    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Date: Sun, 14 Feb 2010 16:39:16 +0100
    <hl5o45$73q$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@h...googlegroups.com>
    <hl6752$k8t$3@news.interia.pl>
    <2...@3...googlegroups.com>
    <hl6hlu$2ai$1@news.interia.pl>
    <3...@t...googlegroups.com>
    <hl6ith$43c$1@news.interia.pl> <m...@i...localdomain>
    <hl88d0$3qn$3@news.interia.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > Jezeli juz poruszamy kwestie nacjonalizmu, któremu w wielu przypadkach
    > bardzo blisko do rasizmu to... to odnosze subiektywne odczucie, ze to
    > Amerykanie sa najbardziej wrogo nastawiona nacja do obcych ludzi. Biore
    > poprawke na to, ze takie poglad wyrobilem sobie po 6 miesiecznym pobycie za
    > wielka woda w latach 90 - tych i od tego czasu pewne rzeczy mogly sie
    > zmienic.

    Osobiscie staram sie odrzucac/ignorowac podobne wrazenia. Np. wcale nie
    uwazam, ze Izraelczycy sa wrogo nastawieni do Polakow, mimo ze pewnie
    moglbym napisac tak o niektorych z nich (ale nawet nie o wszystkich,
    z ktorymi sie zetknalem).
    Staram sie takze widziec to w szerszym kontekscie - warunkow, w ktorych
    konkretni ludzie zyja, panujacej w danym miejscu propagandy itd.
    Moze to wynika z faktu, ze zwiedzilem jakis tam kawalek swiata, i po
    prostu zauwazylem, ze ludzie, po wzieciu poprawki na warunki, w ktorych
    zyja, sa wszedzie praktycznie tacy sami.
    Smiesza mnie rozne zdania w rodzaju "jakie to polskie" (gdy z
    identycznymi zjawiskami spotkalem sie w roznych innych miejscach),
    i podobnie jest z takimi "jakie to USA-nskie", "jakie to rosyjskie",
    "jakie to afrykanskie" itd.
    --
    Krzysztof Halasa