  • Data: 2005-09-20 21:23:05
    Temat: Re: AlleKarta frenzy - podsumowanie?
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości
    news:433074c5$0$5431$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > A czy to nie na jedno wychodzi? Dla kogoś kto ma e-pakiet fortis banku i
    > pracuje w centrum to tak - wystarcza wypłacać po 50zł co kilka dni.

    E-pakiet kosztuje. Grosik do grosika i okazuje się, że całkiem sporo
    wydajesz na bankowość.
    Ale racja - na jedno wychodzi, zatem po co się bawić w Allekarte, gdy można
    mieć gotówkę w portfelu.

    > ponieważ żona nie lubuje się w takich manewrach, to dostała MC
    > Electronic BPH, 9 tys. wydatków rocznie i nie zapłaci za wznowienie, a
    > jak nie wyda tyle to zapłaci 25zł - da się przeżyć taki wydatek.

    Chyba, że przypadkiem się spóźni ze spłatą choćby z przyczyn losowych. Wtedy
    już nie jest tak różowo. Albo ktoś dokona fraudu, wówczas też będzie
    zgrzytanie zębami.

    > Natomiast dla mnie to taka mała słabość zmienić kartę - inna grafika,
    > inny dostęp przez net do niej (czasem inne kłopoty i wyzwania) - jednym
    > słowem uczucie świeżości :))
    > - banki teraz wydają karty na 2, 3 a nawet 4? lata - z nudów portfel
    > może się przekręcić!

    Jak lubisz zmieniać - OK. Można mieć wiele jak KK za darmo. Wydają na lata,
    ale darmo dają tylko rok.

    KK.

    > a skąd! przy KK dostaję wypłatę 2000 i wrzucam na lokatę 54-dniową a w
    > tym czasie robię zakupy kartą do wysokości tych 2000.

    Powiedzmy wrzuciłeś na 3%, dostaniesz jakieś 8,90zł. Potem zapłacisz za
    obsługę konta lub przelew na spłatę karty, więc jesteś powiedzmy kilka
    groszy mniej.

    > w połowie tego okresu dostaję następną wypłatę i znowu ją pakuję w
    > findusze i zaczynam wydawać następne 2000, a za 24 dni mam zwrócić te
    > pierwsze. da capo al fine - w sumie jest to odpowiednikiem lokaty 24tys.
    > na 54 dni.

    Zysk nie przekroczy 100zł rocznie. Koszt wydania mojej KK to 57zł bodaj.
    Profitów nie mam żadnych. Płacąc nią jestem 43zł do przodu i
    zagrożenie -2000zł w przypadku kradzieży. Korzystając z Allekarty jestem ok.
    +80zł i zero zagrożeń.

    > Przy KD - dostaję wypłatę 2000 i codziennie mi ubywa część tej kwoty na
    > zakupy, tak jest do ekwiwalentem sytuacji takiej, jakbym oszczędzał te
    > 24000 na lokacie 15-dniowej
    >
    > (ergo po roku odsetek będzie prawie 4 razy mniej)

    One dziś są i tak symboliczne. Lokata 15 dni? To ile netto - 2? 2,5%?
    Owszem, gdy % był wyższy - KK się opłaca, teraz już nie. Natomiast co do
    fraudow to nie ma tygodnia, by coś nie wyskoczyło, zatem zastanów się czy
    dla tego groszowego zysku warto w ogóle ryzykować (zastanów się co wymusiło
    powstanie kart z doładowaniem)...