    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Alior RIP
    Date: Mon, 10 Jan 2011 09:33:30 +0100

    "Tomasz Opalski" <o...@g...pl> wrote in message
    news:igdi6m$i7$1@inews.gazeta.pl...

    > Genin/OF mnie przyznam zastanawia, co oni robą z tą górą kasy, którą
    > ściągają
    > tak drogo z rynku. Jakoś tak Genin nie kojarzy mi się z bankiem, w którym
    > naród masowo bierze kredyty.
    >
    > --

    Jak CHF sie umacnia to kredyty im 'puchna' nawet bez udzielania swiezych,
    chyba to jest glowna przyczyna zbierania depozytow. Pamietam, ze przed
    kryzysem 2008 jak publikowali rozne dane, to wynikalo z nich, ze maja wiecej
    kredytow niz depozytow, potem sie juz to odwracalo. Kryzys odcial ich od
    finansowania z zewnatrz, inne banki zeszta chyba tez maja problemy z
    pozyczaniem na zewnatrz Polski, ale maja centrale na zachodzie, wiec moga
    pewnie uzyskac jakies pozyczki od banku 'matki'. Stopa NBP jest 3,5% a
    depozyty na 4-5%, czyli sytuacja jest daleka od tego co bylo przed kryzysem,
    kiedy oferty bankow na depozytach przewaznie byly nizsze niz stopy
    centralne.