  • Data: 2004-09-21 11:25:45
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A tak swoja droga, to wcale nie uwazam, ze prawo powinno byc
    > stanowione przez prawnikow. Za to uwazam, ze absolutnie konieczny jest
    > nadzor prawnikow nad stanowionym prawem.

    Mi się nadzór prawników nad prawem kojarzy głównie z dbaniem, by
    ustawa - zamiast prostego zdania i wyliczenia w trzech punktach - była
    napisana w sześciu wielokrotnie złożonych zdaniach sformułowanych
    formalno-prawnym językiem. Tak, by prawnik był niezbędny do
    interpretacji. Machinacje położeniem przecinka czy innymi 'lub
    czasopismami' też dają interesujące możliwości.

    Cholera, to bodaj w Austro-Węgrach była instytucja głupiego Jasia
    (tj. jakiegoś niewykształconego gościa ze wsi). Jasio musiał zrozumieć
    ustawę, jak nie rozumiał, trzeba było poprawić tak, by stała się
    zrozumiała...