  • Data: 2009-12-17 13:29:11
    Temat: Re: Alior & zmiany na gorsze
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:hgd9rm$9j7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > 1. Przez umowę o kartę płatniczą wydawca karty płatniczej zobowiązuje się
    > wobec
    >
    > posiadacza karty płatniczej do rozliczania operacji dokonanych przy użyciu
    > karty
    >
    > płatniczej, a posiadacz zobowiązuje się do zapłaty kwot operacji wraz z
    > należnymi
    >
    > wydawcy kwotami opłat i prowizji lub do spłaty swoich zobowiązań na
    >
    > rachunek wskazany przez wydawcę.
    >
    > 2. Umowę, o której mowa w ust. 1, zawiera się na czas oznaczony.
    >
    > 3. Umowę, o której mowa w ust. 1, w której strony nie określą czasu jej

    Tak tak ja sie zgadzam co do zasady. Mowie jedynie, ze niekoniecznie
    data waznosci karty musi byc jednoznaczna z data koncowa okresu
    obowiazywania umowy. Instrument platniczy w postaci karty to jedno,
    rachunek kredytowy to drugi. IMO w sensie prawnym nic nie stoi na
    przeszkodzie, zeby termin waznosci samej karty byl inny niz termin
    zawarcia umowy danego rachunku [kredytowego czy np. ror], z ktorego
    mozemy korzystac dzieki karcie. Przyczym mowie ogolnie nie zas o
    konkretnym przypadku, bo AFIR w wiekszosci bankow w przypadku KK
    termin z karty jest terminem umowy, a uwmoa przedluza sie
    automatycznie.