  • Data: 2009-03-07 11:52:13
    Temat: Re: Alior Speed
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    " Wojtek" <o...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:gotlko$6p7$1@inews.gazeta.pl...

    > Ten przelew jest chyba nastawiony na osoby mieszkajace zagranica. Wiec
    > jesli
    > tak, to taka forma przekazywania jest bardziej korzystna, niż robienie
    > przelewu zagranicznego np: z UK czy Irlandii do Polski. Mam konto w
    > moneybookers i czasem robie przelewy w ten sposob, ale trzeba placic
    > prowizje
    > + kasuja na przewalutowaniu - wiec w sumie malo się to oplaca. Dla kogos
    > kto
    > pracuje zagranica i chce oszczedzac w Polsce (lokaty są lepiej
    > orpcentowane w
> [...]

    Generalnie dla malych kwot moze jest to alternatywa dla uzycia karty
    zagranicznej w polskim bankomacie(sa prowizje od wyplaty i od
    przewalutowania). Dla wiekszych kwot np 10tys waluty przelew z UK
    standardowo kosztuje 20funtow. majac walute w Polsce mozna ponegocjowac
    kurs, niektore banki (np getin) od 5tys USD stosuja kursy negocjowalne. Przy
    przelewie z karty podejrzewam, ze nie ma wplywu po jakim kursie to
    przewalutuja, jezeli maja 3 dni na rozliczenie transakcji.