  • Data: 2008-10-30 19:16:33
    Temat: Re: Alior Bank startuje 17 listopada 2008 roku
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > poświęciłem chwilę i mam wrażenie, że kolegi wyliczenia są równie
    > tendencyjne (choć w drugą stronę) jak te z artykułu. :)

    A z pewnoscia :-)) Pamietaj jednak, ze czesto warunki oferowane na otwarcie
    biznesu sa i tak zdecydowanie lepsze niz te, ktore beda pozniej.

    > Obecnie standard to 8,5% - 3 % (Alior) to brutto (!!!) 5,5%, czyli netto
    > 4,4%.

    Ktoz zakazal Ci zalozyc lokaty w Getinie na 9%? Zdaje sie, ze bodaj Fortis
    podobna proponuje. Nie zapominaj tez, ze lokata jest na 3 lata, a tendencja
    w % raczej rosnaca niz malejaca. Mrozic kapital na 3 lata w obecnej sytuacji
    jest dosc ryzykowna sprawa.

    > Ale odsetki liczymy od kwoty "182.000 - samochód" (obecnie najtańsze
    > C2,nota
    > bene niezle wyposażone to 38.000 zł), czyli od 144.000 zł

    Zakladam, ze te leasingowe C2 beda prosto z salonu, ale pewnie najubozsza
    wersja. Czy jednak aby na pewno nowe? Bo w tych przeciekach nie ma o tym
    mowy, a jedynie o uzyczeniu na 3 lata. Nie wiadomo tez jak rozwiazana bedzie
    kwestia ubezpieczenia, serwisu itp. kosztow.

    > Żeby było łatwiej, oto przykład.
    >
    > Założenia:
    > a. wartość samochodu: 38.000 zł
    > b. średnie rynkowe oprocentowanie depozytów w kolejnych latach: 8,5%, 8%,
    > 7,5% (raczej zawyżone, niż zaniżone)

    Bardzo watpie w te tendencje. Szczegolnie, ze juz dzis na 8,5% mozesz
    wrzucic na 2 lata.

    > 1. KUPUJEMY SAMI C2, A RESZTĘ LOKUJEMY NA WARUNKACH RYNKOWYCH

    Przy zalozeniu, iz osoba dysponujaca taka gotowka marzy akurat o nabyciu
    wspanialego C2. Nowego. Czyz nie byloby prosciej, gdyby Alior dawal jakis
    wybor sposrod segmentu c2. Sadze, ze w granicach 38 tys. najubozszy yaris
    bylby juz do wziecia, corsa pewnie tez albo jakis tam vw z mniejszych.

    > lokata na 182.000 - 38.000 = 144.000 zł
    > dochód netto z oprocentowania w kolejnych latach (kapitalizacja roczna,
    > stopy j.w.): 9.914 zł, 9.974 zł, 9.956 zł. Razem: 29.844 zł

    Chwila. Primo wziales cene aktualna jak sadze. Na przelomie roku sa promocje
    aut z roku poprzedniego - znizki liczone w tysiacach. Czesto tez dokladana
    jest promocja 50-50. Polowa teraz, polowa za rok bez odsetek. Kto kupowal
    auto nowe wie, ze praktycznie cena katalogowa nigdy nie jest cena sprzedazy.

    > Na koniec zatem wyjmujemy: 144.000 zł + 29.844 zł (odsetki) + samochód =
    > 173.844 + samochód.
    >
    > 2. ZAKŁADAMY LOKATĘ "SAMOCHODOWĄ"
    >
    > wkładamy 182.000 zł, wyjmujemy 182.000 zł + samochód.
    >
    > zysk: ponad 8.000 zł

    Mialem wiekszy na drugim aucie. Kupilem 3-latka :-) W pierwszych 3 latach
    stracil polowe na wartosci co dalo mi ok. 35.000zl zysku :-))

    > Oczywiście powyższe ma sens, jeśli spełnione są dodatkowe warunki, m.in.
    > potrzebujemy dodatkowy/nowy samochód, nie przeszkadzająnam auta na F, mamy
    > 182.000 zł, chcemy związać się z bankiem na 3 lata itp.

    godzimy sie stracic wraz z Aliorem ok. 30 tys.na roznicy w % i pewnie z 15
    tys. w pierwszych trzech latach posiadania nowego C2.