    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Air France i platnosc karta
    Date: Sun, 11 May 2008 19:39:07 +0200

    "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> writes:

    > Wydawało mi się nieracjonalne aby każda linia lotnicza miała swój
    > "dział" zajmujący się autoryzacją kart,

    Maja w takim samym stopniu jak kazdy sklep ma taki dzial.

    > ale nawet zakładając, że tak
    > jest, zastanawiające jest to, że nie spotkałem się ani razu z takim
    > czymś jak chęć zobaczenia karty, którą płacono.

    Kwestia linii lotniczej. I czasu oraz sposobu placenia (czas przed
    wylotem oraz zakup biletu w sieci/przez telefon).

    > Podróżuję praktycznie zawsze w klasie ekonomicznej, więc
    > nie można tego zwalać na jakieś quasi-vip-procedury, bo właśnie chyba
    > dla biletów w klasie ekonomicznej najprędzej można spodziewać się
    > fraudu.

    To nie zalezy od klasy.

    > Idąc dalej, za chwilę konduktor w pociagu będzie chciał okazania karty
    > przy bilecie kupowanym przez internet.

    Moze tak byc, wcale bym sie nie zdziwil.

    > Akurat w przypadku AF,
    > wystarczy nie zaznaczyć check boxa potwierdzającego aby
    > identyfikatorem była karta, którą się płaci i nie ma potem zadnych
    > cyrków (identyfikatorem jest paszport podróżnego).

    To sluzy do zupelnie innego celu.

    > Ale chyba nie napisałeś ot tak sobie, że jest to powszechna praktyka,
    > tylko na podstawie jakichs swoich doświadczeń, więc chętnie się dowiem
    > jakie linie i na których lotniskach ją stosują.

    Wiele linii, i chyba nie zalezy od lotniska. Szansa sie zwieksza jesli
    kupiles bilety na krotko przed wylotem. Nie pamietam szczegolow, ale
    szybkie uzycie google pokazuje na pierwszej stronie linie tureckie
    i singapurskie. Ale to jest praktykowane przez wiele linii, zreszta
    nie tylko linii, mozesz sie z tym spotkac czasem takze w hotelu (przy
    zaplacie z gory).
    --
    Krzysztof Halasa