  • Data: 2013-05-11 16:03:45
    Temat: Re: Asymetria -- Konto Godne Polecenia
    Od: pws <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    No to tak, po kolei:

    PINy do kart/naklejek najprawdopodobniej mogą dawać od razu w oddziale albo i nie
    dawać. Kiedy byłem ze znajomym, który zakładał konto z mojego polecenia, to dostał on
    3 koperty: PIN do neta, karty i naklejki.

    Liczbę 4 logowań wziąłem z własnego doświadczenia - podobnie jak WAM, swoje konto w
    WBK otwierałem przez kuriera w grudniu. I PIN do karty nadawałem sam. Potem, przy
    pierwszej transakcji z PINem, musiałem go wklepywać aż 4 razy i za każdym razem
    zatwierdzać zielonym (ku wielkiemu zdziwieniu kasjerki, graniczącym z podejrzeniem
    mnie o jakieś dziwne sprawy..., nie mówiąc o ludziach w kolejce za mną). Na szczęście
    byłem na to przygotowany, bo przy nadawaniu PINu wyświetlił się stosowny komunikat w
    systemie: "UWAGA! Po nadaniu nowego numeru PIN w usługach BZWBK24, podczas pierwszej
    płatności kartą w sklepie, może istnieć konieczność 4 - krotnego wprowadzenia nowego
    numeru PIN."

    Co ciekawe, wcześniej, przy aktywacji karty, miałem także komunikat, że płatności
    zbliżeniowe nie będą działać, dopóki nie użyję karty z wykorzystaniem PINu - a te
    wbrew komunikatowi działały... Jednak już w przypadku mojego znajomego ta funkcja nie
    działała od razu - musiał pierwszy raz użyć karty z PINem. Być może jest to zależne
    od rodzaju kary: ja miałem Visę, a do KGP dają teraz MC. Co więcej, u kolegi
    wystarczyło tylko raz wpisać PIN w terminalu przy pierwszym użyciu, z tym, że on
    wykorzystał PIN z koperty od banku, a nie swój własny.

    I ostatnie: przy podpisywaniu umowy przez kuriera koperty z PINem do debetówki nie
    dają, ani nie wysyłają. Nadajemy wtedy go sami.

    I wtedy też wysyłają nam 3 PINy w jednej kopercie: do BZWBK24 internet, BZWBK24
    telefon i BZWBK sms. Ale to tylko w wypadku, kiedy jesteśmy już (lub kiedyś byliśmy)
    klientem banku. W innym wypadku (pierwsze zakładanie czegokolwiek w WBK przez
    kuriera) PIN do Internetu dostajemy SMSem.

    Jednym zdaniem: na maxa to wszystko skomplikowane i występuje w wielu różnych
    kombinacjach i wariantach...