  • Data: 2012-09-26 00:34:26
    Temat: Re: Alior Sync blokady kursy walut
    Od: "az.anonim" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 25 września 2012 21:57:56 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

    > Kiedyś będąc w Chorwacji, zachęcony z korzystnymi kursami jakie
    >
    > wychodziły mi z kwot blokad, wszystkie rachunki płaciłem kartą mBanku.
    >
    > Operacje były codziennie, a czasami nawet kilka operacji dziennie.
    >
    > Po powrocie do kraju odkryłem, że wszystkie operacje obciążyły mi konto
    >
    > kwotami wyższymi od kwoty blokad dokładnie w takim samym stopniu (AFAIR
    >
    > o 3%), natomiast *ani jedna* kwota obciążenia nie była niższa od kwoty
    >
    > blokady.

    Wydaje mi się, że banki zakładają blokady po kursie średnim (przynajmniej tak było w
    dwóch przypadkach które sprawdzałem). A opisana przez Ciebie historia tłumaczyłaby
    dlaczego banki tak robią. Znajomy wpadł w podobną pułapkę płacąc za wszystko kartą w
    PLNach sprawdzajac kurs zaraz po pierwszej operacji i uznając, że kurs jest lepszy
    niż moje wymiany walutomatowe.

    A te 3% o których wspominasz potwierdzałoby, że blokady miałeś po kursie średnim,
    spread w mBanku na EUR wynosi około 6%.