  • Data: 2008-10-30 20:01:39
    Temat: Re: Alior Bank startuje 17 listopada 2008 roku
    Od: " Adam" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon <n...@o...pl> napisał(a):

    > Ktoz zakazal Ci zalozyc lokaty w Getinie na 9%? Zdaje sie, ze bodaj Fortis
    > podobna proponuje. Nie zapominaj tez, ze lokata jest na 3 lata, a
    tendencja

    Cóż, moim zdaniem tendencja będzie malejąca, ale oczywiście każdy może mieć
    w tej kwestii swoje zdanie. A oferta Getinu jest wyjątkiem. Norma to co
    najwyżej 8-8,5%. Poza tym sporo osób trzyma oszczędności na lokatach o
    oprocentowaniu znacznie niższych, np. w PKO BP itp. Sądzę, że średnie
    oprocentowanie depozytów w Polsce odbiega od getinowego 9% :)

    > w % raczej rosnaca niz malejaca. Mrozic kapital na 3 lata w obecnej
    sytuacji
    > jest dosc ryzykowna sprawa.

    A to zupełnie inna sprawa. Wszystko zależy od "kruczków" w umowie lokaty, a
    dokładniej kosztów wcześniejszego "wyjścia".

    > Zakladam, ze te leasingowe C2 beda prosto z salonu, ale pewnie najubozsza
    > wersja. Czy jednak aby na pewno nowe? Bo w tych przeciekach nie ma o tym

    Ano tak zakładamy, nowe z salonu. Wziąłem najniższą cenę C2 ze strony
    Citroena.

    > mowy, a jedynie o uzyczeniu na 3 lata. Nie wiadomo tez jak rozwiazana
    bedzie
    > kwestia ubezpieczenia, serwisu itp. kosztow.

    Koszty zapewne po stronie użytkownika, dokładnie tak jak w przypadku
    prywatnego samochodu.

    > Przy zalozeniu, iz osoba dysponujaca taka gotowka marzy akurat o nabyciu
    > wspanialego C2. Nowego. Czyz nie byloby prosciej, gdyby Alior dawal jakis

    To jest moim zdaniem największy haczyk tej oferty. Aby była atrakcyjna muszą
    być spełnione równocześnie dwa warunki - ktoś musi mieć sporą kasę oraz
    chcieć kupić (posiadać) C2. Też uważam, że łatwe to nie będzie. :) Choć
    wyposażenie tego C2 nie wygląda źle, jako drugie auto w rodzinie, do jazdy
    po mieście może nie być złe.

    > wybor sposrod segmentu c2. Sadze, ze w granicach 38 tys. najubozszy yaris
    > bylby juz do wziecia, corsa pewnie tez albo jakis tam vw z mniejszych.

    Ja również wolałbym ewentualnie coś innego niż auto na "F", ale nie o tym
    pisałem - rozważałem TEORETYCZNIE plusy i minusy oferty.

    > Chwila. Primo wziales cene aktualna jak sadze. Na przelomie roku sa
    promocje
    > aut z roku poprzedniego - znizki liczone w tysiacach. Czesto tez dokladana
    > jest promocja 50-50. Polowa teraz, polowa za rok bez odsetek. Kto kupowal
    > auto nowe wie, ze praktycznie cena katalogowa nigdy nie jest cena
    sprzedazy.

    Oczywiście, do tego pewnie Alior dostanie duży rabat. Ale jakieś założenia
    musiałem przyjąć, a nie będę specjalnie jechał do Citroena i targował cenę,
    żeby dowiedzieć się jaki rabat mogę dostać :P

    > Mialem wiekszy na drugim aucie. Kupilem 3-latka :-) W pierwszych 3 latach
    > stracil polowe na wartosci co dalo mi ok. 35.000zl zysku :-))

    Jasne. Jakbyś kupił 10-letni, to zyskałbyś 60.000 zł. Tylko jaki to ma
    związek z ofetą Alior? :)

    > godzimy sie stracic wraz z Aliorem ok. 30 tys.na roznicy w % i pewnie z 15
    > tys. w pierwszych trzech latach posiadania nowego C2.

    Noż przecież wyliczyłem, że na ofercie Alior raczej się nie straci - o ile:
    1. i tak się chce kupić C2
    2. nie wzrosną gwałtownie stopy procentowe (a co za tym idzie oprocentowanie
    lokat)
    3. nie ma innych haczyków, o których na razie nie wiadomo.

    pozdr.
    Adam