczą a centrum rozliczeniowym.
Mówi ona, że w przypadku otrzymania tego typu reklamacji centrum rozliczeniowy
musi dostarczyć
potwierdzenie wykonania usługi lub dostarczenia towaru. Tak więc centrum prosi
swojego klienta (sprzedawcę)
o dostarczenie stosownych dokumentów - w przypadku np. sklepu wysyłkowego jest
to potwierdzenie nadania lub
odebrania przesyłki, w przypadku usługi elektronicznej - przesłania zamówionych
treści, logów,
itp. Tutaj jest ważna sprawa - jeśli zostanie udowodnione, że klient np. kupił
książkę a sklep mu ją wysłał -
reklamacja zostanie odrzucowana. Jeśli klient reklamuje transakcję bo dostał
inną książkę - powinien
dochodzić swoich praw od sprzedawcy. Zostanie uznana jedynie reklamacja, gdy
klient zapłacił a nie otrzymał.
W przpadku przedmiotowych biletów lotniczych - potwierdzeniem nie jest to, że
klientowi zostal przesłany mailem bilet, numer
rezerwacji, itp. Potwierdzeniem jest to, że lot za który zapłacono się odbył.
Gdyby został przełożony na inny termin,
klient dostał w zamian inny przelot itp. - reklamacja nie zostanie uznana. Tak
więc w przypadku airpolonii - gdyby klient
dostał w zamian bilet wizzair (bez dodatkowych opłat), albo lot został by
odwołany a klient dostał mozliwość lotu np. za tydzień -
reklamacja zostanie odrzucona, ponieważ taki przypadki reguluje (powinna) umowa
pomiędzy airpolonia a klientem.
W przypadku gdy linia upadła a jej klient nie otrzymał w zamian bezpłatnie
innego biletu - reklamacja zostanie uznana.
Tak więc jeśli sprzedawca nie udowodni lub nie prześle informacji, że zakupiona
usługa
została wykonana zgodnie z tym za co zapłacono - centrum rozliczeniowe przesyła
stosowne wyjaśnienie
do organizacji płatniczej. Ta uznaje reklamację i dokonuje zwrotu kwoty
bankowi. Ten już oddał klientowi
więc wszyscy są zadowoleni.
Zgodnie z tym centrum rozliczeniowe prosi swojego klienta (sprzedawcę) o zwrot
wypłaconej kwoty, ponieważ nie wykonał usługi. Jeśli ten nie oddaje - centrum
rozwiązuje z nim umowę informując o tym organizację - i dany klient trafia na
czarna listę - nie podpisze
z nim umowy żadne inne centrum rozliczeniowe na świecie. Oczywiście sprawa
odzyskania danej
kwoty od sprzedawcy spoczywa na centrum rozliczeniowym - bo to jego klient
i ono odpowiada za wszystkie transakcje - to czy odzyska (ubezpieczenie,
depozyt) jest sprawą jedynie pomiędzy centrum rozliczeniowym a jego klientem i
nikogo więcej to nie interesuje.
Centrum musi oddać daną kwotę bankowi poprzez organizację płatniczą.
Jeśli nie ma z czego - organizacja płatnicza ściągane daną kwotę z depozytu (1
mln euro), ubezpieczyciela (o ile jest) lub zgłosi wniosek o jego upadłość.
Mam nadzieję że wszystko jasno i czytelnie opisałem.
Pozostaje kwestia wyjątków - w przypadku biletów lotniczych w usa klient może
złożyć
reklamację po czasie podanym w umowie - np. kupując bilet w styczniu na lot w
czerwcu gdy w maju linia pada - może złożyć reklamację w maju i w większości
przypadków zostanie ona uznana.
Nie jest to obligatoryjne (mija termin podany w umowie) jednak bankowi zależy
na kliencie - a organizacja płatnicza
w umowie z bankiem dopuszcza taką sytuację. Tak więc bank uznając taką
reklamację nie będzie poszkodowany.
Podsumowanie: jeśli klient jest świadomy - to w przypadku takiej sytuacji jak
zaistniała
po prostu udaje się do banku i składa reklamację - wystarczy pisamna, odręczna
reklamacja lub na druczku który bank da do wypełnienia.
Nie ma możliwości, że bank powie klientowi że reklamacji nie przyjmie. Bank
MUSI przyjąć reklamację w terminie podanym na umowie, obojętnie czy
napiszemy że nie polecieliśmy airpolonią, czy też że jajka zapłacone kartą Visa
były nieświeże. Jeśli zdążył w terminie - zostanie ona uznana.
Jeśli po terminie - wszystko zależy od banku - czy zależy mu na danym kliencie
(Citi) czy też go olewa (jak PKO SA).
Pio
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 20.12.04 17:59 Krzysztof Halasa
- 20.12.04 18:04 Radoslaw P.
- 20.12.04 18:22 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...