eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior - zmiana PINRe: Alior - zmiana PIN
  • Data: 2009-05-14 19:30:35
    Temat: Re: Alior - zmiana PIN
    Od: jijomo <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Szymon pisze:
    > Has?o przy logowaniu
    >>> tokenem jest przecie? zb?dne.
    >
    > Nie do ko?ca. Wyobra? sobie, ?e kto? przej?? token. Do?? ?atwo m?g?by
    > wyprowadzi? Ci kas? z konta. A tak to lipa, bo musi zna? has?o.

    To niech zlikwiduja koniecznosc podawania tokena przy logowaniu. I tak
    niczego groznego sie bez niego nie da zrobic pozniej.

    >> To jest po prostu chore, musialem w zwiazku z tym juz 2 razy dzwonic do
    >> nich i dwa razy byc w oddziale. Nigdy nie wiesz, czy nieudane logowanie
    >> jest spowodowane blednym haslem, rozsynchronizowanym tokenem,
    >> zablokowaniem dostepu online czy moze jeszcze czyms innym.


    Zapomnialem o jeszcze jednym czynniku, ktory moze powodowac nieudane
    logowanie: zly PIN podany do tokena. Czyli ogolnie mamy 6 mozliwych
    powodow nieudanego logowania, ktore powoduje wyswietlenie tego samego
    komunikatu: zly login, haslo, token, zly PIN do tokena,
    zdesynchronizowany token i zablokowany dostep online. Kto to do cholery
    projektowal?
    W mBanku nieudane logowanie moze wynikac ze zlego loginu lub hasla,
    zablokowany dostep online z tego co pamietam daje odpowiedni komunikat.

    > Ja mam token sprz?towy. Od kilku miesi?cy loguj? si? kilka razy
    > dziennie -
    > zero problemu.

    Nie wydaje mi sie, zeby problem lezal w rodzaju tokena.
    Poprzednio moj blad polegal na tym, ze pomylilem sie w hasle, pozniej
    wygenerowalem kilka hasel z tokena, wiec sie rozsynchronizowal (o czym
    nie wiedzialem), probowalem sie zalogowac jeszcze kilka razy, wiec
    zablokowal mi sie dostep.
    Nastepnie wpisalem zly PIN w tokenie i na tym zlym PINie zmienilem PIN
    (specjalnie, chcialem zobaczyc, czy tak sie da, a nigdzie nie pisza, co
    sie wtedy stanie).
    Pozniej dzwonie na infolinie, kobieta mi odblokowala dostep online, nie
    rozlaczajac sie probuje sie zalogowac kolejne dwa razy, jak sie nie
    udalo to pyta o numer wskazania tokena i synchronizuje token, znow sie
    nie udaje, mowie jej, ze zrobilem ten trick z PINem a ona na to, ze ten
    token jest juz bezuzyteczny w zwiazku z tym i musze isc do placowki po nowy.
    Ide do placowki po nowy token, wracam do domu, probuje sie zalogowac i
    znow sie nie udaje. Powoli zaczyna mnie juz brac kurwica ;)
    Dzwonie ponownie na infolinie i okazuje sie, ze podczas poprzedniej
    rozmowy z infolinia i prob logowania ponownie mi sie zablokowal dostep
    online i ze ona mi juz go nie moze odblokowac przez telefon, bo da sie
    tylko raz pod rzad i ze mam isc znow do placowki (a przed chwila tam
    bylem po nowy token i chyba mogli zobaczyc w systemie, ze mam dostep
    zablokowany). No wiec ide do tej placowki i odblokowuje dostep.
    Wracam do domu, loguje sie, nareszcie sie udalo! Niestety tylko raz,
    przy kolejnym razie znowu nie ;) A jestem pewien, ze haslo i PIN do
    tokena wpisuje dobry. Moze znowu sie zdesynchronizowal, chociaz nie mial
    prawa, bo po ostatnim udanym logowaniu nie generowalem zadnych hasel nie
    uzytych.

    Ogolnie to moze ja jestem taka ofiara, ale jesli mam sie udanie logowac
    raz na 5 razy i po chodzeniu do banku co kilka dni, to dziekuje bardzo,
    mBank mnie przyzwyczail do nieco wiekszej wygody ;)
    Porownuje z mBankiem, bo mam tam konto od dawna, nie dlatego, ze jestem
    ich pracownikiem ;)
    Stosunek wygoda / bezpieczenstwo powinien byc dobrany z rozsadkiem, bo
    niedlugo dojdzie do tego, ze zeby dokonac przelewu trzeba bedzie isc do
    placowki z dowodem osobistym ;)

    Przepraszam za te przydlugie wynurzenia, ale musialem gdzies dac ujscie
    dla swej frustracji :)

    pzdr. jijomo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1