    From: fatso <f...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Anatol - statystyki.
    Date: Mon, 18 May 2009 04:43:00 +0100

    Anatol wrote:

    > Polska ma bardzo dobrze zdywersyfikowany PKB, który nie jest oparty na
    > eksporcie (np. Irlandia, Niemcy, Słowacja, Węgry), przemyśle ciężkim
    > (tak jak to było w latach 1990-91 czy obecnie na Ukrainie),
    > samochodowym (Słowacja) czy sektorze bankowym (Islandia, Irlandia).
    > Wzrost PKB nie był też napędzany w tak dużym stopniu kredytami
    > hipotecznymi (długi hipoteczne = 20% PKB wobec 100% PKB w USA czy
    > Hiszpanii).
    > Procentuje chyba też zdrowy system bankowy, stosunkowo niski dług
    > publiczny i deficyt budżetowy (w porównaniu do reszty krajów UE).

> [...]
    Procentuje tez fakt w zasadzie zdrowej polityki ekonomicznej. Polska
    zdawala sie staczac, niczym pijak do rowu,
    w kierunku Argentyny z jej ruchawkami i rabowaniem sklepow. Ale trzeba
    tu przyznac, ze wszyscy bez wyjatku
    ministrowie finansow w burzliwym ostatnim 20-leciu, zasluguja na
    pochwale i staneli na wysokosci zadania. Nawet
    Pan Belka, ministrujac i premierujac dla rzadow lewicy, pamietal dobrze
    co kiedys komuchow zgubilo. A zgubil ich
    prosty fakt, ze gdy Jaruzelski oddawal wladze to w kasie panstwowej byla
    bryndza.

    No i mamy teraz owo ciekawe zjawisko: cud polski. Przypomne, ze gdy
    padla Wall Street w 1929r to slaba gospodarczo
    odrodzona Polska przechodzila kryzys nader ciezko. Dzisiaj gielda i
    zlotowka trzymaja sie w miare mocno. Tak jak pisze
    kol.Anatol wyzej, ja tez uwazam ze kraj jest dobrze zdywersyfikowany. Ma
    tez duze faktyczne i potencjalne nadwyzki
    zywnosciowe. Jest to niedoceniana bron panstwa, ze juz przypomne
    blagania gubernatora Kaliningradu przed kilkunastu laty
    abysmy skierowali do enklawy jakies dostawy zywnosci. Jak w piosence:
    chlop potega jest i basta. Byle tylko trzymac go zdala
    od wspolnego zlobu bo sam wszystko wyzre.

    fatso