  • 11. Data: 2010-02-14 10:40:06
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    news:0cd77851-a146-46f8-9e6e-e259a64927e1@15g2000yqa
    .googlegroups.com

    > To ze Piotr Stanczak zginal z rak ludzi ktorzy przeniesli swoje
    > "uczucia" do rzadu na jednostke. Dokladnie to co mozna zaobserwowac u
    > Ciebie w stosunku do rzadu USA i jednostek w jakikolwiek sposob
    > zwiazanych z USA, np. mnie. I co nam wszystkim juz publicznie
    > wyjasniles.

    Chyba popadasz ze skrajności w skrajność - pisze coś o zabijaniu drugiego
    człowieka? NIE. To, że ty jesteś wyczulony na negatywne opinie o USA oraz
    przyrównujesz ludzi, których cechuje brak sympatii dla pewnej nacji do
    terrorystów kasujących niewinnych ludzi.

    > Ale co JA osobiscie mam wspolnego
    > z Twoimi marzeniami? To ze pisze ze Stanow?

    Poczytaj swoją twórczość i wręcz żal o to, że mamy takie długie numery
    rachunków w PL itp. Czy to nie jest wpierniczanie się między wódkę a
    zakąskę? Korzystasz z tego na codzień? Nie korzystasz.
    Poemy odnośnie cudowności czeków i możliwości wpakowania ich do koperty też
    sobie już daruj - twoje argumenty do mnie nie trafiają.
    System bankowy w USA jest zajebisty jak by to określiła dzisiejszy młodzież
    i OK - cieszę się, że tobie to pasuje.
    Ja będę korzystał z "zaściankowych" systemów bankowych które są po
    wschodniej jak i zachodniej stronie Odry.

    Dla mnie temat zamknięty.

  • 12. Data: 2010-02-14 15:39:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > Jezeli juz poruszamy kwestie nacjonalizmu, któremu w wielu przypadkach
    > bardzo blisko do rasizmu to... to odnosze subiektywne odczucie, ze to
    > Amerykanie sa najbardziej wrogo nastawiona nacja do obcych ludzi. Biore
    > poprawke na to, ze takie poglad wyrobilem sobie po 6 miesiecznym pobycie za
    > wielka woda w latach 90 - tych i od tego czasu pewne rzeczy mogly sie
    > zmienic.

    Osobiscie staram sie odrzucac/ignorowac podobne wrazenia. Np. wcale nie
    uwazam, ze Izraelczycy sa wrogo nastawieni do Polakow, mimo ze pewnie
    moglbym napisac tak o niektorych z nich (ale nawet nie o wszystkich,
    z ktorymi sie zetknalem).
    Staram sie takze widziec to w szerszym kontekscie - warunkow, w ktorych
    konkretni ludzie zyja, panujacej w danym miejscu propagandy itd.
    Moze to wynika z faktu, ze zwiedzilem jakis tam kawalek swiata, i po
    prostu zauwazylem, ze ludzie, po wzieciu poprawki na warunki, w ktorych
    zyja, sa wszedzie praktycznie tacy sami.
    Smiesza mnie rozne zdania w rodzaju "jakie to polskie" (gdy z
    identycznymi zjawiskami spotkalem sie w roznych innych miejscach),
    i podobnie jest z takimi "jakie to USA-nskie", "jakie to rosyjskie",
    "jakie to afrykanskie" itd.
    --
    Krzysztof Halasa