eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAdres odbiorcyRe: Adres odbiorcy
  • Data: 2008-06-23 23:42:23
    Temat: Re: Adres odbiorcy
    Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Jun 23, 9:50 pm, "Koteczek" <n...@s...org> wrote:
    > Lukasz Trabinski wrote:
    > > Witam
    >
    > > Jak to właściwie jest lub też powinno być, adres odbiorcy oraz ew.
    > > jego imię i naziwsko powinno być brane pod uwagę przy realiazcji
    > > przelewu (via internet) czy w zasadzie powinien wystarczyć sam numer
    > > rachunku odbiorcy?
    >
    > jak wpiszesz Bin Laden Afganistan to tez dojdzie na wlasciwe konto (no moze
    > tego nie wpisuj bo a nuz sie zechca wykasac jakies spec sluzby i beda w szafie
    > ci szukac tego kolesia). Tak wiec nie wiem po co te dodatkowe dane sa potrzebne
    > przy robieniu przelewu...

    Banki w Polsce są zobowiązane do sprawdzania poprawności tylko i
    wyłącznie nr rachunku, wynika to z obowiązków jakie nakłada
    zarządzenie Prezesa NBP dotyczące wprowadzenia formatu NRB. Nie
    zmienia to faktu, że we własnym zakresie mogą dokonywać weryfikacji
    innych danych, a Kolega "Koteczek" niech spróbuje wykonać przelew z
    podanymi przez siebie "bin ladenami" np. do Millennium to zobaczy
    jakie są konsekwencje wprowadzenia takich informacji :)

    Reasumując - w polu nazwa odbiory musi być podana zawsza jakaś wartość
    (choć jak pokazuje praktyka jej treść nie ma znaczenia), ale adres
    jest nieobowiązkowy. W 99% przelew dotrze bo mamy na ogół do czynienia
    z automatyzacją ksiegowań i oprócz Millennium czy Deutsche PBC
    problemów być nie powinno choć z formalnego punktu widzenia warto
    wpisywać poprawne dane.

    Pozdrawiam
    e.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1