  • Data: 2010-02-12 21:09:37
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Jest jedno ale. Zadne zabezpieczenie, PINy, chipy, karty
    > identyfikacyjne, dowody osobiste z chipem, bez chipa, z hologramem i z
    > pozytywka nie sa nie do obejscia. Polityka banku "klient nie
    > dopilnowal, a mysmy przeciez widzieli dowod osobisty, niech sie klient
    > martwi" jest dla mnie nie do przyjecia.

    Jasne ze nie - jesli ktos posluzy sie sfalszowanym dowodem itd. to
    w dalszym ciagu jest to problem banku (przynajmniej teoretycznie, ale
    tak samo teoretycznie mowimy o sytuacji w USA).
    Tyle ze to jest duzo mniej prawdopodobne niz gdy do oszustwa nie
    potrzeba prawie nic - nawet gdy mamy swietne sluzby itd.

    > Ubezpieczenie natomiast jest dla mnie gwarancja, ze w przypadku
    > kradziezy/fraud odzyskam pieniadze. I dlatego wole np. "zero
    > liability" i karte z paskiem magnetycznym od "superbezpiecznych" chip
    > & pin.

    A "zero liability" z chipem (& cokolwiek)?
    To sa zupelnie dwie rozne i niezalezne rzeczy - jedna to sa obiektywne
    trudnosci techniczne dokonania fraudu, druga to sprawy formalne.

    Ubezpieczenie jest takze gwarancja czegos innego - ze za fraudy zaplaca
    wszyscy (co oczywiscie nie znaczy, ze tam, gdzie fraudow nie ma, bank
    lekka reka nie schowa dodatkowego zysku do kieszeni).
    --
    Krzysztof Halasa